BC2(PC) krångel. Behöver Hjälp!

Medlem
BC2(PC) krångel. Behöver Hjälp!

Det började för ca en vecka sedan när mitt bad company 2 helt plötsligt var i windowed mode. Jag upplevde mycket lägre FPS. Jag hade låg fps även när jag fick spelet tillbaks till normalt (Istället för windowed).

Efter att jag bytte mitt grafikkort för ca 4 månader sen så har jag klarat spelet på max grafik med hög fps. Jag har nu ATI RADEON HD 5850 1gig XFX.
Spelet laggar även när jag har låga grafik inställningar.

Hoppas någon har en lösning

Medlem

Vad har du för dator komponenter det skulle hjälpa?

Medlem

Uum. Få ner röken i Bad Company 2 så mycket du kan. För mig så laggar röken men inget annat.

Medlem

Avinstallera dina drivrutiner till grafikkortet, starta om datorn och installera de senaste.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Gå in i inställningar och byt till "low" sen tillbaka till exempelvis "medium" och titta om det fortfarande laggar.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Uppdatera grafikkortets drivrutiner till det senaste som sagt. Detta borde hjälpa.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

RAM-modulerna alternativt hårddisken, bortsett från grafikkortet, kan ge "lagg", fast på senare håll har det varit mestadels pga PBBans.com och GGC-Stream.com fel som gjort att det laggar i spel.

Då jag själv äger flertalet servrar och använder mig utav dessa MBL så har det uppstått lite problematik på vardera håll. De mindre kartorna har inte det problemet medan kartor med heli har enorma probs med laggen.

Dessa MBL skickar allt för mycket kommandon till servrarna vilket medför kritiska nivåer av bandviddsanvändning som en TGSP får använda sig utav, även om i dagsläget är det helt tillåtet att använda så mycket bandvidd som möjligt på nätet per månad, dvs du har inget tak över hur mycket du får streama över nätet per månad.

Ditt grafikkort ska åtminstone klara sig fint på 1680x1050 upplösning med mediuminställningar.

Ni som klagar på "röken", tänk på att spelet är skapt efter PhysX vilket gör att det flyter på bättre med ett GeForce-kort än med ett Radeon-kort som saknar PhysX funktionen.


signatur

United Republics Of Gaming | http://www.urog.org

1
Skriv svar