Homefront sänker THQ

Robot
Homefront sänker THQ

Det hajpade Homefront tycks snarare bli en belastning än tillgång för THQ. Aktien störtdök med hisnande 25 % efter spelets release.

#homefront, #de-blob-2


Medlem
Homefront sänker THQ

Återstår att se hur bra skiten är, dock behöber genren ett upplyft av nått slag..

Inaktiv

Har de några kopplingar till Japan...?
Kanske försenade leveranser och så vidare.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Av allt jag läst om spelet så har ingenting varit direkt positivt, ingenting har imponerat. Så på nått sett har dom totalt misslyckats med att hypa spelet.

Medlem

Tycker att detta spelet förtjänar lite credd för att dom gör lite nytt iaf. Kört det på playstation 3 lite grann. Bara online dock. Tyckte det va helt okay. Men det gäller att ha teamplayers på sitt lag annars sitter man och förbannar alla p12:or.

Medlem

fan vad bra. om generiska FPS spel slutar gå i lika mycket vinst så ger det högre chans att vi får se något nytt på spelmarknaden.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Anledningen till "raset" var att IDN satte 7.0, synd att THQ inte betalade dem för ett bättre betyg som vissa andra gör...
Å andra sidan så krasade servrarna igår på grund av den stora mängden spelare som gick online, då det måste i alla fall ha sålt bättre än väntat, laggfritt och 32 spelar online är mysigt. Tror nog THQ-aktien kommer att gå upp rejält när de3 visar försäljningssiffrorna, kanske dags att handla lite?

@ PcKaffe
Man kan säga mycket, men Homefront är i alla fall inte en generisk klon som 90% av de andra FPSen där ute (Crysis, CoD). Seriös manusförfattare har skrivit story, battlepoints + battlecommander istället för killstreaks etc.
Läs på lite om spelet så ser du

Medlem

@Grumbledock
men nu konstaterade jag ju inte att det var en generisk klon. bara att det är ett generiskt fps.

jag ser skillnaderna mellan homefront och tex bad company 2, black ops. men de skillnaderna är långt ifrån nog för att det ska klassas som något annat än "ett spel i mängden av liknande trams"

batlepoints är samma sak som EXP i COD, fast med ett nytt namn.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Folk är för kräsen av sig, så fort ett spel får mindre än 9/10 eller liknade så är det dåligt och då har väl knappt någon spelat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

som vanligt from THQ altid medelmåtigt.


signatur

Rwa?

Medlem

Skulle tro att all överdriven hype runt Call of Duty sänker intresset för nya FPS spel. Ska köp Homefront på fredag om ekonomin tillåter.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

som vanligt from THQ altid medelmåtigt.

Ja, Dawn of War/Company of Heroes/Titan Quest/Metro 2033/Supreme Commander är ju verkligen medelmåttiga spel.

Medlem

spela bulletstorm om man vill ha nåt annorlunda

Medlem

@ PcKaffe
Nej, Battlepoints är långt ifrån samma sak som i CoD...
Battlepoinhts är poäng man får för att ta objectives, döda fiender etc. Detta är en in-game valuta som du sedan kan använda för att köpa fordon, airstrikes och liknande.
När matchen är slut försvinner dina BP och du får istället Exp som räknas till din rank beroende på prestation. Battlepoints är inte beroende av killstreaks, och man kan få nog för att köpa en helikopter utan att avlossa en enda kula

Tyvärr har de som sagt haft lite problem med servrarna så matchmaking har varit mycket p2p men de jobbar på att slänga upp nya servrar konstant så snart slipper man p2p helt

Medlem

Fan vad jag hatar den moderna "review scale scores" eller vad man nu ska kalla det. Allt under 8/10 ser de flesta människor som skit spel. WHY? Borde inte allt under 5/10 betyda att det är skit? Inte för att jag älskar Homefront (eller ens har testat det) men dagens betyg är helt jävla snea

Medlem
Skrivet av Xrick:

snea

Jag har spelat på PS3 och gillar inte krigsspel men detta var nice. Lagom lång kampanj som tog ungefär lika lång tid som Crycis Warfare. Ganska dålig grafik på PS3 dock men köper det gladeligen på Steam, om grafiken är bättre, och spelar om det på svårare grad.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Vad jag fortfarande inte fattar är att DA 2 ligger på 4.2 i user score på metacritic medans homefront ligger på 6.9

Och har snackar vi om att homefront fått dåliga betyg. Medans DA2 verkar blivit någorlunda lyckat rent försäljningsmässigt?

Medlem
Skrivet av shred:
Skrivet av Annanaz:

som vanligt from THQ altid medelmåtigt.

Ja, Dawn of War/Company of Heroes/Titan Quest/Metro 2033/Supreme Commander är ju verkligen medelmåttiga spel.

+S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl

THQ är en utgivare som vågar satsar på en smalare grupp vilket i det här faller är PC marknaden och nischat åt "hardcore" spelare. Deras största målgrupp är framför allt Européer som spelar FPS, en vilket utgör en relativt trogen kundbas. Deras modell påminner om den Kalypso kör på. Om man ska stirra sig blind på vad kursen står i förstår man ju inte riktigt vad som händer. Skit samma i om några traders har spekulerat och upp kursen innan en release.

Medlem

Spelen verkar ju okej men inte mer.

Medlem

Tråkigt att folk förlitar sig så himla mycket på betyg. Jag förstår ju anledningen till varför man går efter ett betyg, jag personligen skulle inte köpa ett spel som fick t ex ett plus från aftonhoran (Kass källa jag vet, Homefront fick förövrigt +++ av Aftonhoran)

Om ett spel landar i ens personliga intresse så blir spelet helt enkelt det man gör det till. Många prisade exempelvis Command & Conquer som jag personligen tyckte va helt hjärndött. Vissa väljer att spela WoW, andra inte. Nu uppmanar jag inte till att man ska gå emot massan, men många väljer väl att betala/ladda ner ett spel som ligger nära ens typ av smak av spel.

Man gör helt enkelt spelet efter det man tycker om. Blir man förbannad över att Homefront liknar ytterligare en CoD-version smiter man snabbt till Game och byter in det till ett annat spel, smidigt och enkelt.


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Medlem

@ Grumbledock
Du får poäng för att döda fiender eller överta punkter, precis som i Battlefield.
Du låser upp vapen med poäng, precis som i COD. Fast du får inte behålla det när banan är slut.

Jävligt innovativt där du! Definitivt så nyskapande att det sticker ut som ett nyskapande och bra spel bland just COD och Battlefield!
Nej tack och bock jag vill ha något nytt gameplaymässigt och att slå ihop två andra generiska FPS och kalla det nyskapande är inte rätt på någon front. *bad pun intended*

Och till er som säger att Bulletstorm är nyskapande, ni har också fel. Bulletstorm är bara Gears of War med ett poängsystem och humor istället för "AWRRRRRRR JAG ÄR SÅ EPIC MED MIN 5MIL TJOCKA PANSARPLÅTRUSTNING"


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@ PcKaffe
Man kan säga mycket, men Homefront är i alla fall inte en generisk klon som 90% av de andra FPSen där ute (Crysis, CoD). Seriös manusförfattare har skrivit story, battlepoints + battlecommander istället för killstreaks etc.
Läs på lite om spelet så ser du

Hur är Crysis en generisk klon? Och förresten hur är CoD det också? Dom är uppföljare som är lika orignalen men skulle knappast kalla det för "Klon".

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

@ Grumbledock
Du får poäng för att döda fiender eller överta punkter, precis som i Battlefield.
Du låser upp vapen med poäng, precis som i COD. Fast du får inte behålla det när banan är slut.

Jävligt innovativt där du! Definitivt så nyskapande att det sticker ut som ett nyskapande och bra spel bland just COD och Battlefield!
Nej tack och bock jag vill ha något nytt gameplaymässigt och att slå ihop två andra generiska FPS och kalla det nyskapande är inte rätt på någon front. *bad pun intended*

Och till er som säger att Bulletstorm är nyskapande, ni har också fel. Bulletstorm är bara Gears of War med ett poängsystem och humor istället för "AWRRRRRRR JAG ÄR SÅ EPIC MED MIN 5MIL TJOCKA PANSARPLÅTRUSTNING"

Lol. Poäng systemet låter väldigt mycket som det i CS och Crysis. Och om du säger att bulletstorm är en rip-off av Gears så är du rätt blåst.

Medlem

Fick hem spelet idag. Har bara hastigt testat det.


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

1
Skriv svar