Battlefield 3 - ny trailer!

Medlem

Såg skit tråkigt ut, inte det minsta drama alls och jävligt klyschigt. Grafiken är en annan historia, men grafik är inte kul att spela.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Visserligen gillar jag verkligen spel som är utmanande, där ett skott kan vara skillnaden mellan liv och död. Kan ge dig ett exempel på ett spel som har sjukt träffsäker ai och det är GRAW på pc. Jag gillade det skarpt men jag är nog en av få som gillar den typen av utmaningar, merparten av dagens spelare vill inte behöva spela om ett spel x-antal gånger för att klara det.

Om inte GRAW är tillräckligt svårt så är mitt råd att köra Raven Shield, till och med om man använder sig av max aim-assist är det en utmaning.

När du spelat tidigare nämda spel så kan du gå över till Operation Flashpoint (originalet).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Värt att kolla in: tekniken bakom BF3 och FB2: http://www.slideshare.net/DICEStudio/lighting-you-up-in-battl... (det finns en hel del andra presentationer från DICE finest också)

Medlem

Ärligt talat FZ, det börjar bli dags med högupplösta videos. Det här håller inte.

För er som vill se vad som händer på skärmen: http://www.youtube.com/watch?v=0ySfLhmUasg

Medlem
Skrivet av Tybalt:

När du spelat tidigare nämda spel så kan du gå över till Operation Flashpoint (originalet).

Glömde det spelet, äger det och har testat det, får kanske ta och spela klart det efter Deus Ex=).

Skrivet av hidayat:

jag tycker det ser ut som om frostbite är jävligt bra, snygg grafik, snygga animationer etc. men dom som gjort gameplay har inte lyckats för 5 öre. först skjuter snipern, sen väntar dom typ på att han ska ladda vapnet sen springer dom. och eftersom snipern kunde skjuta på dom när dom precis kom upp på taket kommer han också kunna se o skjuta en soldat som står på knäna vid kanten. gameplay teamet har alla tools för att göra ett verkligt spel så det e väl bara o göra det. alla 300 personer i dice-huset måste väl ha sett videon innan dom releasat den.

Det dom vill med den här videon är nog mer att visa upp vad motorn klarar av, som att skotten från prickskytten slår av delar av betongen från byggnaden. Oftast när de visar upp spel så använder de sig tydligen av "fusk" eftersom få är intresserade av att se om samma sekvens igen. Så jag tror man får ta denna video med en nypa salt och själv hoppas jag att slow motion effekten antigen går att stänga av eller att den inte finns med överhuvudtaget.

Medlem

Tycker den där scenen var dålig, snipern skjuter ett skott var 5 sek och missar alla, trovärdigt? Kändes lite B faktiskt

Medlem

De va ett jävla gnäll om hur det är snyggastt fps hitills.

Mata igång det på era datorer / konsoller så kommer det se lika "fult" ut som vilket annat fps som helst.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Prone ftw!


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Lite synd på all röken från AT4:an. Skulle varit mer gött med smått överdrivet spårljus för att markera prjektilbanan. Överlag ser det nice ut dock, även om någon av de två längst till vänster i slutet borde ha tagit en kula i huvudet. Kunde ju ha låtit #2 från vänster ta ett skott i toppen på hjälmen som gör kevlarull av den!

Ish
Medlem
Skrivet av Demonhunter:
Skrivet av Ish:

#27 Det har väl en drivladdning? Jag är mer förvånad över att de använder det mot folk. AT4 är mot pansar är genererar en RSV stråle som inte skulle spränga på det där viset.

För övrigt är 100m knappst svårt att träffa på ens med öppna riktmedel.

De kanske anväder denna at4:an http://www.youtube.com/watch?v=Lm0azEG0CPY

Heh, men du kan ge dig fan på det inte finns olika varianter av AT4an att välja mellan.
Som i BC2 var Gustafen mer explosiv än rsv... Helt ologiskt..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Heh, men du kan ge dig fan på det inte finns olika varianter av AT4an att välja mellan.
Som i BC2 var Gustafen mer explosiv än rsv... Helt ologiskt..

Till skillnad från AT4 så kan man ju ladda olika granattyper i Calle gurra Synd att det inte finns med att man kan välja granater i BC2.

Medlem

Men om vi nu ska vara så j-vla realistiska så tro jag inte någon taliban ligger och trycker i något hus på gränsen till Iran och Irak.

Medlem

Snyggt och bra fysik. Hoppas bara inte att allt är skriptat som i CoD-kampanjen.

Krukan på kanten gjorde hela trailern. Killen som ställde dit den borde på en medalj. Kanske köper spelet ändå.

Medlem

Snyggt men singel player verkar lida av samma tråkiga AI problem som alla andra singel player. Det är ENBART när du själv rör dig framåt som snipern skjuter. Varför har man med sig en hel squad ifall det enbart är din insats som räknas och det enbart är du själv som blir beskjuten.

Ett enda spel (som jag spelat) som löst detta bra är Ghost Recon AW.

Inaktiv

Vad är det för magiskt smurf-pansarskott som tar med sig fasaden av en hel byggnad vid träff?

I övrigt cool trailer, fast udda grej med prickskytten (lär er svenska för fan) som kunde skjuta när vinkeln uppenbarligen inte hade tillåtit honom att se något alls.

Medlem
Medlem

Ser i kommentarerna att folk verkar ha svårt att förstå att detta är en promo. Personerna som fångat filmsekvensen "filmar" vad som händer i ett SP scenario. Jag kan garantera er att dom tillexempel inte kan dö..

Vill dock tillägga att i samtliga filmer, vilka inte är många, så klipper dom bort övergången from ducka och phrone..

Medlem

Sämsta snipern i världshistorien. Men snyggt är det!

Medlem

Ja den är ju säkerligen skriptad. Lägg inte tid på att klaga om AI då det inte finns nån AI som demonstreras i videon.
Prickskytten är också skriptad och han skjuter bara där han ska skjuta.

Man kan ju däremot önsketänka och hoppas att de har spelat lite Black Ops för att se exempel på pissdålig AI.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Scriptad eller ej, han borde få sparken!

Medlem

Tycker animationerna ser bra ut, men efter 32 sekunder när den sista snubben springer med svänger han onaturligt snabbt och vissa andra ställen. Dock är det tydligen pre-alpha. Hoppas man kunde kontakta dice på nåt sätt.

BTW. Om snipern var så bra skulle det inte vara kul att spela. Dessutom verkar det vara så att snipern är rätt svårt i verkligheten, speciellt om man har nåt gammalt som terroristerna har.

Medlem

Mums!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Nu har jag kollat på den några gånger till, och vad fan är felet på gubbarna när de kryper? Det ser väldigt onaturligt ut. Ser ut som om det är människor som är förlamade från midjan och ner som försöker krypa någonstans med endast stumparna till armbågar kvar...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Nu har jag kollat på den några gånger till, och vad fan är felet på gubbarna när de kryper? Det ser väldigt onaturligt ut. Ser ut som om det är människor som är förlamade från midjan och ner som försöker krypa någonstans med endast stumparna till armbågar kvar...

Tycker jag inte. Inte lätt att krypa i alla de kläderna och med vapen och liknande.

Har kollat lite till på AT4an för övrigt. Siktet är utfällt när han rullar den. Vad som även kan noteras är att den nya han tar upp har utfällt sikte. Då kan man komma till den slutsatsen att alla AT4 har utfällt sikte från början vilket är lite udda.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Vad är det för magiskt smurf-pansarskott som tar med sig fasaden av en hel byggnad vid träff?

Så kraftfulla är krypskyttegevär, med tanke på hur nära fienden är så tror jag det som förstörs på videon (som fasaden) utan problem även förstörts i verkligheten men jag är verkligen ingen expert när det kommer till vapen och skador.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mjauv:

Vad är det för magiskt smurf-pansarskott som tar med sig fasaden av en hel byggnad vid träff?

Så kraftfulla är krypskyttegevär, med tanke på hur nära fienden är så tror jag det som förstörs på videon (som fasaden) utan problem även förstörts i verkligheten men jag är verkligen ingen expert när det kommer till vapen och skador.

Fast nu talade han ju om P-skottet snarare än krypskyttegeväret! Tror du läste lite fel


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Inaktiv
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mjauv:

Vad är det för magiskt smurf-pansarskott som tar med sig fasaden av en hel byggnad vid träff?

Så kraftfulla är krypskyttegevär, med tanke på hur nära fienden är så tror jag det som förstörs på videon (som fasaden) utan problem även förstörts i verkligheten men jag är verkligen ingen expert när det kommer till vapen och skador.

Fast nu talade han ju om P-skottet snarare än krypskyttegeväret! Tror du läste lite fel

Precis, jag avser p-skottet som i videon exploderar inuti byggnaden där skytten befinner sig.

Medlem

Jösses vad den där krypskytten hatar blomkrukor.

Skriv svar