Assassin's Creed: Brotherhood

Robot
Assassin's Creed: Brotherhood

Konsolspelarna har levt renässansdrömmen sedan november. Nu är det PC-spelarnas tur.

#assassins-creed-brotherhood, #ubisoft, #assassins-creed-ii


Medlem
Assassin's Creed: Brotherhood

Jag kommer ihåg att jag hade problem med det där med språk när jag lirade det på 360. Fick helt enkelt byta språk och plats på konsolen för att slippa ha det på svenska. Det kändes nästan lite löjligt att behöva göra så mycket istället för att bara kunna ändra det direkt i spelet.

Medlem

Använde ni en mus eller Xbox 360 kontroll för det ska tydligen vara samma förjävliga mus acceleration som i 2an..

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Använde ni en mus eller Xbox 360 kontroll för det ska tydligen vara samma förjävliga mus acceleration som i 2an..

Det värsta som finns med portningar :/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Sjukt att ge spelet 5 av 5 när det är så enformigt enligt mig! Tycker fortfarande att ettan är bäst, tvåan helt okej och trean var det ju bara samma sak om, om och om igen!

Inaktiv

Ja, nu får ni lägga av med alla fempoängare. Det är som att skalan ligger på 3-4-5 på FZ på sistone - och så bra har inte spelen varit.

Medlem

Kommer fan krama postmannen sen när mitt spel kmr !!

Medlem

Men lägg ner va.. Vet ni ens vad en recension är? Kolla upp det innan ni håller på att gnälla över betyg.
Alla har väl olika åsikter och det är recensenten i fråga som har makten över sin egen åsikt. I detta fall bllev det en femma.

Förövrigt.. Bra skriven recension!

Medlem

Men man kan väl ha svengelska på konsoll också, iaf PS3


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Vippe:

Men lägg ner va.. Vet ni ens vad en recension är? Kolla upp det innan ni håller på att gnälla över betyg.
Alla har väl olika åsikter och det är recensenten i fråga som har makten över sin egen åsikt. I detta fall bllev det en femma.

Förövrigt.. Bra skriven recension!

This.

Redaktör
Skrivet av aspunk:

Ja, nu får ni lägga av med alla fempoängare. Det är som att skalan ligger på 3-4-5 på FZ på sistone - och så bra har inte spelen varit.

Det här är faktiskt vår första femma i år. Sen råder det väldigt delade meningar om betygen är för generösa eller för snåla. #Killzone 3 fick en trea, det ansåg många var sniket. Fyran#Dragon Age II var å andra sidan på tok för generöst enligt vissa. Det är svårt att tycka på ett sätt som alla håller med om, oavsett om man tycker kritiskt eller hyllande.


signatur
Medlem

Jag vill veta mer om multiplayer Recensionen var lite väl mager tycker jag!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Redaktör

Saru: kolla in vår första recension, där finns mer info om spelet i stort. Den här recensionen handlar i huvudsak om nyheter i pc-versionen.


signatur

Usch för översättningen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av janssonn:

Sjukt att ge spelet 5 av 5 när det är så enformigt enligt mig! Tycker fortfarande att ettan är bäst, tvåan helt okej och trean var det ju bara samma sak om, om och om igen!

Hmm, har du spelat dem i fel ordning eller? 1:an är ju den med minst variation, 2:an var mkt bättre på väldigt många sätt och AC:B la till ännu mer polering till ett redan grymt spel.

Medlem

AWESOME!! Tjuvkika betyget (som vanligt) och läser efteråt, tråkig som jag är


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av båtsman:

Jag kommer ihåg att jag hade problem med det där med språk när jag lirade det på 360. Fick helt enkelt byta språk och plats på konsolen för att slippa ha det på svenska. Det kändes nästan lite löjligt att behöva göra så mycket istället för att bara kunna ändra det direkt i spelet.

Samma här. Jag är numer bosatt i England.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Woohoo nice recension, köpte spelet igår och nu är jag på 12e sekvensen i asssassins creed 2 ska spela igenom det tills 6 ikväll Btw vad menas med "This" som många skriver när dom citerar en annan, vet ju självklart vad ordet betyder men fattar inte varför bara haha

Medlem

Sgt_lol, det betyder att dom håller med personen.

Medlem

Okej då vet jag!

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av aspunk:

Ja, nu får ni lägga av med alla fempoängare. Det är som att skalan ligger på 3-4-5 på FZ på sistone - och så bra har inte spelen varit.

Det här är faktiskt vår första femma i år. Sen råder det väldigt delade meningar om betygen är för generösa eller för snåla. #Killzone 3 fick en trea, det ansåg många var sniket. Fyran#Dragon Age II var å andra sidan på tok för generöst enligt vissa. Det är svårt att tycka på ett sätt som alla håller med om, oavsett om man tycker kritiskt eller hyllande.

Har inga problem med att recensenter tycker olika, det är oundvikligt. Det som stör mig är att dåliga spel får treor och okej spel får femmor. Har följt FZ i säkert fem år nu och en/tvåpoängare är alldeles för sällsynta nuförtiden, även om spelens kvalitet knappast har ökat.

Recensenterna kanske är lite felkalibrerade. Ni får spela något riktigt dåligt, sedan riktigt bra, och däremellan har ni skalan

Medlem
Skrivet av Traxad:

Och hur fasen gör ni citatsrutorna förresten? Aldrig förstått det xD

Citatknappen finns ovanför inlägget till höger


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Traxad:

Och hur fasen gör ni citatsrutorna förresten? Aldrig förstått det xD

Menar du vanliga citat som detta? Finns en citera "knapp" vid varje inlägg när du väljer att skriva ett eget.

On topic:
Att Ubisoft var tvungna att byta DRM är ju inte direkt något som förvånar med tanke på hur uselt det verkar ha funkat med det tidigare, väldigt drakoniska, skyddet. Tror att det som fick dom att tänka om var DoS attacken (har jag för mig att det var iaf) de råkade ut för vilket visade hur korkat skyddet verkligen var (något jag och många med mig redan påpekat ett antal gånger).

Första AC var bra och intressant, tråkigt att Ubisoft har haft alla dessa meningslösa skydd för annars hade jag redan spelat del två och säkerligen också varit klar med Brotherhood.

Inaktiv
Skrivet av Traxad:

"Har inga problem med att recensenter tycker olika, det är oundvikligt. Det som stör mig är att dåliga spel får treor och okej spel får femmor. Har följt FZ i säkert fem år nu och en/tvåpoängare är alldeles för sällsynta nuförtiden, även om spelens kvalitet knappast har ökat.

Recensenterna kanske är lite felkalibrerade. Ni får spela något riktigt dåligt, sedan riktigt bra, och däremellan har ni skalan "

@aspunk:

Men nu får du väl ge dig, allt är väl ändå relativt?
Alla tycker inte om samma typ av spel. Punkt slut.

Jag tycker till exempel att WoW kan vara det sämsta spelet som gjorts, men tydligen tycker inte över 10 000 000 andra det, och inte går jag och bashar sönder dom som faktiskt tycker det är roligt.

Mjo, fast hade du läst mitt inlägg ordentligt hade du kanske förstått att jag inte är irriterad på att folk har olika åsikter om vilka spel som är bra, jag är irriterad på att skalan 1-5(egentligen 0-5) är helt förvrängd. Det är som att Daikatana är en tvåa/trea och alla mediokra shooters är fempoängare.

Medlem

Det ligger i FZ:s intresse att spel ges höga betyg. Se den jättestora reklamen för Assasins creed som täcker hela sajten och kom ihåg att det var samma sak när Shogun 2 och Dragon Age 2 recenserades med höga betyg för bara dagar sen.

Detta är priset vi får betala för en reklamfinansierad nättidning.

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av Traxad:

"Har inga problem med att recensenter tycker olika, det är oundvikligt. Det som stör mig är att dåliga spel får treor och okej spel får femmor. Har följt FZ i säkert fem år nu och en/tvåpoängare är alldeles för sällsynta nuförtiden, även om spelens kvalitet knappast har ökat.

Recensenterna kanske är lite felkalibrerade. Ni får spela något riktigt dåligt, sedan riktigt bra, och däremellan har ni skalan "

@aspunk:

Men nu får du väl ge dig, allt är väl ändå relativt?
Alla tycker inte om samma typ av spel. Punkt slut.

Jag tycker till exempel att WoW kan vara det sämsta spelet som gjorts, men tydligen tycker inte över 10 000 000 andra det, och inte går jag och bashar sönder dom som faktiskt tycker det är roligt.

Mjo, fast hade du läst mitt inlägg ordentligt hade du kanske förstått att jag inte är irriterad på att folk har olika åsikter om vilka spel som är bra, jag är irriterad på att skalan 1-5(egentligen 0-5) är helt förvrängd. Det är som att Daikatana är en tvåa/trea och alla mediokra shooters är fempoängare.

Kan ju också vara så att spelen som har recenseras har varit värde sitt betyg medan andra lite sämre, men fortfarande bra (3 i betyg). Med andra ord, det verkar som ett lyckat spelår i år!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör
Skrivet av hankmander:

Det ligger i FZ:s intresse att spel ges höga betyg. Se den jättestora reklamen för Assasins creed som täcker hela sajten och kom ihåg att det var samma sak när Shogun 2 och Dragon Age 2 recenserades med höga betyg för bara dagar sen.

Detta är priset vi får betala för en reklamfinansierad nättidning.

Du har faktiskt helt fel. Vår högsta prioritet är att få läsare, för utan läsare köper annonsörerna inte reklamplats hos oss. Om vi lät enskilda annonser påverka våra recensioner skulle det förtroende vi jobbat i 15 år på att bygga upp försvinna tämligen direkt, och därmed drar både läsare och annonsörer. En sån grej skulle vara att gräva sin egen grav, och det har vi verkligen inget intresse av.

Vidare är det vattentäta skott mellan den fysiska redaktionen och annonsavdelningen; jag vet inte vilka annonser som rullar förrän de är igång, och än mindre har jag kontakt med annonsörerna. En ytterligare faktor är att de flesta recensionerna skrivs av frilansare, som om möjligt har än mindre kontakt med dessa.


signatur
Medlem
Skrivet av hankmander:

Det ligger i FZ:s intresse att spel ges höga betyg. Se den jättestora reklamen för Assasins creed som täcker hela sajten och kom ihåg att det var samma sak när Shogun 2 och Dragon Age 2 recenserades med höga betyg för bara dagar sen.

Detta är priset vi får betala för en reklamfinansierad nättidning.

Alltid lika kul med konspirationer. Du tror inte - och det här är bara en helvild gissning - att skribenten faktiskt gillar spelet? Jag vet att det kan låta otroligt att folk har olika åsikter. Jag menar, vem fasen gillar raggmunk liksom?

Har nu inte spelat AcB så kan inte uttala mig om kvalitén, men deras recension och omdöme för Shogun 2 tycker jag är ganska så "spot on" så att säga. Och eftersom det är MIN åsikt är den såklart universell

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av hankmander:

Det ligger i FZ:s intresse att spel ges höga betyg. Se den jättestora reklamen för Assasins creed som täcker hela sajten och kom ihåg att det var samma sak när Shogun 2 och Dragon Age 2 recenserades med höga betyg för bara dagar sen.

Detta är priset vi får betala för en reklamfinansierad nättidning.

Du har faktiskt helt fel. Vår högsta prioritet är att få läsare, för utan läsare köper annonsörerna inte reklamplats hos oss. Om vi lät enskilda annonser påverka våra recensioner skulle det förtroende vi jobbat i 15 år på att bygga upp försvinna tämligen direkt, och därmed drar både läsare och annonsörer. En sån grej skulle vara att gräva sin egen grav, och det har vi verkligen inget intresse av.

Vidare är det vattentäta skott mellan den fysiska redaktionen och annonsavdelningen; jag vet inte vilka annonser som rullar förrän de är igång, och än mindre har jag kontakt med annonsörerna. En ytterligare faktor är att de flesta recensionerna skrivs av frilansare, som om möjligt har än mindre kontakt med dessa.

Det är bra att ni ser problematiken och jag hoppas innerligt att detta inte är något som påverkar er. 3 stora annonser perfekt tajmade med 3 höga betyg blev bara lite för mycket för mig.

Jag inser förstås att detta inte är ett isolerat FZ-problem utan gäller spelsajter i stort (Gamespy ger höga betyg till spel innehållandes deras onlinetjänst, Gamespot sparkar folk som ger låga betyg till annonserade spel). Jag förstår också att detta inte är rätt forum att diskutera detta och hoppas bara att allt detta var en olycklig slump.

/ Trogen FZ sen quake-tiden

Redaktör
Skrivet av hankmander:

Det är bra att ni ser problematiken och jag hoppas innerligt att detta inte är något som påverkar er. 3 stora annonser perfekt tajmade med 3 höga betyg blev bara lite för mycket för mig.

Jag inser förstås att detta inte är ett isolerat FZ-problem utan gäller spelsajter i stort (Gamespy ger höga betyg till spel innehållandes deras onlinetjänst, Gamespot sparkar folk som ger låga betyg till annonserade spel). Jag förstår också att detta inte är rätt forum att diskutera detta och hoppas bara att allt detta var en olycklig slump.

/ Trogen FZ sen quake-tiden

Det här problemet (som jag ärligt talat inte tycker är ett problem för vår del, av nämnda skäl) gäller i princip alla reklamfinansierade medier. Rötägg finns förstås, men FZ hör definitivt inte till dem. Att jämföra oss med murkig journalistik på amerikanska jättesajter känns ärligt talat rätt orättvist bara för att vi råkar täcka samma bransch. Vi har satt lågt betyg på spel det hårdannonseras för (t.ex. detta), och även satt tvåa på spel i pågående tävlingar. Det är förstås inget bevis för att vi är fläckfria, men jag tycker faktiskt inte att det finns något för oss att rentvå oss ifrån. Som jag sa, utan läsarnas förtroende är vi slut. Vi offrar inte 15 års jobb för extremt kortsiktigt tänkande några sketna tusenlappar.


signatur
12
Skriv svar