Bethesda: Grafiken spelar visst roll... lögnhalsar!

Medlem

Han har rätt!

Vet de som sitter på finfina burkar och drar ner grafiken till ett minimum bara för att få bästa möjliga FPS. Helt jävla galet, vad ska man då med ett fett grafikkort till? Snacka om pärlor för svin.

Självklart är grafiken tokviktig! Varför har vi annars utvecklat den?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Är det ingen som förstått att allting spelar roll, Minecraft är ju snygt i sig eftersom den har karaktär gemtemot spelstilen, så det är ett så innåthellvetes dåligt exempel på "dålig grafik"
Varför ska snygg grafik vara = mpnga polygoner? det är snarare att allting hör samman grafiskt sätt och smälter ihop bra.
Dem som fattar vad jag försöker komma framtill får en kram och....


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Både ja och nej, grafiken har skillnad, men jag skulle gärna ta ett spel som är bra och långt och mediocre grafik, än ett spel som är bra och kort men bra grafik.

Problemet är att destu bättre grafik destu flera dvd-skivor. Och destu flera dvd-skivor destu större chans är det att dom satsar på så lite skivor som möjligt.

Ta Dragon age II som exempel, bra grafik, bra story, men alldeles för kort... Skulle gärna ta ett spel som Never Winter Nights 2, lite sämre grafik, bra story och jävligt långt. (pratar inte om expansions)

Oftast när det släpps spel som har uber grafik så har dom sparat på andra saker. Det ger mer för pengarna att få ett långt spel än ett kort spel. Hur man än vänder och vrider på det, jag köper inte ett spel för grafiken, jag köper det för att det tilltalar mig.

Och i slutändan är det definitivt INTE grafiken som tilltalar mig.

Medlem

Vill man sälja spelet på en bild eller på att spelet faktiskt är bra?
Bra spel brukar man förr eller senare komma över även om dom ser förjävliga ut i dagens mått.

Medlem

Helt fel, jag har lirat tibia i 10 år, och Minecraft i snart 5 månader...
Mekaniken är mkt viktigare än grafiken.
Men visst vorre ju De två ovannämnda spelen mycket bättre med bra grafik, frågan e om det går utan att rubba på den underbara mekaniken.

Medlem

klart som fan att grafiken är viktig. dom som säger att det inte spelar nån roll har nog nått fel i skalet dom har till huvud!!!

Medlem

Wrong! -> 5450101 registered users, of which 1618114 (29.68%) have bought[*] the game.

Källor: http://www.minecraft.net/stats.jsp

finns garanterat fler spel med sämre grafik. Jag tycker iallafall ett spel med bättre handling och sämre grafik är betydligt bättre. Än ett spel med bra grafik och dålig handling.

Medlem

Kan inte annat än hålla med.

Medlem

njae... ett snyggt paket säljer men om jag måste välja mellan ett spel som är snyggt och ett som är kul så väljer jag såklart det som är kul O_o


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Inaktiv
Skrivet av NexusSolo:

Han har rätt!

Vet de som sitter på finfina burkar och drar ner grafiken till ett minimum bara för att få bästa möjliga FPS. Helt jävla galet, vad ska man då med ett fett grafikkort till? Snacka om pärlor för svin.

Du svarade på din egen fråga; bästa möjliga fps. Varför sitta med skitkass fps men med snygg grafik när man ändå inte kan uppskatta den eftersom att spelet flyter så jävla dåligt (<120 FPS)? Vet folk som sitter och spelar Black Ops på nätet med 25-30 fps och jag fattar inte hur fan dom orkar. Märker dom inte alls att spelet flyter helt värdelös på deras datorer? Och om dom nu gör det, är det ens roligt att spela med så låg fps?

Men å andra sidan är det causal gamers som dels suger på allt som finns i spelväg och som inte har så höga krav. Men ändå.


signatur

You must construct additional pylons.

AW8
Medlem

Grafiken spelar roll, ful grafik är ett irritationsmoment - men när gameplayet är tillräckligt roligt så bryr man sig inte om spelet ser 10 år gammalt ut.

*host* Minecraft *host*


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Sådan skillnad på grafik och grafik. Tekniskt avancerad grafik är helt värdelös om spelet haft dåliga grafiska designers, samtidigt som duktiga designers kan göra väldigt, väldigt mycket med förlegad teknik. Jag föredrar det senare över det förra.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Reltih:

Något av det dummaste jag någonsin läst.
*KLIPP*
För att exemplifiera, jag spelar SC2 på de lägsta möjliga inställningarna fastän min dator mycket väl klarar av 200-200 fighter med allt på ultra över 60 fps, och då är SC2 på ultra inte ens speciellt snyggt.

Att grafiken spelar roll är en jävla ursäkt för casuals och och mediokra spelare.

Dagens skratt. Haha! *går och installerar ytterligare en grafikmod i Oblivion*

Jag tolkar det som om du aldrig spelat SC2 eller är en bronsspelare. Hur som haver, då SC2 är ett spel är enormt snabbt och som till skillnad från t.ex. Oblivion kräver skill, är det oerhört fördelaktigt om spelet endast renderar viktiga saker på skärmen istället för skit.

Så nej, såvida du inte är mentalt handikappad har jag svårt att se vad som var roligt med min kommentar, att spela Oblivion tyder i och för sig på att du är just det.

Medlem

Grafik spelar roll precis som han säger vid första ögonkast, men testa ni gärna att spela ett snyggt spel som har noll gameplay, eller varför inte hyr in en massa dåliga ps3, xbox spel med snygg grafik och spela dom så får ni se.

Medlem

Han har rätt.

Så är det nästan med allt, lättare att bli intresserad av något som ser bra ut men det hindrar juh inte att man blir intresserad av något som inte gör det . . .


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Låt oss säga att Byggare Bob skulle släppas och visa sig vara Ett av sitt slag i grafikväg så tvivlar jag starkt på att fler personer skulle spela det. " Snygg " grafik gör inte ett dåligt spel bra.

-_- folk har missat något i denna tråd. Många säger att grafiken inte är viktigt men spelar stor roll, andra säger att hans yttrande är rätt! Men ingen tänkte på musiken? på kontrollerna (iofs i viss mån gameplay men inte riktigt sant det heller). Ett spel utan grafik är ett dåligt spel men ett spel utan musik är också ett dåligt spel. Precis som spel som saknar gameplay. Sedan är jag en sådan person som gillar story (inte lore) men jag måste tyvärr säga att storyn än inte viktig i ett spel. Det finns många bra spel som har en banal story men ändå är väldigt roliga, tex mario till nes, zelda till nes, andra gamla spel och nyare spel i form av småspel (oftast) som angry bird etc

Grafik ska vara snyggt men något som många missat tex är att 2D kan vara jävligt snyggt, allt behöver inte vara 3D.

Men att säga att grafiken ska vara snygg är ungefär det samma som att säga att musiken ska vara bra, dock är det svårt att se musik på ett screenshot


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag hävdar motsatsen.

Jag har spelat så mycket att det blev tråkigt tillslut att möta AI. Har du mött en AI har du i princip mött alla andra.

När man har varit en människa, halvgud, dödat djur, människor levandes som ett dött odjur, sprungit genom jorden, tagit sig till himmelen, gjort kaos, spräng jorden, se jorden sprängas, varit på jorden när den sprängts, från en annan dimension till en annan - så kommer little big planet...
Som utbildad spelsadist var det kul i 10 sekunder innan jag föll i psykos. Trodde jag hade hamnat i en annan dimension igen eller att jag var drogad och låg på sjukhuset - snart skulle jag bli väckt! Jag slängs in i situationer där jag lurar döden och gud vill vara min spelkompis. Tillslut är det inte kul /Neo - det är då man antingen skaffar familj och går IRL eller försöka intala sig själv om att fjärilarna du nyss såg i spelet är vänliga och de ska betraktas inte förgöras - Håll i Duck Hunt fingret som rycker.

Man vill ha motstånd.

Kan tänka mig att folk känner igen sig som t ex har spelat på D2 laddern i de spelläget där man inte får dö eller spelare som försöker klara mario snabbast och grinda stången snyggast. Var är nästa steg förutom att det är ett KODAC moment som ska hängas på väggen eller dras ut på tuben för att pedaliseras och är kröningen av din egen storhet som nördarnas nörd. Achievements känns ändå som ett moment för dom som aldrig riktigt var med och deltog på idrottslektionerna fullt ut eller fick uppmuntran för fysisk aktivitet. Endast ett tidsfördrivet moment för den handikappade.

Det ska vara realistiskt motstånd, så tyvärr går D2 bort på hardcore. Nog för att det kräver koncentration så känns det som schack. Hur många gånger har du inte sprungit igenom skiten nu - tappat räkningen - Varför spelar du?

Mycket blir bara fel när en AI får bättre precision(aimbot), tål mer eller skadar mer. Det känns som den enkla vägen för en spelutvecklare. En AI i en annan level borde få fler fysiska egenskaper aktiverade i spelet.

Det är väl därför spel som Amnesia lyckades fånga mig för stunden. Jag har tydligen inte ett vapen när jag alltid brukar ha ett vapen på mig speciellt på en plats jag normalt inte skulle sätta min fot på utan ett vapen. Jag är driven att undvika använda saker till försvar mot eventuella vanskapelser - för en tourguide har sagt det - Det är som att säga att flickan i THE RING bara behöver ha en kram - YEAH - ska vi köra sten sax och påse om det?

Hur många huggers tror ni egentligen dog tills en i ledet sa - Var är BAZOOKAN?

Just när vi talar om den SNYGGASTE grafiken för stunden så känns det som om spelet saknar balans, bra fysik och att spelaren i frågan går i hand med sitt spelhandikapp.

Grafik i all ära, men ge mig motstånd förfan och försök inte lura mig med att krama de döda.

Medlem

Varför spelar folk muds eller ascii-baserade spel om grafiken spelar roll för alla? Dwarf Fortress är ju ett bra exempel på ett populärt spel som endast har ascii-grafik.

Personligen så har grafiken viss betydelse, upp till ungefär standarden för SNES. Så länge spelet ser ut som ett SNES-spel så är jag nöjd, jag är väldigt förtjust i 2D.

Vad jag menar med att det har betydelse är att jag hellre ser att spelet ser ut att härröra från SNES än från exempelvis C64 men däremot får jag inte ut något extra alls av att spelet ser ut som att komma från PS3.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

-_- folk har missat något i denna tråd. Många säger att grafiken inte är viktigt men spelar stor roll, andra säger att hans yttrande är rätt! Men ingen tänkte på musiken? på kontrollerna (iofs i viss mån gameplay men inte riktigt sant det heller). Ett spel utan grafik är ett dåligt spel men ett spel utan musik är också ett dåligt spel. Precis som spel som saknar gameplay. Sedan är jag en sådan person som gillar story (inte lore) men jag måste tyvärr säga att storyn än inte viktig i ett spel. Det finns många bra spel som har en banal story men ändå är väldigt roliga, tex mario till nes, zelda till nes, andra gamla spel och nyare spel i form av småspel (oftast) som angry bird etc

Grafik ska vara snyggt men något som många missat tex är att 2D kan vara jävligt snyggt, allt behöver inte vara 3D.

Men att säga att grafiken ska vara snygg är ungefär det samma som att säga att musiken ska vara bra, dock är det svårt att se musik på ett screenshot

Beror på vem man frågar, personligen anser jag en bok (som innehåller nada grafik och ljud) lätt slår en film. Med andra ord har jag inga som helst problem att spela ett spel som enbart är baserat på text. Men om ett spel är grafiskt och det finns i olika utgåvor så kommer jag knappast köpa den utgåva som har sämst grafik om spelet är detsamma i övrigt.

Det som avgör för mig är vad för spel det rör sig om, är det ett rpg så är grafik sekundärt, samma sak gäller när det kommer till äventyrspel á la Lucasarts. Fps däremot är spel som kräver någorlunda bra grafik och flyt för att bättre men framför allt snabbare kunna se ens motståndare.

För mig är det lite samma sak med spel som det är med de tecknade barnprogram som dagens barn får se. De har tyvärr blivit sämre om än bättre rent grafiskt, när det kommer till de tecknade serierna kan jag bara säga en sak, smörja.

Skrivet av qbic:

Grafik i all ära, men ge mig motstånd förfan och försök inte lura mig med att krama de döda.

Amen to that=)

Medlem

Nej han har fel...

Grafik kan vara en viktig komponent, men ibland så blir ett spel inte bättre av fler polygoner och högre upplösning på texturer, (t.ex. Minecraft).
Dwarf Fortress är ett t.ex. ett ytterst komplicerat spel som går att spela både i text-läge och med 2d-grafik. Spelet blir varken sämre eller bättre med/utan grafik.

Risken med "grafik" är att den blir gammal. Bra gameplay består utan bra grafik.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Risken med "grafik" är att den blir gammal. Bra gameplay består utan bra grafik.

Jag funderar på att va otrogen efter den kommentaren.

Medlem

Visst är grafiken viktig men bara på det sättet att den ska vara tilltalande för kunden.

Beauty is in the eye of the beholder så att säga.

Vissa tycker Crysis andra tycker Super Meat Boy

Medlem

Spelkänsla är det ända som är viktigt, spelet kan se hur värdeläst som helst ut, bara gameplayet är intressant och håller en road.

Medlem
Skrivet av qbic:
Skrivet av MaXMC:

Risken med "grafik" är att den blir gammal. Bra gameplay består utan bra grafik.

Jag funderar på att va otrogen efter den kommentaren.

Så du åldras inte då?
Jag tycker min flickvän blir snyggare varje år, så det lär ju dröja minst 15 år tills dess att hon börjar gå åt det andra hållet... å då är hon ju fortfarande snyggare än jag

Medlem
Inaktiv

Tja, det beror väl på vad datorn klarar. Snygg grafik är ok om det inte går ut över spelflytet. Jag kan stå ut med snyggt & segt om jag kör singelplayer ibland, i typ sandlådespel där man kan gå runt och titta på miljön. Multiplay FPS spelar det mindre roll med grafik då jag hellre vill ha snabbheten med enklare grafik när man ändå inte kan stå och beundra utsikten särskilt mycket.

Medlem

Hines har fel, och rätt.

Det är en jävla skillnad på grafik och design. Designen är viktigare än den tekniska kvaliteten av grafiken. Gameplay är också mer viktigt än teknisk kvalitet på grafiken. Det spelar ingen roll hur snyggt det är om det inte är roligt att spela.


signatur

"If a man speaks his mind in a forest, and no woman hears him, is he still wrong?"

Medlem
Skrivet av Reltih:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Reltih:

Något av det dummaste jag någonsin läst.
*KLIPP*
För att exemplifiera, jag spelar SC2 på de lägsta möjliga inställningarna fastän min dator mycket väl klarar av 200-200 fighter med allt på ultra över 60 fps, och då är SC2 på ultra inte ens speciellt snyggt.

Att grafiken spelar roll är en jävla ursäkt för casuals och och mediokra spelare.

Dagens skratt. Haha! *går och installerar ytterligare en grafikmod i Oblivion*

Jag tolkar det som om du aldrig spelat SC2 eller är en bronsspelare. Hur som haver, då SC2 är ett spel är enormt snabbt och som till skillnad från t.ex. Oblivion kräver skill, är det oerhört fördelaktigt om spelet endast renderar viktiga saker på skärmen istället för skit.

Så nej, såvida du inte är mentalt handikappad har jag svårt att se vad som var roligt med min kommentar, att spela Oblivion tyder i och för sig på att du är just det.

Nej du verkar inte förstå det roliga i dina "störst e-penis" inlägg och vad det har för relevans till ett medium som är bra mycket större än den delmängd du beskriver. Inskränktheten och den självutnämda elitismen kryddat med med tafatta förolämpningar som egentligen bara biter om man delar din åsikt var det roligaste, speciellt i ditt andra inlägg.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Grafik är såklart en lika viktig komponent som allt annat i spel. Det handlar ju inte bara om ögongodis, men även om att vara funktionell och tydlig så spelaren inte blir förvirrad.

Exempelvis blev Unreal Tournament 3 inte lika populär som föregångarna då deathmatchbanorna var så fyllda med rör, sladdar, H.R Giger skit och andra detaljer så det blir för mycket intryck att ta in, när man snarare borde fokusera på andra spelare. Jag tror Valve pratade om sånt här i Team Fortress 2.

Skriv svar