Microsoft försvarar Games on Demand-priserna

Medlem

Visst är det lite synd att det är så dyrt. Vore väl kanon annars. Troligtvis skulle de tjäna mer på ett betydligt lägre pris, deras förlust. konsumenten har andra alternativ.

Medlem

Tänk att det finns folk som faktiskt betalar? Skrämmande, eller hur? Det är ungefär som att dessa helt slutat tänka eller nåt.

Inaktiv

Tur att man aldrig köper spel via den tjänsten då!

Medlem

lol deras priser får ju steam att verka billiga med deras nya releaser
fyfan hoppas man slipper köpa några spel på deras on demand tjänst..

Medlem

Her de rea liknande steam?

Själv handlar jag (nästan) bara på rea nuförtiden. Kan säkert köpa närmare fem gånger fler spel än när man köper direkt vid release. Jag menar... Mass effect för 20 kronor på steam... (vad var fullpriset? 400 till 600kr?)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Her de rea liknande steam?

Själv handlar jag (nästan) bara på rea nuförtiden. Kan säkert köpa närmare fem gånger fler spel än när man köper direkt vid release. Jag menar... Mass effect för 20 kronor på steam... (vad var fullpriset? 400 till 600kr?)

Pc versionen har jag sett på Game för 99kr, så du tjänade en liten slant.

För övrigt så föredrar nog alla en fysisk form av Halo Reach för minst halva priset...löjligt och skrattretande att se den dyra prislappen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Resonemanget bygger ju på principen att ett enda försäljningställe skulle gagna konsumenten. Det blir listpriser som gäller, därför dyrt.

Så NEJ, jag skulle aldrig understödja on demand från consol-tillverkarna själva i alla fall.

Tvärtom borde on demand från consol-tillverkarna vara billigare då de får sälja det som nyttjas. Mycket större kontroll av licensens användande. Möjlighet att kryptera enligt serienr på consolen osv, om mot consol i alla fall. För PC är det ju mer öppet.

Medlem

Ja men då kommer jhu spelen typ 100år efter dom har släpts i den fysisk i butik och har sådana hycklar priser endå

Medlem

har typ ett beg Halo: Reach för 299 på jobbet

Medlem
Skrivet av jonnycrow:

Ja men då kommer jhu spelen typ 100år efter dom har släpts i den fysisk i butik och har sådana hycklar priser endå

Precis när det släpps är det ju dyrt överallt. Men vänta en månad eller två så har du samma priser som med preorder eller lägre i butiker. Inte alla som konkurrerar med låga spelpriser, men dom är tillräckligt många tycker jag.

Har köpt dom flesta spelen av rang på cdon eller spelbutiken för <200 kr.

Varför brådskan, är du gammal och snart skall dö?

Medlem

de flesta on demand-spel brukar dock kosta 300 spänn...

Medlem

"valmöjligheter".....

Gen
Medlem

Tycker det är bra att det finns valmöjligheter men att rättfärdiga priset med sådant skitsnack som 24/7 support osv är bara äckligt! Tänk er den vansinniga marginalen de får på spelen (inga mellanhänder, frakter eller paketeringar).
Det enda positiva med digital distribution är att det är miljövänligt (nu när det är snack om Earth Hour).

12
Skriv svar