Testa Försvarsmaktens mobilspel

Medlem

Garvade när han skakade mobilen xD

Medlem
Skrivet av B-strm:

Så det är hipsters med iPhone som försvaret vill ha? Låter vettigt...

Tja om någon är expendable så är det väll dom.

Medlem

smart på papper men kanske inte lika "spel-roligt" i verkligheten.
rolig reklam dock o mkt potential men men...va ska man säga liksom :/

Redaktör
Skrivet av B-strm:

Så det är hipsters med iPhone som försvaret vill ha? Låter vettigt...

Min mamma (60+, bor i en liten by i Dalarna) skaffade nyligen Iphone. Kallar du min mamma hipster...?


signatur
Medlem

Jag har egen erfarenhet av försvaret i ca 3 år och tycker det här stämmer bra med den verklighet som det är.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av B-strm:

Så det är hipsters med iPhone som försvaret vill ha? Låter vettigt...

Min mamma (60+, bor i en liten by i Dalarna) skaffade nyligen Iphone. Kallar du min mamma hipster...?

Hehe, nej. Jag menade en godtycklig hipsters som råkar ha en iPhone. Inte alla med iPhone är hipsters, även om venndiagramet skulle vara ganska cirkelformat

Medlem

Har mina skatteslantar delvis gått till en hipsters-media-flashiga-byrån på ö-malm som gjort det här skräpet åt FM? Lägg ner försvaret nu!!!

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av B-strm:

Så det är hipsters med iPhone som försvaret vill ha? Låter vettigt...

Tja om någon är expendable så är det väll dom.

Haha, det var onekligen dagens bästa kommentar! Klockren

Redaktör
Skrivet av B-strm:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av B-strm:

Så det är hipsters med iPhone som försvaret vill ha? Låter vettigt...

Min mamma (60+, bor i en liten by i Dalarna) skaffade nyligen Iphone. Kallar du min mamma hipster...?

Hehe, nej. Jag menade en godtycklig hipsters som råkar ha en iPhone. Inte alla med iPhone är hipsters, även om venndiagramet skulle vara ganska cirkelformat

Hehe.


signatur
Medlem
MFC
Medlem

Man kan skratta åt det men ser man mot bakgrund av det som hänt, händer och kommer att hända runtom i världen så är utvecklingen nästan självklar.

Folk går på vad som helst nuförtiden...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Är det bara jag som stör mig på att deras reklamer är så onödigt, overkligt , action pumpat eller? -.-

Och det är ju inte alls det som är meningen...
Nu när hemvärnet (eller vilken det nu är), har lagts ner så måste de hitta ett sett att få in folk till armen. Så varför inte göra det med spel och reklam? Eller ska vi vara ett land utan någon vettig arme?

Edit: Värnplikten kanske det är*

Medlem

Vill dom ha mer folk så får dom se till att värnplikten återupptas.

Medlem

Poängen med deras reklam är väl att skapa debatt om Försvarsmakten, och det lyckas dom ju onekligen med... Att få in folk via värnplikten som är där bara för att dom måste känns otroligt korkat. Nu är det väl i full gas att rekrytera yrkessoldater som vill jobba som militärer, främst för t.ex. utlandsmissioner och det kanske är ett pyssel i sig och då måste dom ju synas på ett eller annat sätt för vissa målgrupper som dom riktar in sig mot.

Inaktiv

Jag har ansökt till försvarsmakten. Fast detta känns ju lite onödigt? Tyckte väl det räckte med brevet i lådan som frågade ifall man kunde följa order!

Medlem

Försvarsmaktens verksamhet har varit ett stort skämt sedan de började avveckla invasionsförsvaret. Med värnpliktens avskaffande gavs den slutgiltiga dödsstöten. Den största numerären i Sveriges försvar utgörs nu av Hemvärnet. Inget ont om HV:s engagemang (är själv med där) men det är inte precis en ersättning för en reguljär värnpliktsarmé.

Och nu försöker de rekrytera yrkessoldater. Med sån här skit. Det är nästan så man hoppas att det skapas något hot i närområdet så folk fattar att landet behöver ett territorialförsvar, inte en expeditionskår för att plocka utrikespolitiska poäng.

Medlem

nu har jag börjat få reklam från försvarsmakten på mitt xbox.

hur långt ska det gå??

Medlem

Jag fattar inte varför alla hetsar upp sig?! det är väl inget konstigt att de marknadsför sig, hur ska de annars få folk intresserade? och angående deras reklamer så tycker jag bara de är roliga, man kommer ju ihåg dem och snackar om dem. Om det stör så mycket så titta inte på dem, det är ju ingen som tvingar någon att titta på deras reklam på boxen, eller på tv heller...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

så brukar snuskgubbar också göra, fast med kuken i handen istället för en iphone

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag fattar inte varför alla hetsar upp sig?! det är väl inget konstigt att de marknadsför sig, hur ska de annars få folk intresserade? och angående deras reklamer så tycker jag bara de är roliga, man kommer ju ihåg dem och snackar om dem. Om det stör så mycket så titta inte på dem, det är ju ingen som tvingar någon att titta på deras reklam på boxen, eller på tv heller...

Jag tror att det handlar mer om att det är MILITÄREN, dvs folk som tränas för att döda, blir förlöjligade i dessa s.k. "reklamer".

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av BadMrBox:

Vad i hela... försvarsmakten börjar bli jävligt desperata. Synd bara att deras marknadsföring har helt motsatt effekt mot vad dom tänkt sig. Det var nog rätt dumt att ta bort värnplikten ändå.

Tror inte det. Hellre en mindre högt motiverad militär än en större skara omogna 18-19 åringar som vill ha nåt å göra efter gymnasiet, typ leka lite.

Med värnplikt så var dom flesta tvugna att leka militär. Försvarsmakten ligger 3000 man back och med sådana här kampanjer tror jag inte att dom rekryterar speciellt många.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Propy:

Jag fattar inte varför alla hetsar upp sig?! det är väl inget konstigt att de marknadsför sig, hur ska de annars få folk intresserade? och angående deras reklamer så tycker jag bara de är roliga, man kommer ju ihåg dem och snackar om dem. Om det stör så mycket så titta inte på dem, det är ju ingen som tvingar någon att titta på deras reklam på boxen, eller på tv heller...

Jag tror att det handlar mer om att det är MILITÄREN, dvs folk som tränas för att döda, blir förlöjligade i dessa s.k. "reklamer".

de blir väl inte förlöjligade?! är det bara Traxad och jag som fattar reklamen? den är ju sarkastisk och avslutar med att visa hur det ser ut på riktigt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Propy:

Jag fattar inte varför alla hetsar upp sig?! det är väl inget konstigt att de marknadsför sig, hur ska de annars få folk intresserade? och angående deras reklamer så tycker jag bara de är roliga, man kommer ju ihåg dem och snackar om dem. Om det stör så mycket så titta inte på dem, det är ju ingen som tvingar någon att titta på deras reklam på boxen, eller på tv heller...

Jag tror att det handlar mer om att det är MILITÄREN, dvs folk som tränas för att döda, blir förlöjligade i dessa s.k. "reklamer".

de blir väl inte förlöjligade?! är det bara Traxad och jag som fattar reklamen? den är ju sarkastisk och avslutar med att visa hur det ser ut på riktigt...

Haters gonna hate :/

12
Skriv svar