Inget Heavy Rain 2

Robot
Inget Heavy Rain 2

David Cage säger att han "äger" interaktiva drama-genren och vill fortsätta utforska den med helt nya spel.

#quantic-dream, #heavy-rain


Inget Heavy Rain 2

Vad sägs om "blöt snö" istll.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Lite för självsäker kanske?

Äsch då, är väl kul med folk som sticker ut hakan lite?

Medlem

Mer quick time event spel, nej tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

handlar inte att han e självsäker eller att han tror sig, detta är tecken på att mannen är inte intresserad av att göra massa uppföljare som han kan tjäna pengar på. (dock del 2 av vilket spel som helst skulle ja inte tacka nej till då det är precis lagom mkt av det samma man vill ha). allt detta säger mig på att han är helt enkelt intresserad av att skapa inovativa spel som förändrar spel världen, o det är helt rätt!

Medlem

Det va ett riktigt bra spel, så det är synd. men dom kommer nog gör nåt liknande med andra karaktärer

Medlem

Dvs Heavy Rain sålde inte bra nog för att de ska bygga vidare på IPn, samt att de tömt ut serien. Men genren kan fungera, om de utvidgar den med fler och bättre spel (framförallt kontrollen imo)

Medlem

Bra beslut. Heavy Rain är ett sjukt bra spel. Ett av de bästa jag spelat någonsin. Men att göra en uppföljare hade ju varit lite som att göra en uppföljare på Seven.

Medlem

Skämtar han eller? Han var ju inte ens först med att göra ett spel i den genren. *facepalm*. Tror något har gått honom åt huvudet. Heavy Rain var ett bra spel, men det var fan inte först.

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Skämtar han eller? Han var ju inte ens först med att göra ett spel i den genren. *facepalm*. Tror något har gått honom åt huvudet. Heavy Rain var ett bra spel, men det var fan inte först.

Så, vilket var först? För jag vet inte. Om du pratar om Fahrenheit så var det samma företag.

Medlem

Vilka framgångar? Heavy Rain slog inte igenom på den stora marknaden. Det var snarare mediokra framgångar för ett högprofil-spel.

Genren skapade för övrigt på 80-talet, så vad gubben babblar om förstår jag inte. :-S


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Jag skulle spelat sk*ten ur Heavy rain (och en del andra spel också) om man inte var tvungen att sitta och vicka och skaka en handkontroll. Sådan styrning förstör hela upplevelsen för mig.

Edit: Cred för att inte gå den lätta vägen och göra en uppföljare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har stor respekt för den här snubben.

Medlem

han må inte mjölka ett varumärke/household name, men däremot verkar han vilja mjölka vidare på hela QTE konceptet. hoppas han försöker vidareutveckla och förbättra systemet på nåt sätt i så fall och inte komma med samma skit hela tiden.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Meh, Heavy Rain var inte mycket att hänga i julgranen. Jag är inget fan av QTE direkt.

Medlem

HR var nog det mest hypade jag träffat på. Minsta speltid för pengarna någonsin med en faktor 10 sådär.

Delar som att växla mellan privatdetektiven, fbi-agenten och pappan som i en triller är väl god idé i sig. Men att varje kritisk situation har ett försök och utgången leder till olika slut är ju ointressant. Har man ett slut vill man knappast spela mer, än mindre dra igenom en hel historia. Plus att det kostar multum utvecklartid som aldrig kommer spelaren till del.

Lite mer som i racingspelen, Retry, skulle man velat ha.

Medlem

FAN vad bra. en utvecklare som inte snöar in sig på ett enstaka IP.
Ja, jag kollar på er COD / BF / MOH


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar