Nästa Xbox först 2015?

Robot
Nästa Xbox först 2015?

En industridesigner säger sig arbeta med Microsoft med nästa version av krysslådan.

#microsoft, #sony


Medlem
Nästa Xbox först 2015?

Tycker det låter lite väl långt, men man kan ju inte vara säker.

Medlem

Ugh... Förhoppningsvis kommer fokus hamna på pc-spel som fokusspel isf då, och porta till konsoler för en gångs i fortsättningen då

Låter som en trolig "prediction", varför skulle uppgradera? Det blir inte mycket bättre än vad det är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Låter som en trolig "prediction", varför skulle uppgradera? Det blir inte mycket bättre än vad det är.

Så du tycker att det är bra grafik på konsollspel? De maxxar ju inte grafiken och klarar heller inte 3D i 1920x1080 som de flesta har idag.

Hade själv hoppats på att det skulle komma till jul.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Låter som en trolig "prediction", varför skulle uppgradera? Det blir inte mycket bättre än vad det är.

Say what? :S

BME
Medlem

är väl inget nytt? Både Sony och MS har sagt förut att de planerar att denna konsolgeneration ska sträcka sig 10 år istället för tidigare 5 år, släppet av Kinect och Move precis i mitten av denna period stäker detta tänkande då de ses som livsförlängare, de gör något nytt av befintlig hårdvara. Vad Nintendo gör på E3 i sommar blir intressant då de redan har kört varenda gimmick de kan för att täcka sin sämre grafiiska prestanda. Vad kommer Nintendo att innovera med utöver grafik på sin nästa konsol? Och kommer den att tvinga Sony och MS att tänka om, de som äntligen gått om Wii i försäljningstakt


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av BME:

är väl inget nytt? Både Sony och MS har sagt förut att de planerar att denna konsolgeneration ska sträcka sig 10 år istället för tidigare 5 år, släppet av Kinect och Move precis i mitten av denna period stäker detta tänkande då de ses som livsförlängare, de gör något nytt av befintlig hårdvara. Vad Nintendo gör på E3 i sommar blir intressant då de redan har kört varenda gimmick de kan för att täcka sin sämre grafiiska prestanda. Vad kommer Nintendo att innovera med utöver grafik på sin nästa konsol? Och kommer den att tvinga Sony och MS att tänka om, de som äntligen gått om Wii i försäljningstakt

OM det nu stämmer så är enligt mig 10år på tok för länge, tänk hur mycket som hinner hända på 10 år.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Låter som en trolig "prediction", varför skulle uppgradera? Det blir inte mycket bättre än vad det är.

Om du läser nyheten från AMD så stämmer det ju inte riktigt. Grafikkorten idag är enligt dem 10 gånger mer krut i jämnfört med grafikkorten i de bästa konsollerna (xbox360 och ps3) vilket skulle göra att spelen idag skulle kunna vara avsevärt mycket snyggare än de som finns ute. Konsollerna begränsar helt enkelt utvecklingen vilket är väldigt tråkigt.

Inaktiv
Skrivet av BME:

är väl inget nytt? Både Sony och MS har sagt förut att de planerar att denna konsolgeneration ska sträcka sig 10 år istället för tidigare 5 år, släppet av Kinect och Move precis i mitten av denna period stäker detta tänkande då de ses som livsförlängare, de gör något nytt av befintlig hårdvara. Vad Nintendo gör på E3 i sommar blir intressant då de redan har kört varenda gimmick de kan för att täcka sin sämre grafiiska prestanda. Vad kommer Nintendo att innovera med utöver grafik på sin nästa konsol? Och kommer den att tvinga Sony och MS att tänka om, de som äntligen gått om Wii i försäljningstakt

Låter väldigt rimligt men 10 är är enligt mig ALLDELES för lång tid, speciellt för de som inte är först med att köpa de nya konsolerna. Hårdvara blir så snabbt gammal och klen så det är sjukt.

Jag tycker själv att 5 år mellan varje släpp är ganska lagom men i och med Kinect så tycker jag att 8 skulle vara bättre. Alltså till julen 2012. Då med 8 kärnor och grafikprestanda som motsvarar dagens GTX 580 som troligtvis kommer att vara väldigt billigt att trycka i då.

BME
Medlem

Mjo, men se det såhär, hur fräsh kändes Playstation 2 jämfört med en modern PC 2005 och sedan hur fräsh PS3/360 känns jämfört med en modern PC 2010. Jag vill argumentera att gapet mellan konsol och PC utseendemässigt är mycket mindre idag än vad det var 2005. Självklart har PC fått enorma framsteg i bättre grafik i högre upplösning med fler effekter, men samtidigt så ligger konsolgrafiken mycket bättre till i jämförelse idag än 2005. Man märker ju att de mer och mer offrar upplösning och texturer för utseende och konstant frame rate (som även den är lägre än på PC, men åtminstone konstant och optimerad).

2005 var jag sjukt sugen på nya konsoler när jag såg hur dåligt då¨tidens aliserade monster såg ut, men jag kan ärligt inte kolla dagens konsolgrafik jämfört med PC-grafik och känna samma sak även fast jag vet att PC-sidans är mycket bättre


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av BME:

Mjo, men se det såhär, hur fräsh kändes Playstation 2 jämfört med en modern PC 2005 och sedan hur fräsh PS3/360 känns jämfört med en modern PC 2010. Jag vill argumentera att gapet mellan konsol och PC utseendemässigt är mycket mindre idag än vad det var 2005. Självklart har PC fått enorma framsteg i bättre grafik i högre upplösning med fler effekter, men samtidigt så ligger konsolgrafiken mycket bättre till i jämförelse idag än 2005. Man märker ju att de mer och mer offrar upplösning och texturer för utseende och konstant frame rate (som även den är lägre än på PC, men åtminstone konstant och optimerad).

2005 var jag sjukt sugen på nya konsoler när jag såg hur dåligt då¨tidens aliserade monster såg ut, men jag kan ärligt inte kolla dagens konsolgrafik jämfört med PC-grafik och känna samma sak även fast jag vet att PC-sidans är mycket bättre

Håller med till 100%. Dock känns 10 år lite väl mycket, även med "fantastiska innovationer" som Kinect och Move.

Folk har inte tänkt på att "snyggare" grafik kan vara dyrare grafik? Även om det skulle kunna vara snyggare spel på marknaden idag så är det inte många spel som faktiskt skulle kunna satsa på flertalet gånger bättre grafik. Klart att bättre blir det ju alltid men som sagt, mer arbete och pengar för vad som idag kanske känns mindre nytta. Dessutom finns det grafikstilar som håller föralltid och kanske är bättre på att satsa på än pure 3d som ändå kommer se jävlig ut om 5 år (personlig åsikt)


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Snälla! Släpp en ny konsolgeneration! Som PC-spelare är det min nuvarande högsta önskning. Möjligen näst efter att de skulle producera fler rena PC-spel då.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

lame. Då får pc andvändarna vänta på bättre grafik tills 2015. I alla fall många spel.

Medlem

Fan vad kul det skulle vara om Google eller Appel skulle komma med en ny konsol (vrf inte?). Då skulle det säkert bli sprätt på MS och Sony.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Haha, 2015 kommer datorer stora som en ipod mini vara snabbare än en 360. Snälla, låt denna generationen vara över 2012!

Medlem

Som en person som bara spelar pc-spel säger jag... WEEE!
Grafiken gör mig inte så mycket, jag spelar mest multiplayerspel, och där drar jag ändå oftast ner grafiken i bott. Dynamic Lighting och HDR är bara ivägen i min mening.
Det här förlänger bara min dators livslängd. Jag köpte den 2008 och den klarar fortfarande av alla spel utan problem. Tänk om den klarar ända till 2015... O_o

Medlem

Vad Microsoft och Sony menade när de sa att denna generationen skulle finnas i 10år, var att det skulle släppas spel till den i 10år precis som det görs till PS2. Däremot var deras utalande förr inte att det skulle dröja 10år till nästa maskin.

Det är rimligt att stödja en konsoll i 10 år, men det är inte rimligt att vänta 10 år att släppa en ny maskinvara för det börjar verkligen behövas en ny nu om tv spel skall vara en konkurens kraftig plattform.

Medlem

Jag tror också att det är runt 2015 vi får se nästa generation. Det händer helt enkelt inte lika mycket just nu med tekniken som förr i världen.

Dock kommer detta innebära att konsolmarknaden kommer fortsätta strypa PC-spelsutvecklingen i stor mån och det är sorgligt. Se bara på Crysis 2.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Snälla! Släpp en ny konsolgeneration! Som PC-spelare är det min nuvarande högsta önskning. Möjligen näst efter att de skulle producera fler rena PC-spel då.

+1 broder.

Inaktiv

4 år till av att inte behöva uppgradera datorn med andra ord.

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag tror också att det är runt 2015 vi får se nästa generation. Det händer helt enkelt inte lika mycket just nu med tekniken som förr i världen.

Dock kommer detta innebära att konsolmarknaden kommer fortsätta strypa PC-spelsutvecklingen i stor mån och det är sorgligt. Se bara på Crysis 2.

Problemet är att orsaken till att det inte händer så mkt med grafiken är just för att konsolerna inte uppdaterats, PC:n leder inte längre utvecklingen på samma sätt som innan denna generations konsoler.
Intel och AMD jobbar fortf på när det gäller hastighet och strömsnålhet, men motorutvecklarna verkar mest småuppgradera sin kod.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Fantastiska nyheter för oss PC-spelare? Vi kommer bara få större och större övertag än konsolerna pga deras hårdvara. Så det kanske tillverkas mer till PC om nu inte alla är så dumma i huvudet att de ska hålla allt begränsat till vad konsolerna kommer att klara av.

Medlem

Tvivlar, utvecklarna har redan öppnat studios för att jobba på nästa generations konsolspel, alltså måste konsolen vara här om drygt 2 år, samt MS har hyrde tidigare in 2 pers för att jobba på att designa nästa xbox.

Tror nog vi kan se ett utannonserande om nästa generation på e3, antingen i år eller nästa, men inte senare än så

Medlem

fan, tycker deadspace2 ser fantastiskt ut på min hdtv, ser absolut ingen anledning till att köpa nya spel till pc
nee det är fan skönare o slänga sig i soffan med några kalla bärs och snask, och avnjuta underhållningen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

fan, tycker deadspace2 ser fantastiskt ut på min hdtv, ser absolut ingen anledning till att köpa nya spel till pc
nee det är fan skönare o slänga i soffan med några kalla bärs och snask, och avnjuta underhållningen

Hur har konsolen någonting överhuvudtaget att göra med bärs och snask? Du kan ju spela PC på TVn med handkontroll, samma spel men med mer möjligheter och bättre grafik.

Gör om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av WarpGuN:

fan, tycker deadspace2 ser fantastiskt ut på min hdtv, ser absolut ingen anledning till att köpa nya spel till pc
nee det är fan skönare o slänga i soffan med några kalla bärs och snask, och avnjuta underhållningen

Hur har konsolen någonting överhuvudtaget att göra med bärs och snask? Du kan ju spela PC på TVn med handkontroll, samma spel men med mer möjligheter och bättre grafik.

Gör om, gör rätt.

det är inte samma sak, långt ifrån


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av walter_iego:

Låter som en trolig "prediction", varför skulle uppgradera? Det blir inte mycket bättre än vad det är.

Så du tycker att det är bra grafik på konsollspel? De maxxar ju inte grafiken och klarar heller inte 3D i 1920x1080 som de flesta har idag.

Hade själv hoppats på att det skulle komma till jul.

Detta tjat om att jämnt kunna maxa grafik, då skulle vi få byta konsoler varje halvår.
Jag tycker faktiskt spelen ser hyfsade ut på dagens konsoler (även till wii om man spelar de mer gulliga liren ), och det är trots allt inte grafiken som är det väsentliga i ett spel (ta de gulliga spelen till exempel ).
Jag har heller aldrig råkat ut för att ett 3D spel inte skulle klara av 1920x1080, fast nu spelar jag visserligen inte FPS på konsol så det kan jag inte uttala mig om.

För att komma till det väsentliga så tycker jag bara det är bra att de inte släpper konsoler så ofta, det räcker med att man måste köpa ny dator titt som tätt för att hänga med, som dessutom kostar multum vid inköp för att sen inte vara värd nånting efter ett halvår. :evil:

Medlem

Redan nu känns både 360n och PS3an föråldrad jämfört med vad ens PC presterar.. 2015 shit då kommer den kännas som en NES i jämförelse.

123
Skriv svar