Duke Nukem Forevers multiplayerlägen avslöjade

Medlem

Det enda jag vill och behöver få veta är hur Duke handskas med utomjordingarna denna gången!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av korvbollar:

Fattar inte att fps-genren aldrig utvecklas i MP... I varenda fps som någonsin släppts har DM, TDM och CTF- De tre tråkigaste spellägen som finns. Visst, det var roligt för 15 år sedan men blir folk aldrig less?

Har du nått bättre förslag? De är nog inte det lättaste att hitta på ballt multiplayer.

Man kan ju tycka att efter 14 år av utveckling borde det finnas mer tanke bakom än Capture the Babe...Nog för att det är svårt att vara nyskapande, men varför falla in i samma ramar som alla andra spel. 14 år...

Har du nått bättre förslag?

Uppdragsbaserat i stil med RTCW/ET. Inte helt nytt men något som nästan inga andra spel försökt sig på trots att RTCW/ET var enormt populära på sin tid.

Eller varför inte ett spelsätt som förmodligen passar spelet och dess målgrupp lite bättre:
två lag tävlar om att samla in pengar för att betala sitt lags strippa att klä av sig. När sista plagget flyger så vinner ditt lag. Pengar samlas in genom att det dyker upp jesusformade potatischips slumpmässigt på kartan och dessa måste man plocka upp och ta tillbaks till sin bas för att sälja till kristna psykfall på ebay.

Den här skiten tog 2 minuter att skriva ner och är orginellt jämfört med DM/TDM och då jobbar jag inte med spelutveckling. Att vara helt nyskapande ÄR svårt, men att vara orginell i dagens FPS-marknad är inte svårt överhuvudtaget...

De uppdragsbaserade delarna tycker jag mig ändå i till exempel Bad Company 2, dvs när du klarat ett mål låses ytterligare delar av kartan upp. Samma även för #Homefront som även kryddas med dynamiska wanted-tavlor över motståndarnas mest framgångsrika spelare.


signatur
Medlem

Finns det något som är värre än multiplayer som inte är särskilt originellt så är det spel som försöker vara originella bara för sakens skull, utan att det egentligen tillför något man har nån nytta av. Som nån sa, det enda man vill göra är väl att skjuta på folk så varför ska man ställa något ivägen för det?

Visst kan nåt nytt spelläge vara kul, eller variationer på gamla spellägena (vilket vi nu säkert får se beroende på hur Babesen gör oväntade saker), men då ett spel inte är ett MP-spel primärt utan ett SP-spel så är risken för stor att de nya spellägena blir obalanserade och dåligt utvecklade.

Men, var är Co-op? Jäkla få spel som har stöd för det idag och ofta är det begränsningar som att man bara kan vara 2 pers osv.

Medlem

yeeeaaah. för det här är verkligen ett spel jag spelar för den fantastiska multiplayern. nejdutack, det här är ett singleplayerspel, som faktiskt har en singleplayerupplevelse. (bara det är ju innovativt i dagens läge med alla fag multiplayer fps med sina 5timmars kampanjer. JA jag kollar på er COD / BF / MOH / Hönsfront.)


signatur

// Bacon <3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcKaffe:

yeeeaaah. för det här är verkligen ett spel jag spelar för den fantastiska multiplayern. nejdutack, det här är ett singleplayerspel, som faktiskt har en singleplayerupplevelse. (bara det är ju innovativt i dagens läge med alla fag multiplayer fps med sina 5timmars kampanjer. JA jag kollar på er COD / BF / MOH / Hönsfront.)

Jag och kamraterna lirade hiskeliga mängder Duke back in the days. Det var vi mot Quakarna i lunchmatsalen i skolan. Den stora behållningen var såklart hur lätt det var att bygga egna slagfält i Build-motorn. Jag gissar att det inte blir lika wysiwyg nu, om alls.


signatur
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Älskar hur det görs till en "manlighetsgrej", patetisk argumentation. Är man så osäker i sin sexualitet och för den delen hela sin identitet att man måste uttala meningar som "grow some hair" och "sittkissare" så kan man lika gärna förpassa sig tillbaka till årskurs 8 och duschen efter gymnastiken.

Tack och hej, grattis att det kommer ett spel som passar er.

Älskar hur du gör bort dig, gång på gång på gång..

Särskilt som din profilbild försöker se ut som The Duke, fast han gör det ju sju resor bättre..

Måste ändå passa på att tacka dig för detta årets bästa lmfaho..

That's: "laughing my fucking asshair off"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manley:
Skrivet av bjosarn:

Älskar hur det görs till en "manlighetsgrej", patetisk argumentation. Är man så osäker i sin sexualitet och för den delen hela sin identitet att man måste uttala meningar som "grow some hair" och "sittkissare" så kan man lika gärna förpassa sig tillbaka till årskurs 8 och duschen efter gymnastiken.

Tack och hej, grattis att det kommer ett spel som passar er.

Älskar hur du gör bort dig, gång på gång på gång..

Särskilt som din profilbild försöker se ut som The Duke, fast han gör det ju sju resor bättre..

Måste ändå passa på att tacka dig för detta årets bästa lmfaho..

That's: "laughing my fucking asshair off"

Såså, det finns ingen anledning att bli personliga. Duke is Duke.


signatur
Medlem

Unreal Torunament har som sagt en hel del roliga spellägen. Double Domination är det bästa spelläget på LAN iaf (Anno UT2004). Total hets medans announcern räknar ner "4,3,2,1 Last second save!"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

SplitScreen och Coop är väl det ända läget som är riktigt roligt, hoppas det finns med till 360


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Medlem

Jag. vet att det är för mycket att begära. Men jag hoppas att dem försöker lägga till split screen och local multiplayer. Stora roliga banor. Sen så är det inte svårt att vara originell i utvecklingen av multiplayer. Det handlar bara om att ingen utvecklare vågar göra förändringar. Utvecklarnana är fega med andra ord.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Manley:
Skrivet av bjosarn:

Älskar hur det görs till en "manlighetsgrej", patetisk argumentation. Är man så osäker i sin sexualitet och för den delen hela sin identitet att man måste uttala meningar som "grow some hair" och "sittkissare" så kan man lika gärna förpassa sig tillbaka till årskurs 8 och duschen efter gymnastiken.

Tack och hej, grattis att det kommer ett spel som passar er.

Älskar hur du gör bort dig, gång på gång på gång..

Särskilt som din profilbild försöker se ut som The Duke, fast han gör det ju sju resor bättre..

Måste ändå passa på att tacka dig för detta årets bästa lmfaho..

That's: "laughing my fucking asshair off"

Såså, det finns ingen anledning att bli personliga. Duke is Duke.

Hehe, kan inte låta bli.

Han är så söt.. ^^

Medlem

Tycker det är rätt sunkigt att de inte har med Co-Op. Det är ju ett klassiskt spelläge från Duke3d som är otroligt skoj och bör vara givet.
Hoppas det kommer ett tillägg eller patch med detta inslag senare.

Medlem

Som sagt, tur att det kommer spel som passar dig Manley. Homoerotiska muskler och lesbiska skolflickor, med humorinslag som vibrerande sexleksaker.
"We're making progress!" - Sarah Palin


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Homoerotiska muskler och lesbiska skolflickor, med humorinslag som vibrerande sexleksaker.

Take your pills... eeh... vitamins every day and you might grow up to be as awesome as me.


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Som sagt, tur att det kommer spel som passar dig Manley. Homoerotiska muskler och lesbiska skolflickor, med humorinslag som vibrerande sexleksaker.
"We're making progress!" - Sarah Palin

Jag förstod precis att du bara finns på låtsas..

Skägg.
10 Chambers

Ni kan ta er beef vidare privat, nu är det sluttjafsat i denna tråd.


signatur
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Tycker det är rätt sunkigt att de inte har med Co-Op. Det är ju ett klassiskt spelläge från Duke3d som är otroligt skoj och bör vara givet.
Hoppas det kommer ett tillägg eller patch med detta inslag senare.

Ja det var sjukt kul ,mkt märkligt att det inte är med , fast nästan alla spel saknar ju det numera :/

Medlem

Capture the babe låter som en hit i genusvetarkretsar..

Bästa vore om spelet faktiskt är bra. Känns som att förväntningarna är ganska låga vid det här laget.. allt bättre än mediokert hade ju varit fantastiskt.

Medlem
Skrivet av mLs:

Det enda jag vill och behöver få veta är hur Duke handskas med utomjordingarna denna gången!

samma som sist? frysstråle bössa, krymstråle bössa, maskingevär, dynamit och fyrpipigt raketgevär?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Ett riktigt fattigt MP-läge med andra ord.


signatur

War never changes.

Medlem

haha ja inte blir det game of the year men det kan ändå va årets spel i nostalgisk bemärkelse! Förutsätter att spelet är skit grafiskt och har en förlegad fps-spel uppbyggnad, men har man väntat på nåt gott i 12 år så klart man måste spela skiten. Ett av årets måstespel för mig iaf.

Medlem
Skrivet av Duke Nukem:
Skrivet av bjosarn:

Homoerotiska muskler och lesbiska skolflickor, med humorinslag som vibrerande sexleksaker.

Take your pills... eeh... vitamins every day and you might grow up to be as awesome as me.

Touché! =D

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag och kamraterna lirade hiskeliga mängder Duke back in the days. Det var vi mot Quakarna i lunchmatsalen i skolan. Den stora behållningen var såklart hur lätt det var att bygga egna slagfält i Build-motorn. Jag gissar att det inte blir lika wysiwyg nu, om alls.

Japp, samma här, massor av MP på hemsnickrade banor, jag och brorsan gjorde snuskigt många banor för både SP & MP som spreds på nätet. Kommer Duke a 2011 få Modtools?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av korvbollar:

Fattar inte att fps-genren aldrig utvecklas i MP... I varenda fps som någonsin släppts har DM, TDM och CTF- De tre tråkigaste spellägen som finns. Visst, det var roligt för 15 år sedan men blir folk aldrig less?

Har du nått bättre förslag? De är nog inte det lättaste att hitta på ballt multiplayer.

Man kan ju tycka att efter 14 år av utveckling borde det finnas mer tanke bakom än Capture the Babe...Nog för att det är svårt att vara nyskapande, men varför falla in i samma ramar som alla andra spel. 14 år...

Har du nått bättre förslag?

Uppdragsbaserat i stil med RTCW/ET. Inte helt nytt men något som nästan inga andra spel försökt sig på trots att RTCW/ET var enormt populära på sin tid.

Eller varför inte ett spelsätt som förmodligen passar spelet och dess målgrupp lite bättre:
två lag tävlar om att samla in pengar för att betala sitt lags strippa att klä av sig. När sista plagget flyger så vinner ditt lag. Pengar samlas in genom att det dyker upp jesusformade potatischips slumpmässigt på kartan och dessa måste man plocka upp och ta tillbaks till sin bas för att sälja till kristna psykfall på ebay.

Den här skiten tog 2 minuter att skriva ner och är orginellt jämfört med DM/TDM och då jobbar jag inte med spelutveckling. Att vara helt nyskapande ÄR svårt, men att vara orginell i dagens FPS-marknad är inte svårt överhuvudtaget...

Det där är inte orginellt. Pengarna är poäng bara att du bytt namn på det. Att hon strippar är ett resultat av att ditt lag samlar poäng och den grundläggande idén finns i mängder av spel. Och random spawnade potatischips är samma sak som capture the flag med random spawn vilket redan finns i flera oilka spel. Du har bara gjort det absurt... Och absurditet är inte orginellt. Det är äldre än mänskligheten.

Varför göra en massa jobb extra för samma gameplay som endast den dummaste av dumma inte ser är samma sak? Räcker det inte med Catch the babe? Det är "annorlunda" nog.

Det är orginellt jämfört med DM/TDM.

CTB är, likt det jag slafsade ihop ovan bara en omsmyckad variant av något redan väletablerat, i detta fall CTF. Och CTF finns i så gott som varenda fps idag också. CTB är det enda som visats från detta som ger någon sorts tanke på något nyskapande, och inte ens det är mycket.

Och om du frågar mig så NEJ, det räcker inte med 4v4 "capture the babe".
Men jag förstår att duke nukem inte utvecklas för att vara nyskapande eller locka till sig massorna, troligen är utvecklarna ute efter att göra en oldschool shooter värdig namnet. Vilket jag personligen tror de kommer misslyckas fatalt med.

Allt handlar ju om personligt tycke, och för de som är nöjd med att spela DM/TDM/CTF så grattis, ni kan nog få ännu ett spel som faller in i de ramarna. Jag söker något annat när jag vill spela online.
Men forumet är ju till för diskussioner och jag kommer fortsätta kommentera när jag tycker något är bra/dåligt. Och i detta fall (såsom många andra) tycker jag det är dåligt att utvecklarna inte kan erbjuda något mer än de 3 "gamla vanliga" onlinespelen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Om dom nu väljer att ha med whiteboarden även i multiplayer, ja då jävlar kan det nog bli riktigt roligt kan tänka mig när folk kommer stå och läsa eller skriva/måla egna saker på den samtidigt som någon annan springer förbi och spränger dom i småbitar.

Medlem

Fler spelare tack


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag och kamraterna lirade hiskeliga mängder Duke back in the days. Det var vi mot Quakarna i lunchmatsalen i skolan. Den stora behållningen var såklart hur lätt det var att bygga egna slagfält i Build-motorn. Jag gissar att det inte blir lika wysiwyg nu, om alls.

jag förnekar inte att Duke 3D var ett fantastiskt kul multiplayerspel, för det var det sannerligen.
därimot så är Duke Forever inte ett multiplayerspel, och dagens spel är updelade i singleplayer / multiplayer spel i mina ögon. klandra det på vad man vill men det ändrar inte på att det är extremt sällan som ett spel är lika kul och välgjort i singleplayer som det är i multiplayer, jag kan nog inte nämna något spel på rak arm från de senaste 5 åren.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar