Blizzard: Diablo 3 kan sno World of Warcraft-spelare

Medlem

Varför skulle man inte byta? Alla WoW spelare som är över 12 vet ju att spelet är döende.
Eller låt mig omformulera mig, alla som spelade 1minut av TBC vet att spelet är döende/kasst.

Medlem

Jag kommer gå över helt till D3. I och för sig har jag redan nu nästan helt sluta spela WoW, så...

Medlem

Varför jo av wow får dom pengar från alla spelare så varför bry sig när dom redan får vad dom vill ha. Har aldrig och kommer aldrig att spela wow jag vill att dom ska göra diablo/warcraft/starkraft spel bara. Wow=diablo/warcraft/starkraft dödare.

Medlem

Enda saken jag spelar wow för är att äga noobs med min mage är så himla skoj;:D Då jag låter en kusin spela mestadelen av tiden o han betalar speltid så är jag nöjd Wow=gratis men det jag bara orkar är fan plugg + film^^

Medlem

Spela roll alla pengar går ju till Vivendi i slutändan iaf


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Är det verkligen bara jag som tycker att WoW är ett bra spel? Inte för att jag spelar längre men jag har minsann aktiverat mitt konto från och till genom åren. Det är inte omöjligt att det händer igen så småningom.

D3 är ett separat spel och de som säger att det ser ut som WoW bör nog tänka om. Vad jag sett i trailers tycker jag att det ser ut som att man har anammat den traditionella "snett uppifrån"-looken. WoW är ju i ordentlig 3D. Här påstår jag inte att det ena är bättre än det andra, bara att det är två separat spel även om D2 i mångt och mycket lånat ut innehåll till WoW. Varför inte använda något som funkar, som är bra och som folk uppenbarligen vill ha?

Jupp, det blir nog sannolikt ett köp och en hel del timmars nötande av D3 men att påstå att jag skulle lägga lika många timmar och lika mycket engagemang på det som jag gjort på WoW genom åren är föga troligt.

Liksom någon annan nämnde är det svårt att finna tiden som krävs för ett MMO av Blizzard-klass då det förutsätter ett enträget grindande, och jag har faktiskt en hel del annat att göra också utanför datorernas underbara värld.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Varför skulle man inte byta? Alla WoW spelare som är över 12 vet ju att spelet är döende.
Eller låt mig omformulera mig, alla som spelade 1minut av TBC vet att spelet är döende/kasst.

Inte för att jag själv spelar WoW för tillfället, gått över till Rift, men hur kan ett spel som har 12 miljoner betalande konton vara döende? Med tanke på att de ökat antal spelare, inte minskat, så kan det ju logiskt sett inte vara döende

Sen om DU tycker att spelet är bra eller inte har inte med saken att göra.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

dom borde oroa sig mer för SWTOR o Guild wars2 de 2 spelen kommer dra in en jäkla massa spelare!

Håller med. speciellt SWTOR, när Star Wars har så stor kundkrets, Även personer som inte spelar WoW (jag) kommer köpa Diablo3, tror att de kommer tjäna bra på D3 om de släpper det runt sommaren nästa år.

Medlem

Visserligen är båda spelen Fantasy RPG med jag skulle vilja påstå att likheterna slutar där. WoW har annan grafisk stil, helt annan story, betydligt annorlunda kontroller, är offline/småskaligt online mot WoW som är ett MMO, annat upplägg med quests mm.

Det är som att jämföra Dragon Age och Guild Wars. Visst kommer vissa kasualspelare i wow gå över men jag tror att de flesta av dessa skulle tröttna på wow och/eller gå över till en konkurrent inom en snar framtid.

Sen kommer säkerligen vissa ha båda spelen. De flesta som går över till Diablo 3 är Diablo 2 spelare, spelare av andra RPG-spel och de som egentligen inte vill spela WoW längre.

Chefen har inget att oroa sig för.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

@Markus13

Du spelar mage konstigt att du äger allt, det är du som är noob som spelar mage. kek!


signatur

IDKFA

Medlem

Ha ha....ja där har du verkligen en bra länk.

Så sant så sant.

Jag menade dock Diablo 3 vid närmare eftertanke


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

12
Skriv svar