Nästa Xbox först 2015?

Medlem

2015? Vissa spel laggar ju redan på xbox... ja ja, detta kommer i alla fall att stärka PCns position i spelindustrin.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

2015? Vissa spel laggar ju redan på xbox... ja ja, detta kommer i alla fall att stärka PCns position i spelindustrin.

Laggar? Ta reda på vad ordet betyder innan du använder det.

Det kommer inte att stärka PCns position då spelen säljer avsevärt mycket bättre till konsol än vad det gör till PC. Grafiken är inte allt och att köpa en ny dator för att "Maxa" ett spel känns som bortkastade pengar.

Så länge spelen säljer bättre till xbox/ps3 så kommer spelen göras till dessa enheter först och främst, tillverkarna kommer inte bry sig det minsta om du med en pc har mer hästar under huven då det är bra mycket lättare att göra spelen till konsol då det är den samma hårdvara.

Medlem

Hade varit lite kul om Nintendo släppte en ny konsol nu närmaste året som slår xbox och ps3 i alla punkter. Då blir det allt fart på dem haha


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Grymt bra! Då kommer nog fler utvecklare gå över till PC när de ser hur snygga spelen börjar bli (se battlefield 3).

Medlem

Fan va alla är grafikkåta, dagens kids... I deras ögon är bättre grafik = bättre spel.

Det är spel som CoD:MW och BO som har förstört den generationen, fan ta dem.

Avstängd

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Medlem

2015 låter rimligt. Tycker folk överdriver något fruktansvärt när de klagar på hur långt efter konsolerna är. Det går att krama ur prestanda ur en konsoll om man vill, titta bara på Criterions BLACK till PS2 och xbox. Tycker det är helt onödigt att släppa en ny maskin redan nu då vi inte står intför ett grafikmässigt "generationsskifte" ännu.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Skulle snarare tolka det som att man är fattig i så fall. Om man faktist jobbar för sina pengar har man också råd att köpa det man vill köpa.

Medlem

Tycker det låter perfekt. Framåt 2015 kommer TV 3D-tekniken ha hunnit mogna till sig, med hög framerate i spel osv (förhoppningsvis/troligtvis slipper man 3D-glasögonen också). Kommer vara bra tillfälle då att släppa en ny konsollgeneration som kan utnyttja den tekniken till max.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Fan va alla är grafikkåta, dagens kids... I deras ögon är bättre grafik = bättre spel.

Det är spel som CoD:MW och BO som har förstört den generationen, fan ta dem.

Alltså, ge upp med den där skiten. Klart man vill ha ett spel där grafiken är snygg! Det är för 20 år sen man inte brydde sig om grafiken.

Medlem
Skrivet av wrrm'91:
Skrivet av KrejzY:

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Skulle snarare tolka det som att man är fattig i så fall. Om man faktist jobbar för sina pengar har man också råd att köpa det man vill köpa.

Jag har jobbat i tolv år, å inte har jag råd att köpa det jag vill ha. och nä, jag tjänar inte dåligt tvärtom. Men inte lullar jag och köper en ny dator en gång i halvåret bara för att kunna spela vissa spel på max, räcker gott och väl med en konsoll. Jag har spelat tvspel längre än vad många av er är gamla. Och det är väl bara bra att de fortfarande satsar på sina konsoller? Finns väl ingen anledning att byta ut något som fortfarande säljer?


signatur

I am Error

Avstängd
Skrivet av wrrm'91:
Skrivet av KrejzY:

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Skulle snarare tolka det som att man är fattig i så fall. Om man faktist jobbar för sina pengar har man också råd att köpa det man vill köpa.

Jaa om man fortfarande bor hemma, eller om man har en chefsposition i ett jobb... Annars har vanliga döda en massa andra utgifter som hyra,elräkning, tv-avgifter, bensinpengar o mat och en massa annat.

Medlem
Skrivet av unoR:
Skrivet av NaxoS:

Fan va alla är grafikkåta, dagens kids... I deras ögon är bättre grafik = bättre spel.

Det är spel som CoD:MW och BO som har förstört den generationen, fan ta dem.

Alltså, ge upp med den där skiten. Klart man vill ha ett spel där grafiken är snygg! Det är för 20 år sen man inte brydde sig om grafiken.

Ge upp själv grabben, för 20 år sedan brydde man sig minst lika mycket om grafiken som idag, man ansåg att spelen var väldigt snygga då också. Dock så är det fortfarande gameplay som avgör, Crysis är det snyggaste spelet hitintills men helt värdelöst gamplay-mässigt.
Super Mario Bros är fult men otroligt kul i alla fall, eller ska vi se på PC-plattformens exklusiva storsäljare? WoW, The Sims, Farmville? Folk bryr sig inte om grafik, de bryr sig bara om att ha kul...
Sen är det väl synd om man fått en dyr dator av sina päron, men inom ett år kommer ändå en ny DirectX standard som gör din hårdvara datera i alla fall, var så lugn...

Medlem

Illa, 10 år på en konsol är alldeles för mycket, snacka om att bromsa utvecklingen.


signatur
Medlem
Skrivet av willowufgood:
Skrivet av wrrm'91:
Skrivet av KrejzY:

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Skulle snarare tolka det som att man är fattig i så fall. Om man faktist jobbar för sina pengar har man också råd att köpa det man vill köpa.

Jag har jobbat i tolv år, å inte har jag råd att köpa det jag vill ha. och nä, jag tjänar inte dåligt tvärtom. Men inte lullar jag och köper en ny dator en gång i halvåret bara för att kunna spela vissa spel på max, räcker gott och väl med en konsoll. Jag har spelat tvspel längre än vad många av er är gamla. Och det är väl bara bra att de fortfarande satsar på sina konsoller? Finns väl ingen anledning att byta ut något som fortfarande säljer?

Grejen med datorer är att du inte behöver "köpa en ny varje halvår", utan istället uppgradera individuella komponenter när det finns pengar till det.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av unoR:
Skrivet av NaxoS:

Fan va alla är grafikkåta, dagens kids... I deras ögon är bättre grafik = bättre spel.

Det är spel som CoD:MW och BO som har förstört den generationen, fan ta dem.

Alltså, ge upp med den där skiten. Klart man vill ha ett spel där grafiken är snygg! Det är för 20 år sen man inte brydde sig om grafiken.

Du vet verkligen inte vad du pratar om, för 20 år sedan hände det något med spelen.
Vi gick från platforms spel ala turrican till Wolfenstein/doom/dukenukem/quake och bara på de få spelen hände det extremt mycket. Tar man dagens spel så händer det extremt lite mot spelen för 20 år sedan.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av willowufgood:
Skrivet av wrrm'91:
Skrivet av KrejzY:

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Skulle snarare tolka det som att man är fattig i så fall. Om man faktist jobbar för sina pengar har man också råd att köpa det man vill köpa.

Jag har jobbat i tolv år, å inte har jag råd att köpa det jag vill ha. och nä, jag tjänar inte dåligt tvärtom. Men inte lullar jag och köper en ny dator en gång i halvåret bara för att kunna spela vissa spel på max, räcker gott och väl med en konsoll. Jag har spelat tvspel längre än vad många av er är gamla. Och det är väl bara bra att de fortfarande satsar på sina konsoller? Finns väl ingen anledning att byta ut något som fortfarande säljer?

Grejen med datorer är att du inte behöver "köpa en ny varje halvår", utan istället uppgradera individuella komponenter när det finns pengar till det.

Nähä? Jag som trodde man var tvungen och köpa helt nytt..... Oj, så många datorer jag byggt i onödan då....


signatur

I am Error

Medlem

Är oerhört glad för att konsolerna inte uppdateras lika fort som pc:n... då skulle vi inte få se några sådana "toppspel" som finns idag.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av willowufgood:
Skrivet av wrrm'91:
Skrivet av KrejzY:

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Skulle snarare tolka det som att man är fattig i så fall. Om man faktist jobbar för sina pengar har man också råd att köpa det man vill köpa.

Jag har jobbat i tolv år, å inte har jag råd att köpa det jag vill ha. och nä, jag tjänar inte dåligt tvärtom. Men inte lullar jag och köper en ny dator en gång i halvåret bara för att kunna spela vissa spel på max, räcker gott och väl med en konsoll. Jag har spelat tvspel längre än vad många av er är gamla. Och det är väl bara bra att de fortfarande satsar på sina konsoller? Finns väl ingen anledning att byta ut något som fortfarande säljer?

Grejen med datorer är att du inte behöver "köpa en ny varje halvår", utan istället uppgradera individuella komponenter när det finns pengar till det.

Nackdelen är ju dock att när man har råd till en uppgradering som höjer upp prestandan ordentligt så får man byta ut det mesta... då det kommer nya socklar och så vidare...

PC:n är inte speciellt "uppgraderingsbar" ifall man inte vill uppdatera mer regelbundet.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av willowufgood:
Skrivet av wrrm'91:
Skrivet av KrejzY:

Varför skulle man vilja korta ner 10års livslängden? Rullar ni i pengar eller? Vill ni köpa en ny konsol för 6k vart tredje år bara för att ni vill att det ska vara bättre grafik?
Är det bara överklassare som sitter på FZ, verkar som det... Eller är det mamma o pappa som betalar?

Skulle snarare tolka det som att man är fattig i så fall. Om man faktist jobbar för sina pengar har man också råd att köpa det man vill köpa.

Jag har jobbat i tolv år, å inte har jag råd att köpa det jag vill ha. och nä, jag tjänar inte dåligt tvärtom. Men inte lullar jag och köper en ny dator en gång i halvåret bara för att kunna spela vissa spel på max, räcker gott och väl med en konsoll. Jag har spelat tvspel längre än vad många av er är gamla. Och det är väl bara bra att de fortfarande satsar på sina konsoller? Finns väl ingen anledning att byta ut något som fortfarande säljer?

Grejen med datorer är att du inte behöver "köpa en ny varje halvår", utan istället uppgradera individuella komponenter när det finns pengar till det.

Nackdelen är ju dock att när man har råd till en uppgradering som höjer upp prestandan ordentligt så får man byta ut det mesta... då det kommer nya socklar och så vidare...

PC:n är inte speciellt "uppgraderingsbar" ifall man inte vill uppdatera mer regelbundet.

Precis, annat var det förr.

Medlem
Skrivet av BME:

är väl inget nytt? Både Sony och MS har sagt förut att de planerar att denna konsolgeneration ska sträcka sig 10 år istället för tidigare 5 år, släppet av Kinect och Move precis i mitten av denna period stäker detta tänkande då de ses som livsförlängare, de gör något nytt av befintlig hårdvara. Vad Nintendo gör på E3 i sommar blir intressant då de redan har kört varenda gimmick de kan för att täcka sin sämre grafiiska prestanda. Vad kommer Nintendo att innovera med utöver grafik på sin nästa konsol? Och kommer den att tvinga Sony och MS att tänka om, de som äntligen gått om Wii i försäljningstakt

Dom har sagt att dom kommer städa PS3 respektive Xbox 360 i 10 år, inte att det kommer ta 10 år innan nästa konsol poppar fram.

Ser man på det realistiskt så är det Sony som kommer släppa en ny konsol först eftersom ps3an i princip slutat sälja överallt.

Move och Kinect är ungefär som Segas CD/32X-addons på 90-talet. Taffliga försök till att förlänga gamla konsoler som inte vill sälja.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

Jävla mobiltelefoner som begränsar och stoppar upp utvecklingen av nya snygga spel.
Här sitter FZ med all info som man nödvändigtvis behöver för att bortse från vad alla tror men ändå verkar folk hänga sig kvar vid myter..
Vad spelar ni egentligen för spel som är likadana på konsollversionerna och PC ?

Medlem

Bland de spelen jag kollat till PS3 i alla fall är det väldigt få som stödjer 1080p. Det mesta är 720p.

Så vad är problemet med generationen grafik vi har nu då inte spelen ens nyttjar det som finns fullt ut.

Det kan ju vara att processorerna är för svaga egentligen för att klara grafiken i realtid med de kraven, men det kan ju räcka med att släppa PS3 2.0 hårdvara när det finns starkare processorer. Men fullt kompatibel med nuvarande. Så ny generation helt är inte nödvändig.

Tidiga PS3 var ju t.ex kompatibla med PS2 fortfarande. Och det släppte man på så utveckling har redan skett, men tyvärr släppte man bakåt-perspektivet(men det kanske var nödvändigt).

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Bland de spelen jag kollat till PS3 i alla fall är det väldigt få som stödjer 1080p. Det mesta är 720p.

Så vad är problemet med generationen grafik vi har nu då inte spelen ens nyttjar det som finns fullt ut.

Det kan ju vara att processorerna är för svaga egentligen för att klara grafiken i realtid med de kraven, men det kan ju räcka med att släppa PS3 2.0 hårdvara när det finns starkare processorer. Men fullt kompatibel med nuvarande. Så ny generation helt är inte nödvändig.

Tidiga PS3 var ju t.ex kompatibla med PS2 fortfarande. Och det släppte man på så utveckling har redan skett, men tyvärr släppte man bakåt-perspektivet(men det kanske var nödvändigt).

Det är ju just detta som är grejen att vi vill ha en ny generation... folk verkar ha noll koll på hur grafikutveckling fungerar. Dagens konsoller har alldeles för veka grafikkort / processorer / minne för att ens kunna drömma om att köra dagens spel i 1080p med 30fps. Kanske med 15fps, men vem vill spela i 15fps?? Däremot klarar dagens PC 1080p 60+ fps - med fler effekter än en konsol skulle klara på 480p.

Inaktiv

att folk kan vara så korkade o köra konsol... tack vare de så får vi PC spelare dras med flera år gammal sunkig grafik. nå, jag tror konsolerna kommer o dö ut. o varför jag tror det? jo, det beror på att alla mina släktingars/vänners barn har nån konsol hemma, men de sitter bara o lirar på PCn ändå...

Medlem

att folk kan vara så korkade o köra pc, då alla nya spel släpps exklusivt och optimeras för konsol, fast kidsen tycker väl det e coolt att ha det senaste inom hårdvaran då dom lira counterstrike.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av realin:
Skrivet av WarpGuN:

fan, tycker deadspace2 ser fantastiskt ut på min hdtv, ser absolut ingen anledning till att köpa nya spel till pc
nee det är fan skönare o slänga i soffan med några kalla bärs och snask, och avnjuta underhållningen

Hur har konsolen någonting överhuvudtaget att göra med bärs och snask? Du kan ju spela PC på TVn med handkontroll, samma spel men med mer möjligheter och bättre grafik.

Gör om, gör rätt.

det är inte samma sak, långt ifrån

Vad är skillnaden?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Det är skitsnack att nästa generation konsoler släpps om 4-5 år. Nuvarande generation förlorar värde i samma skede som nästa utannonseras, så företagen vill ju dra ut på dess existens ända tills informationen läcker.

Jag kör på 360 och jag spelar främst pangare på live:n. Senaste tiden tycker jag att det har kännts lite väl sunkigt i kvaliteten, det är dags för en uppdatering.

Medlem

buuuu gief new now!!!!

Medlem
Skrivet av Anciegher:

Det är ju just detta som är grejen att vi vill ha en ny generation... folk verkar ha noll koll på hur grafikutveckling fungerar. Dagens konsoller har alldeles för veka grafikkort / processorer / minne för att ens kunna drömma om att köra dagens spel i 1080p med 30fps. Kanske med 15fps, men vem vill spela i 15fps?? Däremot klarar dagens PC 1080p 60+ fps - med fler effekter än en konsol skulle klara på 480p.

Du verkar främst teknikintresserad, och det är inget fel i det.

Inom hifi finns audiofiler och de är en liten klick av de som lyssnar på musik.
Jag tror det är samma sak med teknikintresserade som skall ha ut varenda pixel och skugga ur sina spel. Marknaden är nog för liten för att byta konsoll i den takt pixelofiler vill.

För PS3 är nog 1080p för att visa Blueray-material gissar jag. Det är nog som du säger för svag GPU för spel i den upplösningen.

Jag är intresserad av spelen och deras innehåll och om det är bra nog presentation för en trevlig spelupplevelse.

Har haft PS3 ett halvår och är jättenöjd med den speltid jag fått. Med konsoll har det varit noll tekniska problem. Och (till konsoll-hatarna) inga frysningar eller andra hängningar.

Spelade på PC fram till början av 90-talet och sedan har det varit uppehåll. Men vilket lyft det är med konsollerna idag mot det som fanns då. Och så mycket innehåll och speltid man får(dagens spel är mycket billigare än på 90-talet med detta inräknat). Så visst är det kul med teknisk utveckling men i grunden är det så bra nu att det verkar rätt ointressant att jaga uppdateringar precis varje generation av GPU som kommer.

Det är lite som med den vanliga konsumtions-sjukan att man hela tiden skall ha något nytt, oavsett om man har allt man behöver eller inte. Tycker också att vanlig TV och DVD är bra nog, och är inte sugen på blueray eller HD-tv. Och 3D är bara nys branschen prackar på oss för att sälja nya burkar.

Spelutvecklarna behöver skapa mer resurssnåla plattformar för att skapa realistiska miljöer inom de tekniska ramar som finns. Många spelutvecklare klarar detta bra på 720p. Men att man på vissa spel får 10cm svart band upptill och nedtill och inte nyttjar det som redan finns är sunkigt. Påhittighet att finna nya lösningar. Nöden brukar som alltid vara kreativitetens moder.

Så när spelutvecklarna fyller den upplösning som finns är det dags för nästa generation konsoller.

123
Skriv svar