Inget Move-stöd för Bioshock Infinite

Robot
Inget Move-stöd för Bioshock Infinite

"Gamers skulle känna sig lurade", säger Bioshock-mannen Ken Levine.

#bioshock-infinite, #irrational-games, #killzone-3


Medlem
Inget Move-stöd för Bioshock Infinite

JA det var ju bra... att inte inkludera move bara för sakens skull.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tackar, satsa hellre på ett bra (singelplayer) spel än att slänga in stöd för gimmics eller multiplayer imo
Dock hade co-op i ett Bioshock kunnat vara kul, men det får vi fundera på någon annan gång

Bra Ken, lite förnuft i en märklig bransch...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tröttnade på Move efter 2 månader, Wii är man trött på sedan flera år tillbaks, och Move kommer man inte prova ens,
har helt återgått till att vara en soffpotatis.


signatur

Knower of the unknown

Ase
Medlem

bra e bara & hoppas att dom lägger ner xbox & ps3 versionerna oxå så kan det bli riktigt bra,less på konsollfjäsket så detta var välkomnande

Ase
Medlem

Iess att dom förstör alla spel för oss pc spelare nu för tiden av marknadskäl & anpassning till konsoller.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bra Ken, lite förnuft i en märklig bransch...

Håller med, det var bra sagt. Inget hycklande helt enkelt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Kan bara säga en sak till alla move-skeptiker.. Tänk om! Har nu spelat Killzone 3 ett bra tag med move och jag måste säga att det totalt förändrat mitt sätt att se på den kontrollern. Jag var riktigt skeptisk ett tag men satan så duktig man blir när man vant sig.

Jag ligger i topp samtliga matcher och min kd ratio är oftast bäst. Den är mer responsiv och du kan sikta snabbare med bättre precision. Dessutom kan jag ligga ner eller sitta upp, spelar ingen roll. Du rör endast på handleden till slut när du hittar ett bra läge. Känslan med move är grym när man väl förstått hur den ska hanteras!

Och nej jag är inte anställd av Sony.

Medlem
Skrivet av KtownTreble:

Kan bara säga en sak till alla move-skeptiker.. Tänk om! Har nu spelat Killzone 3 ett bra tag med move och jag måste säga att det totalt förändrat mitt sätt att se på den kontrollern. Jag var riktigt skeptisk ett tag men satan så duktig man blir när man vant sig.

Jag ligger i topp samtliga matcher och min kd ratio är oftast bäst. Den är mer responsiv och du kan sikta snabbare med bättre precision. Dessutom kan jag ligga ner eller sitta upp, spelar ingen roll. Du rör endast på handleden till slut när du hittar ett bra läge. Känslan med move är grym när man väl förstått hur den ska hanteras!

Och nej jag är inte anställd av Sony.

Det kan ju bero på att hela Killzone 3 vart deisgnat för att Move skulle vara bra i det spelet,lite som att grafiken på vissa banor i GT5 var sämre så att de skulle se bättre ut i 3D.
Fordonssekvenserna exempelvis vart förenklade rejält för att det ens skulle vara möjligt att spela med Move. Säger inte att det är något fel på Move, men den är klart mer begränsad än en vanlig handkontroll, som i sin tur är mer begränsad än mus + tangentbord.

1
Skriv svar