Robot
Nintendo 3DS

Framtiden spelande är bärbart, glasögonbefriat och tredimensionellt. FZ recenserar Nintendos nya underverk.

#nintendo, #sony, #pilotwings-resort, #wii-sports-resort, #wii-fit-plus, #wii-sports, #nintendogs-cats, #tom-clancys-splinter-cell-3d, #pes-2011-3d, #apple


Medlem
Nintendo 3DS

Trevlig recension, man blir ju helt klart lite sugen på en ersättare till min DS. Får hålla koll på om det kommer några bra spel den närmaste framtiden.

Medlem

Kan nästan tänka mig att köpa en 3DS enbart för Ocarina of Time 3D

Medlem

Dyr, men blir nog ett köp trots allt. Batteritiden är ju helt klart löjlig, men kommer troligtvis förbättras i senare versioner.

Medlem

"Att barn under sex år kan få ögonskador gissar jag är lika mycket myt"
Det tror inte jag, eftersom synen utvecklas tills man är 10 år ungefär tror jag absolut att denna tekniken är skadlig för de yngre. eller kan vara. Man uppnår inte full synskärpa förrän man är typ fyra år. Så tror man ska vaara försiktig med att låta sin minsting spela med 3d effekter på i alla fall.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Verkar riktigt trevligt faktiskt.

Medlem

2600 känns lite väl mycket. Bättre att vänta tills dom kommer med nån annan version, förhoppningsvis med bättre batteritid.

Medlem

Blir troligtvis inget köp men man vill ju gärna testa 3D effekterna

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

2600 känns lite väl mycket. Bättre att vänta tills dom kommer med nån annan version, förhoppningsvis med bättre batteritid.

Den kostar 1900 på Amazon

Medlem

Även om Nintendo själva säger att det inte ska komma en 3DSi så tar jag nog och väntar tills nästa 3DS version kommer ut.
Och att den sen är regionslåst gör inte saken bättre för den.

Medlem

Tror jag väntar tills MGS3 finns.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blir en NGP för mig.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Zaptagious:

2600 känns lite väl mycket. Bättre att vänta tills dom kommer med nån annan version, förhoppningsvis med bättre batteritid.

Den kostar 1900 på Amazon

This.
Förhandsbokade min 3DS + Pokémon White på Amazon UK för ett tag sedan och sparade minst 700kr. Så köp där och inte i Sverige ni som ska köpa

Medlem

Ojoj, jag var lite negativ till den men det verkar ju onekligen lovande.... och att det är en remake på Zelda OoT blir man ju riktigt sugen på att skaffa en ) och så är det ju intressant hur Kid Icarus kommer vara med...
Priset är nog det enda som får mig tvekande till att skaffa en nu... väntar nog ett tag för att se vad som händer med priset


signatur

Kul info om Japan ^^ http://www.lqua.net/

Medlem

3 timmars batteritid! Mohahaha.
Skulle vara fint att se en recension av en icke Nintendo lover!

Medlem

Kan hålla med om att 2600 pix är lite saftigt.. har Wii som enda stationära konsol så jag lägger helt ärligt pengarna på en PS3 istället. Jag håller med er andra, väntar nog in nästa version då mängden spel säkerligen ökat rejält till dess och diverse barnsjukdomar upptäckts.

Redaktör
Ponny
Skrivet av MarMan Hollow:

Skulle vara fint att se en recension av en icke Nintendo lover!

Asch, jag älskar Nintendo. Jag älskar Playstation. Jag älskar Xbox. För den sakens skull är jag inte förblindad av kärlek.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Häftigt!
Hur nära måste man hålla skärmen för att få bra bild?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Någon info om en inverterad version, eller struntar Nintendo i oss vänsterhänta som vanligt?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tybalt:

Häftigt!
Hur nära måste man hålla skärmen för att få bra bild?

Cirkus 30-35 centimeter!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Jozo:

Någon info om en inverterad version, eller struntar Nintendo i oss vänsterhänta som vanligt?

Dags att lära sig använda en normal kontroll kanske? Jag har aldrig i hela mitt liv sett en kontroll anpassad för vänsterhänta.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Jozo:

Någon info om en inverterad version, eller struntar Nintendo i oss vänsterhänta som vanligt?

Dags att lära sig använda en normal kontroll kanske? Jag har aldrig i hela mitt liv sett en kontroll anpassad för vänsterhänta.

Testa och använd styluspennan som vänsterhänt samtidigt som du måste använda styrkorset...

Medlem

Min jobbar polare som har ds säger att han ska skaffa en 3ds när dom har fixat den sån här han. Själv är jag för snäll för att själa så jag köper en psp2a + att jag köper alla spel.

Medlem

Ps är ochså vänsterhänt.

Medlem

"Nintendos vapen mot smartphones."

Ursäkta men va? Nintendo konkurrerar inte mot Apple, det har dom själva sagt och det har även stuider visat.

Tycker prislappen är aningen stor.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

"Någon info om en inverterad version, eller struntar Nintendo i oss vänsterhänta som vanligt? "

är vänsterhänt å har inte haft nå problem å spela på min ds. men har en grejj man sätter på tummen så man slipper använda stylus för att styra å funkar fint. kommer inte ihåg vart jag fick tag i tum grejjen dock...

Medlem

." Men hur vi än väljer att se på saken är 135 miljoner sålda DS betydligt fler än 100 miljoner Iphones. Trots en del fadäser har den japanska drömfabriken en sällsynt fingertoppskänsla när det gäller att bygga nyskapande konsoler."

Fast DS har ju funnits ute mycket längre än iPHone så iPhone har sålt bättre.

Men vrför ens jämföra? Vi jämför inte PS2:s försäljningssiffror med en PC:s eller hur?

1
Skriv svar