Xbox 360 mot Playstation 3 i Crysis 2

Medlem

Ljuset var snyggare på 360.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Snyggare än på PC iaf.

What? För se där har du fel lilla vän


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Underbar sida klippet ligger på. Går enbart att se på SD kvalite via FZ.se. Men om jag går in på själva sidan klippet ligger på, så funkar varken SD eller HD kvalite... /suck

Medlem

Ser skitfult ut på båda. PC FTW! XD

Medlem

Har nu sett HD versionen, ingen direkt skillnad på någon av dem... Tyckte att ansiktstexturerna såg utvattnade ut på båda... Den enda skillnaden jag såg var "liket" efter filmen som var nästan vitt på 360:n men hade lite mer grått i sig på PS3:an, vilket antagligen har något med ljusberäkningen att göra...

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Gå till specsavers!!!
Sen är jag inte förvånad, har du skrivet något positivt om något här på FZ?

Medlem

Såg rubriken och gissade att man kunde spela motde som hade spelet på den andra konsolen.Det hade varit nåt. Tänkte att det lät lite konstigt dock att MS och Sony skulle lyckas komma överens (och att det skulle gå att lösa tekniskt) och mycket riktigt så handlade det om något annat.

Borde inte PS3 kunna dra nytta av sin hårddisk i Crysis 2? Ettan hade ju stora öppna ytor, och det har väl tvåan också? Just det är väl något som en hårddisk kan underlätta med?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Såg rubriken och gissade att man kunde spela motde som hade spelet på den andra konsolen.Det hade varit nåt. Tänkte att det lät lite konstigt dock att MS och Sony skulle lyckas komma överens (och att det skulle gå att lösa tekniskt) och mycket riktigt så handlade det om något annat.

Borde inte PS3 kunna dra nytta av sin hårddisk i Crysis 2? Ettan hade ju stora öppna ytor, och det har väl tvåan också? Just det är väl något som en hårddisk kan underlätta med?

Njae, det är snarare grafikminnet! Att installera spel på hårddisken gör bara att det laddar snabbare eftersom att spelet slipper läsa allt från skivan. Vet inte hur konsollerna skiljer sig rent tekniskt på den punkten, men båda har ju iallafall hårddisk att installera på.

Och är inte texturerna suddigare på PS3an för att de använder en annan typ av AA som gör kanterna jämnare på texturernas bekostnad? Har för mig att jag läst det någonstans.

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av rav.:

Ska FZ börja med dessa jämförelser nu också?
Gametrailers håller på med samma sak sedan en lång tid tillbaka. Gillar det inte.

Det är väl bra att dom gör det imao. Om du är en person som äger båda manniskerna av någon anledning så kan det ju alltid vara trevligt att få en jämförelse för att på så sett få ut så mycket som möjligt.

Tråkigt om man köper ett spel till ena maskinen så upptäcker man hos polaren eller nått att det ser ju fan bättre ut på hans maskin.

Det dom gör är väl bara till hjälp för oss konsumenter.

+1

Medlem

Ps3 versionen skulle vara fulare vad jag hört men jag ser ingen skillnad men för mej spelar det ingen roll ska inte köpa det endå. Mest för att det finns så många spel ute nu och kommer fler snart som jag vill ha(red faction armageddon/portal2/mortal kombat t ps3).

Medlem
Medlem

Dom verkar ha swappat videon till en annan men behållt adressen, annars vore denna comment från G4 fel och inte fått så många plus-rates:

"Dear G4 and posters: Pause at about 8:09. I didn't know the 360pad had a "square" button/s.

The labels of the video are mixed up. The PS3 version is on the left and the Xbox 360 version is on the right.

I'm not sure whether they themselves were confused because of the similarity, or if they just wanted to make some posters look foolish. Both are oddly amusing ideas to me."


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Snyggare än på PC iaf.

Dagens skratt där!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Åh vad jag älskar dina fanboy kommentarer! Stort tack för dagens skratt!! <3

Medlem

Någon skrev on kontrollerna, man vänjer sig om man spelar tillräckligt mycket med båda. Det är som med allt.. Dock har xbox kontrollen en fördel, de har "gropar" i sina analoga sticks. Inte uppåt gående som ps3 har, vilket gör att man får sämre grepp vid snabba finger rörelser. Speciellt om man har lite svettiga fingrar.

För övrigt samma gaffe, skillnad på konstrast inställningar. Dock va gubbarna i ubåten suddigare på ps3 medans xbox körde lite för mycket skärpa.

Bra spel för övrigt, rekomenderas! Plus för ljudet.

Medlem

Den riktiga frågan måste ju ändå vara: Vad är det för FPS på 360/PS3?

Medlem
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Åh vad jag älskar dina fanboy kommentarer! Stort tack för dagens skratt!! <3

Du behöver inte vara ledsen, jag säger bara min mening, det får jag väl göra? eller?

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Åh vad jag älskar dina fanboy kommentarer! Stort tack för dagens skratt!! <3

Du behöver inte vara ledsen, jag säger bara min mening, det får jag väl göra? eller?

Absolut! Älskar bara att läsa din PC fanboy kommentarer Det gör mig verkligen glad och skrattar i princip varje gång!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Snyggare än på PC iaf.

Medlem
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av mixxx:
Skrivet av Hannu87:

Såg väl lika fult ut på båda maskinerna.

Åh vad jag älskar dina fanboy kommentarer! Stort tack för dagens skratt!! <3

Du behöver inte vara ledsen, jag säger bara min mening, det får jag väl göra? eller?

Absolut! Älskar bara att läsa din PC fanboy kommentarer Det gör mig verkligen glad och skrattar i princip varje gång!

Medlem

håller med om att det spelar väl större rollhur bra fps det är på båda konsolerna, jag vet att crysis 2 smålaggar ibland på 360 iallafall när det blir lite för mycket.

Medlem

spelar det någon roll ps3 eller 360, de ska vara PC för crysis ^^

Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av Banjo:

Såg rubriken och gissade att man kunde spela motde som hade spelet på den andra konsolen.Det hade varit nåt. Tänkte att det lät lite konstigt dock att MS och Sony skulle lyckas komma överens (och att det skulle gå att lösa tekniskt) och mycket riktigt så handlade det om något annat.

Borde inte PS3 kunna dra nytta av sin hårddisk i Crysis 2? Ettan hade ju stora öppna ytor, och det har väl tvåan också? Just det är väl något som en hårddisk kan underlätta med?

Njae, det är snarare grafikminnet! Att installera spel på hårddisken gör bara att det laddar snabbare eftersom att spelet slipper läsa allt från skivan. Vet inte hur konsollerna skiljer sig rent tekniskt på den punkten, men båda har ju iallafall hårddisk att installera på.

Och är inte texturerna suddigare på PS3an för att de använder en annan typ av AA som gör kanterna jämnare på texturernas bekostnad? Har för mig att jag läst det någonstans.

Båda konsolerna har hårddisk, men det enda som man kan göra med hårddisken på Xbox 360 är just att installera spelet (för att slita mindre på skivan och ladda snabbare). Utvecklarna kan inte använda hårddisken för att avlasta resterande komponenter. Detta eftersom de inte kan räkna med att alla har en hårddisk. Däremot kommer alla PS3:or med en inbyggd hårddisk och man MÅSTE installera vissa spel för att de ska fungera.

Men du kan nog mycket väl ha rätt i att arbetsminnet är den mest avgörande saken för att kunna rita upp stora ytor. Jag har hört att en hårddisk underlättar om spelen har stora ytor (stora världar, myket att hålla i minnet så att säga, World of Warcraft är ett exempel på hur en hårddisk tydligen kan möjliggöra stora miljöer som inte skulle ha fungerat annars, tror jag), men är ingen expert på ämnet.

Inaktiv

Ser klarare ut på 360. Håller med tidigare skribenter om att handkontrollen på 360 är mycket mer ergonomiskt genomtänkt. PS3 kontrollen är katastrof i jämförelse.

360 versionen BORDE vara lite jämnare tack vare dess genomtänkta design, men man får nog avvakta Digital foundrys test som redan är på gång.

Medlem

Är=tycker du.

Medlem

Gott att man köpte limited edition för 349 Kr på hemmakväll lokalt igår då xD!


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

12
Skriv svar