Pc-versionen av Deus Ex på tapeten

Robot
Pc-versionen av Deus Ex på tapeten

Eidos Montreal förklarar vad som gör datorversionen speciell.

#deus-ex, #eidos-montreal, #nixxus, #kane-lynch-2-dog-days


Inaktiv
Pc-versionen av Deus Ex på tapeten

...nästa gång Dugas får en liknande fråga borde han svara "inga kommentarer" istället. Vojne vojne.

Medlem

Okej, såg ju helt klart bättre ut vs konsol skräpet som visades förra veckan, men dom måste ju ta bort "Press Start" flashen samt alla highlightade objekt från PC versionen, satan i helvete!


signatur

Meep!

Frilansare

Lugn, lugn. Du kommer att dö i förtid om du tillåter dig att uppröras över highlightade objekt!
Jag är själv kluven över Deus Ex HR. Min hype-o-meter åker berg-och-dalbana. Mest av allt oroar jag mig för huvudpersonens solglasögon. Sådan kan också göra att man dör i förtid!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Okej, såg ju helt klart bättre ut vs konsol skräpet som visades förra veckan, men dom måste ju ta bort "Press Start" flashen samt alla highlightade objekt från PC versionen, satan i helvete!

Samma film som förra veckan, som du ser där så poppar det fram nå konsol knapp när dom spelar.

Jag är skeptisk, sett för mkt konsolskadade spel senaste tiden. Avaktar på ett demo eller så får man skaffa sig ett "demo".

Testpilot

Sålänge konsollskadan inte är av följande:
* Går ej att spara närsomhelst utan det är checkpoints.
* 3e personsvy med FAST kamera
* Ej går att byta keybindings mfl i menyn.

Så har jag inget emot konsollportningar.

Medlem
Skrivet av Phobo:

satan i helvete!

De förbättringar du sett, som har nämnts ovan, är placebo, eftersom det är samma video som tidigare / en konsol-video. Hur som helst så fångade du väldigt bra vad jag också känner och ärligt talat så känner jag exakt det på fler och fler spel nu för tiden.

Medlem

Alltså, ett spel ska inte portas från konsol till PC. Det är PC-spel som ska portas till konsol, ge PCspelen lite mer kärlek, alltid.


signatur

- PiDuT

Medlem

När man fick höra om tredjepersonsperspektivet för flera månader sedan i PCG har man ju varit ytterst tveksam. Begriper inte varför så många utvecklare är kåta på just det perspektivet. Är det ingen som vågar göra en renodlad FPS-upplevelse längre utan cinematiska mellansekvenser som en attans film? Utnyttja spelvärldens unika egenskaper för fasen.

Suck... Deus Ex 3 blir inte exakt som vi ville ha, men hellre någonting än ingenting alls.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Far Cry 2 var ju allt som ni verkar vilja ha, first-person hela tiden, man kan spara när man vill mm. men det var ju inte ett speciellt bra spel ändå.

Skrivet av Ermus:

Far Cry 2 var ju allt som ni verkar vilja ha, first-person hela tiden, man kan spara när man vill mm. men det var ju inte ett speciellt bra spel ändå.

Jag tror du måste spela första Deux Ex ett par gånger för att förstå vad vi menar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

2:an levererade visst Calle, den var bara inte lika bra som 1:an. Men det var absolut inget skitspel. 1:ans story var ju till skillnad från 2:an verkligen fantastiskt spännande. Nästan omjöligt att toppa den, om ens göra en likvärdig vore en enorm bedrift. Kan bara nästan se david cage göra sådana storys nuförtiden. Standard är ju som i alla actionspel nu och då annars ju oftast patetisk.. "åhh hjälp jorden blir anfallen av en massa onda aliens, vi måste ut och skjuta dem", snark

Medlem

Har förbokat det men efter att ha sett denna video för ett litet tag sedan börjar jag överväga mer och mer på att ta bort bokningen. Jag tilltalas inte heller av att objekt lyses upp som på videon, som jag skrev i nyheten om Homefront så hatar jag spel som ledsagar en. Gillar inte heller att det inte helt är i första person, annars verkar det bli ett bra spel men jag är kluven över om det blir ett köp eller inte vid release.

Skrivet av Ermus:

Far Cry 2 var ju allt som ni verkar vilja ha, first-person hela tiden, man kan spara när man vill mm. men det var ju inte ett speciellt bra spel ändå.

Skaffa första spelet (30 kr hos CDON), spela det och du kommer kanske förstå varför det är ansett som ett av de bästa fps som gjorts. Inget spel inom denna genrer har gett spelaren en sådan frihet, man får uppdrag hela tiden men dessa går att lösa på ett antal sätt. Far Cry 2 har jag visserligen inte spelat men som jag förstått det är det ett mycket linjärt spel även om det är ett spel med stora ytor.

Medlem

Jag förstår inte riktigt vad ni gnällspikar klagar över. Först och främst är videon från konsollversionen och dom har nu sagt att interfacet kommer vara annorlunda för PC för att passa bättre. För det andra så kanske ni är för unga för att ha spelat första spelet eller för gamla för att komma ihåg men saker highlightades hela tiden i det spelet. Det är protagonistens augmenterade syn. Problemet med tvåan var inte att dom uppdaterat interfacet utan själva spelet. Jag älskade första spelet men lite mer strömlinjeformat UI hade inte suttit fel.

Medlem
Skrivet av Ermus:

Far Cry 2 var ju allt som ni verkar vilja ha, first-person hela tiden, man kan spara när man vill mm. men det var ju inte ett speciellt bra spel ändå.

Prata inte om Far Cry 2 här. Det är inte samma genre. Kan dessutom tilläggas att jag gav FC2 en ärlig chans, men det är skittråkigt och en hädelse mot FC1.

Skrivet av vanti:

För det andra så kanske ni är för unga för att ha spelat första spelet eller för gamla för att komma ihåg men saker highlightades hela tiden i det spelet.

I ettan passade det då det var avskalat och fyllde sin funktion. Det kan inte någon påstå att fallet är här. Här möts vi istället av orangea ficklampor hela tiden. Vem fan vill ha en orange stege? Det skulle isf möjligtvis vara någon som sitter framför en tv med gråstarr.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:
Skrivet av vanti:

För det andra så kanske ni är för unga för att ha spelat första spelet eller för gamla för att komma ihåg men saker highlightades hela tiden i det spelet.

I ettan passade det då det var avskalat och fyllde sin funktion. Det kan inte någon påstå att fallet är här. Här möts vi istället av orangea ficklampor hela tiden. Vem fan vill ha en orange stege? Det skulle isf möjligtvis vara någon som sitter framför en tv med gråstarr.

Vad jag ville peka på var väl mest att om man hakar upp sig på UI:t så missar man lite vad Deus Ex handlar om och den biten verkar dom faktiskt ha koll på till skillnad från Invisible War. Men när vi nu talar om UI:t kan jag väl säga att som det ser ut i den filmen så motsvarar det ganska exakt hur augmented vision som pekar ut saker för användaren brukar representeras i spel och filmer ända sedan konceptet uppfanns. Det är faktiskt troligt att det såg ut som det gör i första spelet på grund av begränsningar i spelmotorn lika mycket som design. Hursomhelst känns det som en fånig sak att haka upp sig på när själva spelet faktiskt verkar kunna göra originalet rättvisa så jag är fortsatt försiktigt optimistisk. Vem vet, för er kinkiga personer kanske det finns en option för att ha de gamla sättet att highlighta saker eller så kommer det en inofficiell patch till PC-versionen.

En "supermänniska" har tillräckligt med insikt för att förstå att man kan klättra nedför en stege, det är bara korkat och vänder sig till dem som kanske aldrig har spelat en FPS först, eller vad man nu ska kalla DX3. Det vore underbart om det går att ta bort på något sätt, men vi får ju se när vi har spelet i handen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av vanti:

Jag förstår inte riktigt vad ni gnällspikar klagar över. Först och främst är videon från konsollversionen och dom har nu sagt att interfacet kommer vara annorlunda för PC för att passa bättre. För det andra så kanske ni är för unga för att ha spelat första spelet eller för gamla för att komma ihåg men saker highlightades hela tiden i det spelet. Det är protagonistens augmenterade syn. Problemet med tvåan var inte att dom uppdaterat interfacet utan själva spelet. Jag älskade första spelet men lite mer strömlinjeformat UI hade inte suttit fel.

Spelar första spelet nu och jag stör mig då inte på saker i det spelet så nej det har inget att göra med att jag är för gammal eller för ung. Om det jag sett även kommer gälla för pc spelet så är det i min mening att leda spelaren. Finns ingen anledning till att en stege ska vara upplyst bara för att man har aumented vision, köper inte att det skulle bero på dåtidens datorer att detta inte var med i det första. Det är tydligt att spelet anpassats för att så många som möjligt ska kunna spela det utan att behöva spendera tid med att lära sig det.

Självklart hoppas jag att jag har fel och att det här spelet blir minst lika bra som det första för i så fall är det ett givet köp. Hoppas bara att de ger mig som spelare valet ifall jag vill spela spelet med guide eller helt kunna stänga av alla sorts hjälpmedel.

Medlem

förboka för ett tag sedan. Kommer bli ett köp oavsett vad det blir för betyg, men får lite Alpha Protocol känsla.

Medlem
Skrivet av vanti:

Hursomhelst känns det som en fånig sak att haka upp sig på när själva spelet faktiskt verkar kunna göra originalet rättvisa så jag är fortsatt försiktigt optimistisk.

UI:n är en viktig del av ett spel vare sig du tycker det eller ej. UI:n ska man se på under hela spelet, hela tiden och det gäller att den är bra - annars kan det stjälpa upplevelsen. Det har hänt förut och det kommer hända igen.

Men jag ser oavsett DX3 som ett givet köp. Att de outsourcat delar av PC-versionen till ett annat företag låter iaf lovande, även om det är ett ganska anonymt företag. Betyder att de iaf tänkt lite på PC-plattformens väl. Sedan får man bara hoppas att de som gör den versionen gör sitt jobb.

Medlem

Så de har outsourcat en stor del av PC-delen...låter inte bra. Blir sällan bra när de outsourcar till andra företag. Snarare så brukar det bli buggigt utav bara helvete. Nee, där sjönk mina förväntningar rejält.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hoppas bara att de ger mig som spelare valet ifall jag vill spela spelet med guide eller helt kunna stänga av alla sorts hjälpmedel.

Hade varit bättre om dem gjorde en separat övningsbana som i ettan speciellt då det förhoppningsvis ska vara stort omspelningsvärde.
Fast nu ska man ju snåla in på allt och alla .


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av vanti:

deus ex highlightade inte saker. objekt man kan integrera med visade när man kunde integrera med dom samt namn på saken. här lyser saker man kan integrera med samt möjliga passager man kan använda

1
Skriv svar