Assassin's Creed: Brotherhood

Ase
Medlem

Hur sjutton kan det få 5 i betyg är det så mycket bättre än föregångarna för ettan var nog det sämsta konsollskräp jag installerat på min dator ,borde gilla det eftersom jag älskar thief ,rollspel men får väl läsa recensionen & börja med skeptisk

Ase
Medlem

Dom får väl inte kritisera konsollspel & stora bolag lustigt att FZ som var en bra Spelsida blivit en ren reklampelare för dom stora bolagen & konsoller (tror fragzone blivit familjezone) lite elak va ja nu sorry

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Btw vad menas med "This" som många skriver när dom citerar en annan, vet ju självklart vad ordet betyder men fattar inte varför bara haha

"This" skriver många när de håller med om det de citerar. Ganska meningslös grej om du frågar mig men det är väl nått som kidsen tycker är skoj antar jag. Antar att "this" är det nya "word" som var populärt för några år sedan.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Bytte Locale på 360n för att få spelet på engelska, samma sak var det med Viva Piñata. Inte så omständigt men borde ju gå att göra innifrån spelet.

Vet inte hur man gör på PC men det lär väl finnas något enkelt sätt.

Medlem

För att vara en recension av PC-versionen så tycker jag det är konstigt att inte mus accelerationen tas upp när Assassins Creed 2 hade samma problem. Ett till problem som följt med är att vi som inte har 16:9 skärmar får dras med 2st svarta streck på skärmen.

Bra spel men just dom där två grejerna blir jag sne på.

Moderator | Testpilot

Ni som klagar och snackar massa med Tompa nu bör nästan skämmas. Helt sinnes hur blåsta ni måste vara som tänker som ni gör just nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av janssonn:

Sjukt att ge spelet 5 av 5 när det är så enformigt enligt mig! Tycker fortfarande att ettan är bäst, tvåan helt okej och trean var det ju bara samma sak om, om och om igen!

Håller med till fullo.

Hade AC:brotherhood kommit ut precis efter 1:an hade det varit en jäkligt bra "expansion pack"
Men det känns som att miljöerna var mycket mer varierande i 1:an.

Medlem

Cred till FZ för: http://www.fz.se/artiklar/spel/20081030/far-cry-2

Mer "Kejsaren är naken!" på FZ tack!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Totalt ospelbart med mus (pga dåligt kodande, en total frustration att försöka spela), jag skulle nog gett det 2/5 på PC.

Det är ett väldigt coolt spel, flyter på bra med "dålig" hårdvara och ser bra ut. Saknar dock stöd för annat än 16:9 upplösningar.

En dröm vore ju om FZ kunde nämna sånt som PC gamers hatar, typ mouseacceleration, mousesmoothing, input lag etc etc.

Fick hem mitt ex från cdon och skivan var TOM... argh laddar från pirate bay och använder min kod fanimej


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fick hem mitt ex från cdon och skivan var TOM... argh laddar från pirate bay och använder min kod fanimej

Haha, wtf?

Jo men den var det.. hände ingenting i dvd läsarn!?

Skapligt muppig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av MortAlbin:

Totalt ospelbart med mus (pga dåligt kodande, en total frustration att försöka spela), jag skulle nog gett det 2/5 på PC.

Det är ett väldigt coolt spel, flyter på bra med "dålig" hårdvara och ser bra ut. Saknar dock stöd för annat än 16:9 upplösningar.

En dröm vore ju om FZ kunde nämna sånt som PC gamers hatar, typ mouseacceleration, mousesmoothing, input lag etc etc.

Tack för infon! Inget köp för min del mao =/ Att dom aldrig lär sig...

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fick hem mitt ex från cdon och skivan var TOM... argh laddar från pirate bay och använder min kod fanimej

Haha, wtf?

hahahah xD

ring dom


signatur

hejsanhejsanhejsan

Ish
Medlem

Gillade tvåan som fan.. Så detta måste ju testas..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fick hem mitt ex från cdon och skivan var TOM... argh laddar från pirate bay och använder min kod fanimej

Haha, wtf?

hahahah xD

ring dom

Har felanmält o ett nytt kommer på posten


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Svenska är ett utdöende språk.

Medlem

Jag tycker det är så märkligt att alla blir så uppjagade över vad tidigare recensioner har fått.

Ett sätt enligt mig att råda bot på detta rage:ande är kanske att ha en 1-10 skala istället, såsom övriga större spelsajter (det finns inget patent på det direkt). För en femma innebär givetvis att det är ett väldigt bra spel, men det finns olika grader av femmor eftersom att man har fler sk "gametrailers" poäng under ett och samma spann.

Om man nu kan dra nån parallell så skulle det innebära typ: 1FZ-Score=1-2 GT-Score, 2FZ-Score=2-4 GT-Score osv. Där 5 FZ poäng räknar in både Assassin's Creed men också även spel som räknas som bland de bästa genom tiderna.

Så jag ser egentligen bara två lösningar på detta problemet (och ja, det är ett problem för det blir jämt så snack om orättvisa betyg här på FZ).

Ena lösningen är att FZ åtgärdar poängsystemet och t ex ger betyg utifrån olika aspekter (spelkänsla, grafik etc.) och där man i slutändan ger ett genomsnittligt betyg. Bara ett exempel, går säkert att hitta på något helt nytt också.

Den andra lösningen är att vi accepterar betygen, och tar hänsyn till att recensentens åsikt är högst subjektiv och inte kan hänga ihop med vad andra spel har fått för betyg. Och att vi får inse att det är svårt att göra det rättvist med en skala som är 1-5.

Ish
Medlem

Tryck shift för att bestiga! Mest episka översättningen genom alla tider!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Överskattat spel.

12
Skriv svar