Homefront miljonsäljare

Robot
Homefront miljonsäljare

THQ:s omtalade FPS Homefront säljer över en miljon exemplar under första försäljningsveckan.

#thq, #homefront


Medlem
Homefront miljonsäljare

Åh helvete, stackars jävlar som köpt det.

Testade "demot" och det här är fan inge konsolsjuka, spelet är ruskigt dåligt. Inte ens konsolsjuka är så dåligt :O.

Insane.

Medlem

Trodde själv spelet skulle vara grymt bra men spelet var ju hemskt dåligt. Hur kan folk ens köpa sånt här skräp =S

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Åh helvete, stackars jävlar som köpt det.

Testade "demot" och det här är fan inge konsolsjuka, spelet är ruskigt dåligt. Inte ens konsolsjuka är så dåligt :O.

Insane.

Finns inget demo? Sluta piratkopiera och dömma ett MP spel på SP kampanjen. Mp är helt ok.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av d2004:

Trodde själv spelet skulle vara grymt bra men spelet var ju hemskt dåligt. Hur kan folk ens köpa sånt här skräp =S

Reklam

Medlem

spelade nyss, skit spel, 30fps och grafiken suger, ljudet är inte ens värt att nämna, lät som en radio från 1940

Medlem

Vet bara två kompisar som köpt det och dom är skitförbannade över att spelet är så totalt uruselt.
Så... tror jag avstår...

Medlem
Skrivet av d2004:

Hur kan folk ens köpa sånt här skräp =S

För att det finns människor som går på all hype.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Kul för THQ och Kaos Studios.. I guess. Stör mig på att detta säljer som smör medans Kaos tidigare spel Frontlines: Fuel of War inte sålde.. när det var 70 ggr roligare.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Ish
Medlem

Men suprise.. Det är däremot otroligt vad en effektiv reklamkampanj kan göra för säljsiffror. Nu väntar vi bara på Red river också, eller vad säger ni?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hannu87:

Åh helvete, stackars jävlar som köpt det.

Testade "demot" och det här är fan inge konsolsjuka, spelet är ruskigt dåligt. Inte ens konsolsjuka är så dåligt :O.

Insane.

Finns inget demo? Sluta piratkopiera och dömma ett MP spel på SP kampanjen. Mp är helt ok.

Det har inget med SP eller MP att göra. spelet är ju ruskigt trasigt, kan inte tänka mig att känslan är bättre i MP.

Horribelt!

Inaktiv

Tekniskt inkompetent. Grafik på nivå med Call of Duty 4. Går att spela igenom på under fyra timmar.

Problemet med Homefront är dock inte främst att det är så amatörmässigt utan att det är ett fegt spel. De valde att använda Korea istället för Kina som fiende av ren feghet (det har de själva erkänt i intervju) och det säger en hel del om klimatet på studion. Man försöker kopiera mer kända titlar som COD och BF Bad Company konceptuellt och slänger in en historia om USA under ockupation för att det ska gå hem hos patriotiska amerikaner.

Kort och gott är spelet skräp. Och det menar jag verkligen.

Medlem

Förstår att det säljer bra med tanke på den fantastiska marknadsföringen. Hade själv köpt det för länge sedan om det inte vore för den massiva kritiken spelet fått från alla som köpt det.

Inaktiv

Något positivt är ju att utvecklarna vågar gå lite längre - att göra USA under attack.

...

Fast... nu när jag tänker på det hade ju Modern Warfare II också det


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Efter all negativ respons spelet har fått, så är jag glad att jag inte köpte det här


signatur

Game long and prosper

Medlem

dom träffade ett bra releasefönster emellan battlefield och call of duty släpp. Klart att konsol fps töntarna skulle shoppa.


signatur

subterranean homesick alien

Köp det på rea om 6 månader istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Preed:

dom träffade ett bra releasefönster emellan battlefield och call of duty släpp. Klart att konsol fps töntarna skulle shoppa.

Den sista meningen kan du skippa i fortsättningen om du vill att dina kommentarer ska finnas kvar.

On topic: notera att det är ganska så stor skillnad på "skeppade" och "sålda".


signatur
Medlem

Vad jag hört från folk som köpt det så är SP-kampanjen rätt skräpig men MP är riktigt, riktigt bra.

afr
Medlem
Skrivet av sinan:

spelade nyss, skit spel, 30fps och grafiken suger, ljudet är inte ens värt att nämna, lät som en radio från 1940

Tycker det flyter på ganska bra på max men i vissa lägen så lämnar grafiken lite mer att önska.
Dock är ju ljudproblemet fixat för alla som inte "laddat ner demot" från internet..

Jag tycker dock att spelmotorn speciellt i multiplayer känns jävligt skön, lite som halflife motorn känns, att input och rörelser sker direkt och hitboxes osv verkligen fungerar. Till skillnad från tex Cod/crysis där jag alltid får en känsla av några millisekunders delay och lagg.

Helt klart värt de 170kr jag gav för mitt exemplar. Tycker att multiplayer är underhållande, kanske inte toppklass men jag finner det mer underhållande än Call of Console Black Ops vart.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hannu87:

Åh helvete, stackars jävlar som köpt det.

Testade "demot" och det här är fan inge konsolsjuka, spelet är ruskigt dåligt. Inte ens konsolsjuka är så dåligt :O.

Insane.

Finns inget demo? Sluta piratkopiera och dömma ett MP spel på SP kampanjen. Mp är helt ok.

Vad jag minns så snackade de om att SP skulle vara djup och får fram din känslor blaha blaha etc etc så det var inte bara ett MP inriktat spel!
Och när nu utvecklare inte ger (vågar!?) ut demon längre så får man väl testa skiten på annat håll! Jag tänker ju inte chansa på 500 spänn!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hannu87:

Åh helvete, stackars jävlar som köpt det.

Testade "demot" och det här är fan inge konsolsjuka, spelet är ruskigt dåligt. Inte ens konsolsjuka är så dåligt :O.

Insane.

Finns inget demo? Sluta piratkopiera och dömma ett MP spel på SP kampanjen. Mp är helt ok.

Vad jag minns så snackade de om att SP skulle vara djup och får fram din känslor blaha blaha etc etc så det var inte bara ett MP inriktat spel!
Och när nu utvecklare inte ger (vågar!?) ut demon längre så får man väl testa skiten på annat håll! Jag tänker ju inte chansa på 500 spänn!

Känslor.. ja.. kräkkänslor kanske.

Hade det funnits en liten jävla chans att det hade producerats som icke PK så hade jag varit intresserad. Hade de haft ballar att släppa ett spel där man spenderade sin tid på att nacka jänkare så hade jag köpt det av rent principskäl.
Dock var det ju klart redan från början att det var ett nytt jävla gråtmilt tyckasyndomamerikaner spel som det skulle bli, och vi kan tacka idioterna som köper det till sin jävla CP spexbox för att de sabbar för alla andra. Hade ni inte varit sådana jäkla fanbois och fått stånd varje gång nåt skit släpps till den jäkla red-ring bajslådan så hade vi sluppit se sådant här skit släppas på marknaden överhuvudtaget. Fyfan var arg jag är på er som köpt den här dyngan.

Slutat röka har jag gjort också.. mitt humör är inte på topp.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Saxit:

Vad jag hört från folk som köpt det så är SP-kampanjen rätt skräpig men MP är riktigt, riktigt bra.

Jag skulle säga att SP är okej, en tvåa, medan mp är en svag fyra


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Saxit:

Vad jag hört från folk som köpt det så är SP-kampanjen rätt skräpig men MP är riktigt, riktigt bra.

Jag skulle säga att SP är okej, en tvåa, medan mp är en svag fyra

Jag skulle säga en trea overall, utav fem möjliga.

Det är verkligen inte så dåligt som kommentarerna här påstår.
Dock har ju jag provat spelet, till skillnad från resten av personerna i denna tråd.

Medlem

spelet faller platt för mig då de inte flyter på några inställningar för utom low. 5850 och en i7 klockad till 4ghz borde duga till detta skräp men de är kul online, lite annorlunda men pga ikke flyt så kan ja inte prata bra om spelet.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Saxit:

Vad jag hört från folk som köpt det så är SP-kampanjen rätt skräpig men MP är riktigt, riktigt bra.

Jag skulle säga att SP är okej, en tvåa, medan mp är en svag fyra

Jag skulle säga en trea overall, utav fem möjliga.

Det är verkligen inte så dåligt som kommentarerna här påstår.
Dock har ju jag provat spelet, till skillnad från resten av personerna i denna tråd.

Jo då


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jo då

eh, nej då..

Ish
Medlem

Recensenter är för snälla. Våga basha!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Trevligt att de kära piraterna visar sina fula ansikten igen, er kan man då lita på. Ju mer "hardcore PC gaming" desto större pirat, räcker inte pappas pengar till både hårdvara och spel eller är det bristande moral som är problemet?
Rätt åt er pirater att ni missar spelets styrka, MP, för ni förtjänar då verkligen inte att få testa den, eller de servrarna imo.
Som sagt var, utvecklarna borde ha lärt sig bättre än att satsa resurser på en dedikerad PC-version,l det är inte värt kostnaden. Lika bra att porta direkt över från 360, det säljer ändå (Crysis, CoD etc), räknar kallt med att BF3 drabbas av samma öde...

Själv tycker jag faktiskt spelet var riktigt bra, om än en aning opolerat. Med tanke på att det är ett av de få spel som erbjudit 32 spelare med fordon på alla plattformer kan jag förstå den grafiska nivån, Crysis 2 är inte särskilt snyggt men cappar som jämförelse vid 12 pers utan fordon. Olikt många andra så tyckte jag kampanjen var riktigt bra, väldigt varierat gameplay och hägligt utmanande på Guerilla, inte som de flesta spel är idag (run and gun).
Dock störde jag mig väldigt mycket på att kampanjen var så kort och att banorna verkligen led av CoD-sjukan, små snitslade gångar och väldigt lite frihet (tyvärr). Även två uppdragsmoment med oändligt respawnande fiender, tyvärr, samt en hel del moment då man fick vänta på AIn för att den skulle öppna dörrar etc. Dock var det härlig story och trevliga karaktärer, samt många olika vapen.

Multiplayer däremot är underbart kul, som Battlefield fast både bättre och sämre. Saknar squads för tillfället, vilket gör det "farligare" att dö, men å andra sidan slipper man squad-spawnande fiender i ryggen. Saknar också medic och enginer-klass, vilket jag dock gillar då 4 medics = odödlighet :/
32 spelare även på konsol är underbart, och banorna är härligt stora utan att blir för stora. Balansen mellan kostnaden för fordon samt hur snabbt de dör är bra, samt effektiviteten på vapen. Man tjänar oändligt mycket mer på att jobba som ett team och ta objektiv än bara satsa på kills, men även om du kör på "lone worlf" så kan man ha kul.
Ser fram emot att de ska nerfa vissa vapen lite dock, t.ex. på snipersidan är vapnen en aning obalanserade. Skulle också säga en 4 för multiplayer, speciellt efter att patchen landat

Medlem

Fan Grumble du är lite som zhrooms i battlefield trådarna


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar