Prova rymd-MMO:t Black Prophecy nu

Robot
Prova rymd-MMO:t Black Prophecy nu

För oss i Europa. Hurra, hurra, hurra! Missa inte heller släpprullen på free-to-play-rymdsagan.

#black-prophecy, #gamigo, #reakktor


Medlem
Prova rymd-MMO:t Black Prophecy nu

Ser bra ut.. ska testas

Medlem

Hmmm, intressant helt klart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag hade hoppats på mera med detta spel. Jag gillar estetiken på skeppen och omgivningarna men det är på tok för instängt, arkadigt och instansierat, i alla fall om man jämför med EVE. Sen kändes det bara opolerat och det fick fläktarna i min dator att gå på högvarv trots att det inte är så extremt snyggt.

Jag hade verkligen hoppats på mera med tanke att Reakktor tidigare utvecklade ett av de mest underskattade och bästa mmo:na, Neocron.

Medlem

Har suttit och lirat sedan den stängda betan, de har gjort klara framsteg och det är onekligen riktigt kul att spela. Tyvärr kan man i dagsläget inte göra "huvuduppdrag" med sina polare, men vanliga uppdrag går fint att köra i grupp
Har faktiskt inte stött på en enda bugg ännu, och kan maxa grafiken med godkänd fps trots att min dator har en 3 år på nacken.

2 viktiga skillnader mot liknande spel är att de har "newtonian physics" så att du inte stannar direkt du slutar gasa, utan glider i rymden, samt att man inte matar på "skills" utan vapen samt skicklighet avgör.
De enda "skills" man har är olika undanmanövrar, inga direkt skada eller buff-saker. Goda möjligheter att skapa en unik karaktär och bygga ett skepp utifrån det amn prioriterar (hastighet, acceleration, sköld etc) same en godkänt stor mängd av olika vapen.

Riktigt roligt, och helt gratis. Klart värt att testa, speciellt då vi inte lär se ett Freelancer 2 på länge. Enda smolket i bägaren är att det är väldigt fokuserat på strider och att handel i dagsläget är ganska dött (förutom lootande).

Medlem

Ingen länk till deras hemsida? T_T

Edit: Självklart att jag ser den gömd under videon när jag trycker på post knappen

Inaktiv

Lite synd att alla såna här spel enbart spelas som ett skepp. Hade varit häftigt om det någon gång gjordes ett liknande spel där man faktiskt hade en karaktär man kunde gå runt med på sitt skepp eller sätta sig i baren på någon rymdstation och interagera med andra spelare.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Lite synd att alla såna här spel enbart spelas som ett skepp. Hade varit häftigt om det någon gång gjordes ett liknande spel där man faktiskt hade en karaktär man kunde gå runt med på sitt skepp eller sätta sig i baren på någon rymdstation och interagera med andra spelare.

Star Trek Online har avatar combat och snart kommer walking in stations till EvE

Medlem

Hm... rymdstrider låter kul. Siktar och skjuter man själv eller klickar man på en knapp och låter skeppsdatorn göra det?
Desutom undrar jag, eftersom det är ett MMO, måste man lägga ned halva livet på detta spel för att komma någonstans?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Någon som har spelat Black Prophecy och Battlestar Galactica Online och kan ge en lite jämförelse?

Medlem

Påminner lite om Freelancer.

Kan detta var EVE fast inte kasst? Hm...

Medlem

Testade och det är rätt kul, men kan lätt bli mycket roligare när man spelar med kompisar också

Medlem

Blev lite sugen efter att ha sett videon, kanske blir till att testa detta när tid finnes.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hm... rymdstrider låter kul. Siktar och skjuter man själv eller klickar man på en knapp och låter skeppsdatorn göra det?
Desutom undrar jag, eftersom det är ett MMO, måste man lägga ned halva livet på detta spel för att komma någonstans?

Nepp, du styr allt skjutande, siktande och flyagande själv i realtid som i X3, Freelancer eller liknande (cockpitvy/3:e person/noskamera), tvärt emot EVE. Som jag skrev ovan är de enda "skills" man får är en och annan undanmanöver att ta till i stridens hetta, men har inte testad dem ännu då jag har för låg level.
Utvecklarna sa att till skillnad från övriga MMO där det är button mash och "skills" som avgör, så skulle det vara ens egen skicklighet som avgjorde i BP, i kombination med level och utrustning. Men en bra låglevlad spelare kan utan problem döda en dålig höglevlad spelare

Personligen så har jag bara lagt ner ett par timmar men ändå kommit en bit i både story och karaktär, allt beror ju på hur mycket story man satsar på och hur många övriga fria uppdrag man tar. Finns gott om speltid och galaxer att utforska för den som vill, men man kan också spela på ytterst sporadiskt och ändå ha kul.
Då det är gratis så är det ju värt att testa, och som sagt var är det den stabilaste beta jag någonsin testat, och ett riktigt kul spel med en bra bladning av vapen, både laser och mekaniska, missiler, minor, eldkastare, hagel, kulsprutor och mycket annat smaskigt

Medlem

Lirat BSG online upp till lvl 21 just nu, har en advanced maul och har bestämt mig för att spara till en line. Det här ser ju däremot långt mycket mer intressant ut än BSG: Online, snart laddat ner och ska testas. Återkommer sen med jämförelser!

Medlem

Nån som vet:

Är spelet anpassat för att styras med joystick/hotas eller är det mus o tgt-bord som gäller?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad jag har läst så går det utmärkt att spela med joystick. Dock så sa någon att med joystick kunde man visst inte sikta lika snabbt som med mus. Ska ta och testa med joystick när jag tankat klart spelet.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Påminner lite om Freelancer.

Kan detta var EVE fast inte kasst? Hm...

Vara EVE? på vilket sätt att det handlar om rymdskepp? Detta är så långt från EVE man kan komma, FPS combat inget djupare inom karaktärer och val inom sitt område som Industri? 100personer + på uppdrag?

Helt annat spel helt enkelt, men klart värt att testa iom att det är gratis dock undrar jag vilka microtransactions de kommer ha och hur mycket det kommer påverka spelarna inom gameplay och fair combat.

Medlem
Skrivet av Andreaz:
Skrivet av Troublegum:

Lite synd att alla såna här spel enbart spelas som ett skepp. Hade varit häftigt om det någon gång gjordes ett liknande spel där man faktiskt hade en karaktär man kunde gå runt med på sitt skepp eller sätta sig i baren på någon rymdstation och interagera med andra spelare.

Star Trek Online har avatar combat och snart kommer walking in stations till EvE

Hade velat se att om skeppet blev skadat så började det brinne inne. Kanske springa runt med brandsläckare eller något Eller att bli bordad och lira lite fps.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Vad jag har läst så går det utmärkt att spela med joystick. Dock så sa någon att med joystick kunde man visst inte sikta lika snabbt som med mus. Ska ta och testa med joystick när jag tankat klart spelet.

Oki, PMa mig gärna när du testat o berätta hur det gick.

Vore trist om det är så att man har nackdel av att spela med joystick, har länge fantiserat om ett mmo att spelas med HOTAS men om man bara har nackdelar av det så passar jag nog :/

Neocron är och förblir ett av de bästa mmo-spelen som gjorts som tyvärr inte fått den uppmärksamhet det förtjänar. Eftersom detta är KKs uppföljare så har jag småspanat lite på det och det verkar ju lovande men då vill jag spela med riktiga kontroller


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Låååångt mycket bättre än BSG:online imo! Skön känsla här, känns mer som ett spel än ett online spel, speciellt jämfört mot bsg. Har inte spelat så länge än, blir säkert tunnare med story och voiceovers senare... Men att det ens har det gör det ju mycket mer inlevelsefullt än bsg. Grafiken och designen på allt, skeppen, systemen, stationerna osv, mycket bättre och snyggare. Speciellt skalan, mycket bättre. Pröva!

Lite bilder, alla inställningar på max:

http://img200.imagevenue.com/img.php?image=816918392_screensh...

http://img101.imagevenue.com/img.php?image=816935192_screensh...

http://img275.imagevenue.com/img.php?image=816952555_screensh...

http://img124.imagevenue.com/img.php?image=816969945_screensh...

http://img224.imagevenue.com/img.php?image=081698246_screensh...

http://img251.imagevenue.com/img.php?image=816993910_screensh...

http://img294.imagevenue.com/img.php?image=817004672_screensh...

Dockad i en station
http://img268.imagevenue.com/img.php?image=081701562_screensh...

Login Screen
http://img242.imagevenue.com/img.php?image=817026138_screensh...

Medlem

Är det någon annan eller är det bara jag, som inte kommer åt att kunna ladda ner setup-filerna?

Medlem
Skrivet av ormzen:

Är det någon annan eller är det bara jag, som inte kommer åt att kunna ladda ner setup-filerna?

Gick fint fint o ladda hem från deras sida men jag kan inte logga in i spelet istället

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tybalt:

Hm... rymdstrider låter kul. Siktar och skjuter man själv eller klickar man på en knapp och låter skeppsdatorn göra det?
Desutom undrar jag, eftersom det är ett MMO, måste man lägga ned halva livet på detta spel för att komma någonstans?

Nepp, du styr allt skjutande, siktande och flyagande själv i realtid som i X3, Freelancer eller liknande (cockpitvy/3:e person/noskamera), tvärt emot EVE. Som jag skrev ovan är de enda "skills" man får är en och annan undanmanöver att ta till i stridens hetta, men har inte testad dem ännu då jag har för låg level.
Utvecklarna sa att till skillnad från övriga MMO där det är button mash och "skills" som avgör, så skulle det vara ens egen skicklighet som avgjorde i BP, i kombination med level och utrustning. Men en bra låglevlad spelare kan utan problem döda en dålig höglevlad spelare

Personligen så har jag bara lagt ner ett par timmar men ändå kommit en bit i både story och karaktär, allt beror ju på hur mycket story man satsar på och hur många övriga fria uppdrag man tar. Finns gott om speltid och galaxer att utforska för den som vill, men man kan också spela på ytterst sporadiskt och ändå ha kul.
Då det är gratis så är det ju värt att testa, och som sagt var är det den stabilaste beta jag någonsin testat, och ett riktigt kul spel med en bra bladning av vapen, både laser och mekaniska, missiler, minor, eldkastare, hagel, kulsprutor och mycket annat smaskigt

Oooh!

Ditt svar här har gjort mig mer nyfiken och intresserad av detta, långt mer än någon recension har gjort på FZ på ett bra tag. Tack för det!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är ni intresserade så pröva! Spelet är långt ifrån en besvikelse


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har spelat i 2 timmar ungefär, och än så länge så är mitt intryck att det är ryckigt och ostabilt - och sen kan det bara vara introduktionen, men det känns som att det inte är så inriktat på samarbete och tja, allmän social kompetens.

Medlem

jag lyckas inte få igång detta spelet på något sätt:

när jag drar ner spelet med deras download manager så hänger den sig ganska snart, har provat 4-5 gånger. Om jag istället väljer att manuellt ladda ner dom 5 uppdelade filerna och lägger dom i samma mapp så kommer jag halvvägs igenom installationen innan meddalande kommer upp o säger att någon fil är korrupt osv...Har även provat detta flera gånger, och även laddat ner filerna igen. Funkar inte, tips någon?

2. När jag skulle skapa en profil på deras sida så sa den att jag redan har ett account uppenbarligen så man blir hänvisad till helvetes sidan gamigo där jag självklart kan logga in. Men jag kan inte använda den kontoinfon för att tex komma in på black prophecys forum..vad gör jag för fel?

Spelet verkar spännande men om man varken kan logga in eller installera spelet så blir det ju..aningen svårt?

Medlem

Jag hade samma problem vid installationen.
Nedladdningen fastnade då och då, men jag lyckades få det att funka genom att pausa och sätta igång nedladdningen igen. Dock resulterade detta i korrupta filer, och installationen fick avbrytas.

Så, jag försökte ladda ner var fil för sig, om och om igen - så snart den fastnade, avbröt jag hela baletten och började om från början. Tillslut fick jag ned filen i ett svep, och då gick jag vidare till nästa.

DÅ fungerade sedan installationen.

Det med att skapa profil har jag dock ingen aning om vad det kan vara...

Medlem

Hmm ja alltså den där gamigo download managern hänger sig konstant för mig, och jag orkar väl inte hålla på så mycket längre. Någon som vet en bra vanlig download mananger man kanske kan använda? Vore riktigt trevligt att få prova detta spelet då jag har väntat sedan freelancer...på något liknande

1
Skriv svar