Homefront miljonsäljare

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Saxit:

Vad jag hört från folk som köpt det så är SP-kampanjen rätt skräpig men MP är riktigt, riktigt bra.

Jag skulle säga att SP är okej, en tvåa, medan mp är en svag fyra

Fast en tvåa utav fem i betyg, borde betyda att spelet inte är "ok".

Jag menar, om ett spel får 1, är det värt att köpa överhuvudtaget då enligt er (recensenter).

Jag har inte sett ett enda spel under 3 som har varit nånsin värt att köpa, fast å andra sidan är det inte så många spel som brukar få under 3 på fz.

Jag kommer ihåg en fem poängare, den nyaste Operation Flashpoint, jag gick och köpte det på releasedagen, fan vilket jävla misstag, spelet var sjukt dåligt gjort, AI var åt helvete, det fanns inga fordon nästan & ingen världskarta, fordonen kunde inte ens få ammunition efter att de hade använt upp allt i mp, jag tror heller inte att de respawnade (iaf inte helikoptrarna), Mp läget hade 2 banor, ganska små också. Fanns en hheeeeeeeeeeeeel mängd med buggar också

Ändå fick det jävla skitspelet en 5:a, helt jävla otroligt..

tl;dr ett betyg lägre än 3 är inte ett "ok" betyg imo

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Fan Grumble du är lite som zhrooms i battlefield trådarna

Sorry *shame*
Men spelet har fått väldigt mycket kritik för saker som fixats, utvecklarna håller ju ständigt på att patcha/förbättra multiplayer vilket är mer än man kan säga om vissa (Bungie). Sen tycker jag BF har ett oförtjänt bra rykte då de senaste spelen enligt mig har varit ytterst mediokra, speciellt då vissa grundläggande fel inte åtgärdats från det första spelet.
Dock gillar jag Bf, spelar det ofta och har kul, men det skulle kunna bli så mycket bättre

Medlem

"Dock har ju jag provat spelet, till skillnad från resten av personerna i denna tråd." - Bra sagt; låter som att alltför många dömer spelet från läckta releaser och/eller skakiga piratreleaser. Upplever inga varken ljud- (vilket tydligen varit ett problem i piratade releaser) eller grafikproblem, och MP är helt okej - lite i skymundan från spel som CoD, men ganska kul. SP är en besvikelse - man rushar igenom precis alltihop, alldeles för mycket skriptade sekvenser och väl mycket "handhållning" hela tiden.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har spelat klart Homefront nu och jag tyckte spelet var bra för att vara ett fps.

Jag spelade PC versionen för grafikens skull men i vanlig ordning använde jag gamepad (Xbox 360 för PC) där det gick. Visst har spelet skavanker som detta oändliga omtjatande av samma replik när man dör och startar om. Vidrit för oss som inte är så bra. Svårighetsgraden på Easy var på vissa banor på tok för svårt. Jag tycker inte man ska behöva göra 70 omstarter på den nivån. Såg samma problem med Crysis 2 där det krävdes många omstarter ibland och vissa banor kunde man bara kloaka och springa igenom. Dåligt att utvecklarna inte sätter sig in i de olika svårighetsnivåerna och anpassar.

Men på det hela ett hyggligt spel och grafiken på PC var inte fantastisk men mycket bra (på PS3 rena skräpgrafiken). Jag hade högsta inställningar på allt och flytet var perfekt. Längden klagar jag inte på då jag tycker dessa 30 timmars-spel blir ganska tjatigt om de inte heter Half Life.

MP bryr jag mig inte om och det är förståeligt om man tänker på vilken nivå jag brukar klara av ett FPS.


signatur

Det var detta...

Medlem

ja tycker folk som inte spelat mp och som gillar cod o bf ska testa de är helt ok de får en strk 4 av mej men sinle player är inte så bra

12
Skriv svar