Första infon om Cyanides A Song of Ice and Fire-rollspel

Robot
Första infon om Cyanides A Song of Ice and Fire-rollspel
Medlem
Första infon om Cyanides A Song of Ice and Fire-rollspel

fan... trodde det hadde nått med Cyanide and happiness att göra med

Medlem

Goda nyheter är goda! Nu har vi bara sett pyttelitet från spelet, men det här ser ju definitivt lovande ut efter besvikelsen som var Genesis.

Ase
Medlem

blir väl inget & ha (såg att det kommer till konsoller så fail) Fast hoppas kan man

Medlem

Nej, för inget konsolspel har ju någonsin varit bra. Eller vänta nu...

Medlem

Linjär utforming = inget köp.. Rollspel ska vara öppna som Pihrana Bytes och Bethesda's spel, trist att inte fler hakar på det istället för att bara apa efter tråk-bioware..


signatur
Medlem

Som jag förstått det är det linjärt på samma vis som Zelda-spelen: dvs. stora, öppna ytor men man begränsas ändå till vissa platser innan man kommit vidare i storyn. Låter inte helt dumt i mina öron.

Inaktiv

Går ju alltid att hoppas att det blir värt sitt namn. Att dom hänvisar till Planescape Torment som inspiration bådar iaf väldigt gott!

Medlem

Ja de hämtar ju inspiration från helt rätt ställen åtminstone, winter is coming!

Medlem

Det här har potential att bli hur bra som helst... men också hur kasst som helst. Ni har mycket att leva upp till, Cyanide. Svik inte!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av MKultra:

Linjär utforming = inget köp.. Rollspel ska vara öppna som Pihrana Bytes och Bethesda's spel, trist att inte fler hakar på det istället för att bara apa efter tråk-bioware..

Pff! Rollspel handlar om att man har en roll i en värld - interaktion mellan karaktärer och intressant handling - inte utspela sig i en tom värld med skyltdockor.

Det såg sådär ut av någon anledning, kan inte sätta fingret på det. Tror inte att något spel klarar av att göra a Song of Ice and Fire rättvisa.

Medlem

Med tanke på hur monumentalt Cyaniade har misslyckats med Blood Bowl så tror jag inte det finns en enda studio jag har mindre förtroende för.

Medlem
Skrivet av Avtr:
Skrivet av MKultra:

Linjär utforming = inget köp.. Rollspel ska vara öppna som Pihrana Bytes och Bethesda's spel, trist att inte fler hakar på det istället för att bara apa efter tråk-bioware..

Pff! Rollspel handlar om att man har en roll i en värld - interaktion mellan karaktärer och intressant handling - inte utspela sig i en tom värld med skyltdockor.

Rollspel med en toklinjär handling blir inte mycket till rollspel, mer interaktiv film.. "Tom värld med skyltdockor"? Det låter som ett ganska typiskt Biowarespel där karaktärerna inte har något liv alls utan står på samma ställe genom hela spelet, samt en tom värld som inte går att utforska hur man själv väljer = inte rollspel imo. Rollspel går till mycket stor del ut på utforskning och att kunna leva i en värld som man själv väljer det. Interaktioner mellan karaktärer kommer i andra hand imo, sånt görs bättre i böcker eller filmer ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Rollspel med en toklinjär handling blir inte mycket till rollspel, mer interaktiv film.. "Tom värld med skyltdockor"? Det låter som ett ganska typiskt Biowarespel där karaktärerna inte har något liv alls utan står på samma ställe genom hela spelet, samt en tom värld som inte går att utforska hur man själv väljer = inte rollspel imo. Rollspel går till mycket stor del ut på utforskning och att kunna leva i en värld som man själv väljer det. Interaktioner mellan karaktärer kommer i andra hand imo, sånt görs bättre i böcker eller filmer ändå.

Förstår inte hur du kan tycka att karaktärerna i Bethesdas spel har något som helst "liv" i förhållande till Biowares spel, att de rör sig fram och tillbaka från ett så kallat "hem" gör väl inte att de har mer liv. I spel som Dragon Age: Origins så får man ta del av intressanta händelser medan man i Oblivion får föreställa sig sådant själv. Världen är händelselös och tom.
Förstår inte hur du kan koppla samman rollspel med utforskning, såklart är utforskning kul, men då krävs det att det finns något intressant att upptäcka. Det tycker jag inte finns i varken Oblivion eller Fallout 3.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Linjär utforming = inget köp.. Rollspel ska vara öppna som Pihrana Bytes och Bethesda's spel, trist att inte fler hakar på det istället för att bara apa efter tråk-bioware..

Yesbox, Risen är ett av de bästa spelen jag spelat på länge. 100 ggr bättre än Dragon Age: Origins.

Medlem

Kan bara flika in att böckerna är outstanding.


signatur

Robin,
Frilansare

Inaktiv

låter super, utom - linjärt. efter bioware fiaskot DA2 känns den här nyheten riktigt bra...

Inaktiv

Det är inne nu att hänvisa till gamla klassiker och sen gör man spel som inte alls är i närheten.

Bioware lyckas till och med med bedriften att marknadsföra nya spel som andliga uppföljare till sina klassiker när det i verkligheten inte är i närheten av samma spel utan sönder trasat av konsolsjuka.

FPS hade man sönder först nu är det RPG genren man våldtar med en massa skit spel. Hoppet står till portal 2 och witcher 2

Medlem

Linjärt, nej tack.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Avtr:

Förstår inte hur du kan tycka att karaktärerna i Bethesdas spel har något som helst "liv" i förhållande till Biowares spel, att de rör sig fram och tillbaka från ett så kallat "hem" gör väl inte att de har mer liv. I spel som Dragon Age: Origins så får man ta del av intressanta händelser medan man i Oblivion får föreställa sig sådant själv. Världen är händelselös och tom.
Förstår inte hur du kan koppla samman rollspel med utforskning, såklart är utforskning kul, men då krävs det att det finns något intressant att upptäcka. Det tycker jag inte finns i varken Oblivion eller Fallout 3.

Tycker världen är riktigt skoj att utforska i Gothic1-3 och i Morrowind, även om man spelar om dom så hittar man nya grottsystem och loot och monster.. Det blir som att man själv gör sitt äventyr istället för att man blir hållen i handen av spelutvecklaren (tråkigt).

Har man moddar till Bethesda's spel finns är det ju gränslöst utforskande dessutom med massor att se och upptäcka och loota Det tycker jag är själva essensen av ett bra rollspel och får mig att minnas de roligaste stunderna när man spelade de gamla papper och penna-rollspelen. Biowares spel (och många andra, te.x The Witcher) är mer en linjär film med lite val i b-filmshandlingen som man inte får ut så mycket av. Snarare hade man haft en bättre upplevelse om man istället läst en bra fantasybok, då hade man fått både bättre karaktärer och story, linjäritet får man på köpet.

Spel är inget bra medium för linjäritet, då missar man ju hela potentialen. Linjäritet passar böcker och film väldigt bra, att få en liknande upplevelse i spel (i "B-filmskvalitet") är ju bara trist, fattar inte hur folk står ut med det.


signatur
Medlem

Jag läser bok två just nu, är på sida 206 Grym serie!

Inaktiv

Tragiska ni är.


signatur

a"C"RED -

1
Skriv svar