Mindre Battlefield 3-kartor på konsol

Medlem

Kons(lol) PC ftw!


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av edsf:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kaem79:

har förbokat CE av BF3 till PC, såklart spela fps på konsol suger ju...

Du är välkommen att själv tycka att pc-versionen är överlägsen men säga att de andra suger är bara onödigt.

Truth hurts, don't it?

Vart vill du komma med en sån kommentar? Fps går alldeles utmärkt att spela konsol, det är en ren vanesak. Visst, du får inte samma millimeterprecision med en analog spak men upplevelsen är precis densamma.

varför klagar du på folk när du själv bara gör rena lögner? upplevelsen är inte densamma och styrsätten är inte likadana. därför kommer folk i genomsnitt tycka något är bättre än det andra. och det är rätt svårt att tro att pc inte är högre.

Jag "klagar" för att jag är trött på attityden hos i en del trådar, där inlägg bara går ut på att verbalt bajsa på plattform X för att man själv föredrar Y. Det skapar bara dålig stämning.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tavener:

Äntligen får konsollspelarna en smäll på truten!

Med en smäll på truten menar du att Dice anpassar banorna efter spelarantalet? Det låter ju verkligen... hemskt?


signatur
rav
Medlem

Klart dom gör så här för att det inte är optimalt att spela med fler spelare på konsoll.
Inget konstigt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av tavener:

Äntligen får konsollspelarna en smäll på truten!

Med en smäll på truten menar du att Dice anpassar banorna efter spelarantalet? Det låter ju verkligen... hemskt?

Förstår du inte? Det handlar om konsolernas kapacitet. En konsol har inte kapacitet för mer än 24 spelare i BF3 för det är VÄLDIGT gammal hårdvara nu. PC kommer alltid vara bättre.

Medlem

Kan svara på varför pc fan boysen tror att det bara är att kasta skit på allt å alla som inte föredrar pc. Och det är för att dom skriver på pc gamer sidan medans vissa av oss andra skriver på FZ sidan. Dom tror helt enkelt att dom är på hemma plan där alla dyrkar pc.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av tavener:

Äntligen får konsollspelarna en smäll på truten!

Med en smäll på truten menar du att Dice anpassar banorna efter spelarantalet? Det låter ju verkligen... hemskt?

Förstår du inte? Det handlar om konsolernas kapacitet. En konsol har inte kapacitet för mer än 24 spelare i BF3 för det är VÄLDIGT gammal hårdvara nu. PC kommer alltid vara bättre.

Precis, konsoler har inte kapacitet för fler än 24 spelare, och Dice anpassar kartorna så att de inte blir för stora och det skapas massa dött utrymme. Det finns ju inget tråkigare än att springa i fem minuter och sedan bli plockad av en sniper. Att lira BF2 på de stora kartorna med för några spelare var ju sällan en hit.

Jag ser inget negativt i detta. Visst, är man av åsikten att Battlefield bara kan avnjutas med 32-mannalag så är det väl dåligt, men det är ju en högst personlig åsikt. Jag tror inte de som spelar på konsol känner att de får "en smäll på truten" på grund av det.


signatur
Medlem

Jag förstår att vissa föredrar Konsolletc etc. Men jag kan ärligt talat inte förstå de som köper FPS till konsoll som finns till PC också. Jag har spelat BF:BC, BF1943 etc på konsoll, men det var bara för att de inte fanns till PC.
Men om man har alternativet att spel på PC så förstår inte jag att man inte väljer det, jag försöker verkligen förstå.
Men det går inte, PC'ns fördelar väger över i alla förhållanden när det gäller FPS. På samma sätt som plattformspel är mycket bättre på konsoll(med handkontroll) Jag har en PS3 och har alltid haft konsoll, men använder den till "konsollspel".
Jag spelar FPS till konsoll också som sagt, och det funkar hur bra som helst, men det blir dubbelt så bra på PC.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

För mig handlar det om pengar. Vet att pc äger men det kostar. Jag hade lite för höga förväntningar från början.

Medlem

Jag kan inte förstå att det alltid ska bli ett sånt "krig" mellan PC och Konsol. Låt folk spela vad de vill istället för att skriva att det ena är bättre än det andra på internet 10 gånger om dagen?
Personligen kunde jag aldrig tänka mig att spela ett FPS på konsol för ett par år sedan.. Nu föredrar jag det före PC.
Och nej, inte för att det är lättare, bättre, snyggare blala på konsol utan för att jag anser att det är mer spelglädje.
Och det är inte "omöjligt" att spela med handkontroll.. Det är enligt mig vanesak.

123
Skriv svar