Upplev mer Half-Life 2

Robot
Upplev mer Half-Life 2

I väntan på Episode Three får moddarna ge oss nya upplevelser i City 17.

#nyhetstips, #valve, #half-life-2, #half-life-2-episode-two


Medlem
Upplev mer Half-Life 2

Episode 3 är nya Duke Nukem

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jlarss:

Episode 3 är nya Duke Nukem

Fasiken inte omöjligt!


signatur
Medlem

Always bet on....Freeman?

Medlem

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Inaktiv

"Freeman never comes early!"


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort


signatur
Medlem

city 17: Episode One verkar mycket mer intressant tbh.

Medlem

Hur gör man för att spela en mod då?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Hur gör man för att spela en mod då?

Det finns en readme-fil i zip-filen men sammanfattat:
Först och främst måste du äga och ha Half-Life 2 Episode 2 installerat.
1) Stäng av Steam.
2) Lägg Precursor mappen från zip-filen i din SourceMods mapp, var den ligger beror på var du installerade Steam. Standard är C : \Program Files\Steam\steamapps\SourceMods
3) Starta Steam, Precursor bör finnas med som en spel i ditt bibliotek.
4) Spela!

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av daskedennis:

Hur gör man för att spela en mod då?

Det finns en readme-fil i zip-filen men sammanfattat:
Först och främst måste du äga och ha Half-Life 2 Episode 2 installerat.
1) Stäng av Steam.
2) Lägg Precursor mappen från zip-filen i din SourceMods mapp, var den ligger beror på var du installerade Steam. Standard är C:\Program Files\Steam\steamapps\SourceMods
3) Starta Steam, Precursor bör finnas med som en spel i ditt bibliotek.
4) Spela!

Jag bugar och bockar för den informationen, ska nog testas!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Det visste vi inte, du skulle ha sagt till Det ska spelas!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Freeman is waiting for christmas!

Medlem

Tjena FZ!

Är jag och Dvorak (se tidigare kommentar) som fixat och trixat för att göra den här.
Om ni har några frågor om det är det bara att skriva!

Medlem

Det ser ju super fet ut, e det nån som vet? räcker det med Half life 2 eller behöver man nån av episodes för att kunna spela moden?

Medlem

Du behöver EP2.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Det var som fasen

Medlem

Ooh det här ser kul ut, måste testas!

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Schyst :). Kan man mounta modden förresten i Synergy eller Obsidian Conflict? Vore ju extra nice om man kan lira den i co-op :P.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Schyst :). Kan man mounta modden förresten i Synergy eller Obsidian Conflict? Vore ju extra nice om man kan lira den i co-op :P.

Uhm... inget vi testat eller tänkt på, men du kan ju testa
Skulle nog inte tro det däremot men man vet ju aldrig.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Häftigt!
Det måste testas!

Förresten, Steam ser väl inte moddar som typ virus eller något?
Funderar på att lägga in lite modifikationer i andra spel också.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Schyst :). Kan man mounta modden förresten i Synergy eller Obsidian Conflict? Vore ju extra nice om man kan lira den i co-op :P.

Uhm... inget vi testat eller tänkt på, men du kan ju testa
Skulle nog inte tro det däremot men man vet ju aldrig.

Testade nyss men verkade inte som det gick tyvärr. I obsidian ser det ut som att man bara kan mounta dem officiella Source spelen dock finns det vissa moddar som går att mounta i Synergy så ni kan ju alltid kolla up om ni kan få eran mod att funka där också :). En annan möjlighet är väl också om ni bara gör om map filerna med fler spawnpoints mm, kopiera över dem och sen testar att köra dem i OC eller Synergy.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Häftigt!
Det måste testas!

Förresten, Steam ser väl inte moddar som typ virus eller något?
Funderar på att lägga in lite modifikationer i andra spel också.

Det beror helt på vilket spel det är du pratar om. Om det inte finns verktyg för moddning till spelet så är det nog kört att försöka modifiera det. Gällande Source-motorn så är det ganska enkelt; ska du göra nivåer bara så använder du Hammer eller om vill du koda om hur Source-spel fungerar så finns källkoden för de flesta Valve-spelen. Själva koden för Precursor är bara två dll-filer som Episode 2 laddar vid start.

Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Dvorak:

Uhm... inget vi testat eller tänkt på, men du kan ju testa
Skulle nog inte tro det däremot men man vet ju aldrig.

Testade nyss men verkade inte som det gick tyvärr. I obsidian ser det ut som att man bara kan mounta dem officiella Source spelen dock finns det vissa moddar som går att mounta i Synergy så ni kan ju alltid kolla up om ni kan få eran mod att funka där också :). En annan möjlighet är väl också om ni bara gör om map filerna med fler spawnpoints mm, kopiera över dem och sen testar att köra dem i OC eller Synergy.

Jag skulle nog inte få upp några förhoppningar för det, vi är bara glada att det är klart och släppt just nu :). Sen har vi designat det som en singleplayer upplevelse, skulle nog kräva en del arbete att göra så alla triggers fungerar för fler spelare.

Inaktiv

Skall lätt testas!

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

Blir riktigt glad att se FZ lägga upp nyheter om moddar, speciellt en som jag är programmerare för! Hoppas ni gillar det vi gjort

Kan inte du programmera Episod 3? Lär väl ta lite tid men känns som om folk säkert kan göra egna kampanjer !

Medlem

Dvorak.
Spelade igenom den lite snabbt och märkte 2 saker.

1. Vid slutet står det "Alt + Tab to open up Steam overlay" elr nåt liknande... Poängen är att alt + tab minimerar spelet Tror ni borde skriva shift tab då jag har för mig att det är default.

2. När Combines firar ner sig från taket så kan vissa linor sitta kvar vilket ser lite konstigt ut...
http://cloud.steampowered.com/ugc/560904132129376328/1DB0E3E325C4DDE556A59FF7C221F325A2361783/

PS: Är väl medveten om att mitt HP är lågt där men jag utforskar alltid omgivningen även om fienderna skjuter mot mig

Medlem
Skrivet av mrpeters:

1. Vid slutet står det "Alt + Tab to open up Steam overlay" elr nåt liknande... Poängen är att alt + tab minimerar spelet Tror ni borde skriva shift tab då jag har för mig att det är default.

Ooops! Our bad. Klart, alt + tab funkar om man har en webbläsare redo

Skrivet av mrpeters:

2. När Combines firar ner sig från taket så kan vissa linor sitta kvar vilket ser lite konstigt ut...

Vi har stött på liknande problem, men ytterst sällan. Det har mer med Source motorn och dess "fantastiska" fysik att göra.

Hoppas att du gillade modden!

Medlem

ah moddar.. det som gjorde HL till vad det var ,, Ett grymt orginal spel med massa mods te : )

DOD, CS, Sven CO-OP. NS. Vilka minnen ...

Så mkt för så lite


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Det ser toppen ut! Har ni lagt till nya vapen/fiender eller kör ni på klassiskt HL2 tema fullt ut? När kommer modden? Ska sättta tändarna i den så fort jag har tid.

Och ryssar? Jag hade fått intrycket av att Combine bara hade satt amerikaner i City 17, så det här känns fresh till 100%

P.S Tack som fan för att ni sätter modden i City 17 Det största minuset med HL2 imo var just att det var för lite City 17, jag älskade stadsstriderna mest


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Det ser toppen ut! Har ni lagt till nya vapen/fiender eller kör ni på klassiskt HL2 tema fullt ut? När kommer modden? Ska sättta tändarna i den så fort jag har tid.

Och ryssar? Jag hade fått intrycket av att Combine bara hade satt amerikaner i City 17, så det här känns fresh till 100%

P.S Tack som fan för att ni sätter modden i City 17 Det största minuset med HL2 imo var just att det var för lite City 17, jag älskade stadsstriderna mest

Det är samma stuk som med HL2, så du kommer definitivt känna igen dig. Förhoppningsvis gör vi lite nytt ändå
Modden är ute nu, om det inte framgick förresten.

Egentligen skulle ett nytt vapen finnas med men nu i sista sekund visade det sig att den var tvungen att klippas.

12
Skriv svar