Mass Effect 2 DLC:t Arrival ute nu

Robot
Mass Effect 2 DLC:t Arrival ute nu

Sista tillägget till Mass Effect 2 kan du nu införskaffa till PC och Xbox 360 (imorgon till Playstation 3). Läs inte nyheten om du är rädd för spoilers. Spana in släpprullen hos oss!

#mass-effect-2, #mass-effect-3


Medlem
Mass Effect 2 DLC:t Arrival ute nu

bioware (Y)

Medlem

Detta är väll det förberedande DLC inför ME3?
Som ett avslut av ME2...

elr?

Inaktiv

Tänker inte köpa ME2 förnns de släpper en GOTY edition utan install limits.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Tänker inte köpa ME2 förnns de släpper en GOTY edition utan install limits.

Själv väntar jag på en samlarbox med alla 3 spelen + DLC... Men lär nog få vänta ett tag


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fan måste ta och sätta mig ner och spela igenom ME2 någon gång. Köpte det vid release, men det blev aldrig att jag lirade nått >.<

Inaktiv

Till Kharif:
Vad menar du? ME2 går ju att installera utan att regga sig online.

Medlem

Då var man klar med The Arrival och inväntar Mass Effect 3. Gillade hur dom spann ihop storyn inför uppföljaren.

Död åt jorden!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Men släpp riktiga expansioner istället. -_- Börjat bli trött på att varenda spelutvecklare gör DLC istället för expansioner. Folk ställer lägre krav på DLC och man får mindre för pengarna.

Medlem

Tipsade FZ om trailern till the Arrival så tidigt som natten som var igår. Men det verkade inte FZ få. Har dessutom klarat av the Arrival 2 ggr nu med 2 olika karaktärer och det är ett riktigt bra DLC. Mitt första DLC köp dessutom.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det kändes kort men samtidigt otroligt intensivt och slutet var verkligen fenomenalt. Blir mer och mer skeptiskt över "invasionen" som vi sett ägt rum i ME3 trailern, är säkert som med den första ME2 trailern där det stod att Shepard är död. Hoppas starkt på krigsrätt (väldigt renegade i DLC:t...) i inledningen till ME3 för att sätta tonen

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Det kändes kort men samtidigt otroligt intensivt och slutet var verkligen fenomenalt. Blir mer och mer skeptiskt över "invasionen" som vi sett ägt rum i ME3 trailern, är säkert som med den första ME2 trailern där det stod att Shepard är död. Hoppas starkt på krigsrätt (väldigt renegade i DLC:t...) i inledningen till ME3 för att sätta tonen

En sak kan du vara säker på, Reapers kommer invadera jorden och inte nog med det, hela galaxen. Det lär bli bland dom största slagfälten någonsin i ett spel.

Lika bra att frysa ner sig redan nu och tina upp runt November i år!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:

Till Kharif:
Vad menar du? ME2 går ju att installera utan att regga sig online.

Ja det går ju, men med tanke på att spelet använder sig av "SecuROM", eller DRM, dvs du kan bara installera spelet 5 gånger som högst.

Jag är starkt emot detta, då jag har problem med flera av mina äldre spel som Crysis, Crysis Warhead, Mirror's Edge, Gears of War PC, Spore m.m som jag inte kan installera längre och företagen vägrar ta bort limiten.

Medlem

Klarade precis detta DLC på PC. Eftersom jag är en hederlig gamer så fick jag fylla på med "Bioware" points för att köpa detta tillägg. Vet inte om jag orkar köra om det och göra lite andra val, jag kör oftast Renegade-valen pga. att de återspeglar det jag skulle göra själv om jag var Shepard.

@Remus
Det vore schysst om du kunde PMa mig hur det gick om man tog Paragon-alternativen i detta DLC. Jag avskyr att spela om samma grej igen, men vill däremot gärna leva med vetskapen om hur det hade gått om jag gjorde annorlunda val. Mycket tacksam om du kan skicka svaret

Medlem
Medlem
Skrivet av über_alles:

Klarade precis detta DLC på PC. Eftersom jag är en hederlig gamer så fick jag fylla på med "Bioware" points för att köpa detta tillägg. Vet inte om jag orkar köra om det och göra lite andra val, jag kör oftast Renegade-valen pga. att de återspeglar det jag skulle göra själv om jag var Shepard.

@Remus
Det vore schysst om du kunde PMa mig hur det gick om man tog Paragon-alternativen i detta DLC. Jag avskyr att spela om samma grej igen, men vill däremot gärna leva med vetskapen om hur det hade gått om jag gjorde annorlunda val. Mycket tacksam om du kan skicka svaret

Fanns inget Paragornalternativ såvitt jag kunde se.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Mjauv:

Till Kharif:
Vad menar du? ME2 går ju att installera utan att regga sig online.

Ja det går ju, men med tanke på att spelet använder sig av "SecuROM", eller DRM, dvs du kan bara installera spelet 5 gånger som högst.

Jag är starkt emot detta, då jag har problem med flera av mina äldre spel som Crysis, Crysis Warhead, Mirror's Edge, Gears of War PC, Spore m.m som jag inte kan installera längre och företagen vägrar ta bort limiten.

håller med. dagens drm är ett dåligt skämt. vi som köper spel får inte ens äga det längre, känns mer som att hyra det. tur att det finns pirater som fixar såna orättvisor. jag menar, går jag o köper en bok kan jag använda den i åratal utan att texten försvinner på den. men går jag o köper ett spel så får jag bara använda det så länge det passar spelföretaget...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Men släpp riktiga expansioner istället. -_- Börjat bli trött på att varenda spelutvecklare gör DLC istället för expansioner. Folk ställer lägre krav på DLC och man får mindre för pengarna.

Riktiga expansioner?
Nu för tiden har man DLC, och oftast är 2 DLC = en gammal expansion, men kostar mindre. Dessutom kan man välja att köpa bara den DLC som är intressant...
Eller ska man göra som Blizzard, stryka en stor del av spelet för att sedan kunna släppa det som "expansion" till 3-4ggr högre pris än en DLC, men med likvärdigt innehåll.
Tacka vet jag DLC, de blir rea på dem, man kan välja vilka delar man vill ha och inte, man slipper vänta flera år och utvecklarna ser direkt vad de ska lägga till mer av.

Inaktiv

ang DRM: det finns ingen maskin-gräns på ME2, om du använder disc check istället för att aktivera spelet online så kan du installera det på ett oändligt antal maskiner.

När det gäller Arrival så är det ett DLC med gripande handling men i övrigt så känns det väldigt mediokert. Väldigt ojämn grafisk kvalité med många lågupplösa texturer och fula detaljer. Långt under generellt ME2-nivå.
Gameplay är väldigt repetetivt - korridorskjutare för hela slanten från början till slut. Dessutom är det rätt kort.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:
Skrivet av über_alles:

Klarade precis detta DLC på PC. Eftersom jag är en hederlig gamer så fick jag fylla på med "Bioware" points för att köpa detta tillägg. Vet inte om jag orkar köra om det och göra lite andra val, jag kör oftast Renegade-valen pga. att de återspeglar det jag skulle göra själv om jag var Shepard.

@Remus
Det vore schysst om du kunde PMa mig hur det gick om man tog Paragon-alternativen i detta DLC. Jag avskyr att spela om samma grej igen, men vill däremot gärna leva med vetskapen om hur det hade gått om jag gjorde annorlunda val. Mycket tacksam om du kan skicka svaret

Fanns inget Paragornalternativ såvitt jag kunde se.

Nej, jag uttryckte mig fel, men däremot kunde man ju välja att inte göra ett renegade-"quick time event" och välja om man skulle varna invånarna eller be om upphämtning. Och då undrar jag hur det blev om man valde att göra "det moraliskt rätta".

Medlem

Vad kostar det här på PSN?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Mikaelh:

Men släpp riktiga expansioner istället. -_- Börjat bli trött på att varenda spelutvecklare gör DLC istället för expansioner. Folk ställer lägre krav på DLC och man får mindre för pengarna.

Riktiga expansioner?
Nu för tiden har man DLC, och oftast är 2 DLC = en gammal expansion, men kostar mindre. Dessutom kan man välja att köpa bara den DLC som är intressant...
Eller ska man göra som Blizzard, stryka en stor del av spelet för att sedan kunna släppa det som "expansion" till 3-4ggr högre pris än en DLC, men med likvärdigt innehåll.
Tacka vet jag DLC, de blir rea på dem, man kan välja vilka delar man vill ha och inte, man slipper vänta flera år och utvecklarna ser direkt vad de ska lägga till mer av.

Ett DLC levererar aldrig nya gameplayfunktioner. Oftast innehåller DLC en timmes extra speltid, nya uniformer, nya vapen, en ny map, två nya uppdrag eller liknande. Jämfört med en expansion där man får allt detta + nytt gameplay + annat. Och ändå kostar DLC typ en tredjedel av en expansion. Man får alltså mycket mindre för pengarna.

Frilansare

Ett bra DLC, som helt klart gör mig sugen på att spela ME 3. Vilket såklart är meningen med hela tillägget. Dramatisk om något förutsägbar vändning och storslagen avslutning.
Men var är grejen med att alla scientist-kvinnor i spelet ser likadana ut? Kloning?

Medlem

Men för sjutton, lär er använda spoiler-taggar om ni ska skriva vad som händer...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tog ungefär lite mer än en timma att spela ut. Vad ska man göra nu till ME3 släpps? :/

1
Skriv svar