3DS öppnar rekordstarkt i USA

Robot
3DS öppnar rekordstarkt i USA

Ingen DS eller Game Boy har sålt bättre än vad 3DS gjorde under dag ett i USA.


Medlem
3DS öppnar rekordstarkt i USA

Hade den sålt fantastiskt bra så tror jag inte att Nintendo hade väntat med att skryta om siffrorna.

Medlem

Tror att det sålt så bra som de sagt. Nintendo har alltid haft en förmåga att sälja bra trots underlägsen kapacitet jämnfört med likvärdiga konsoller. Skillnaden mellan nintendo och sony/microsoft är att de riktar sig mot en mer casual publik samtidigt som de släpper lite råare hardcore lir (om inte annat så syns det till 3DS) vilket gör att de får en mycket bredare publik. Folk vill inte längre ha samma gamla konsol med handkontroll från stenåldern utan vill ha förnyelse vilket varken sony eller microsoft bidragit med. Tyvärr.

Medlem

jag har sett mycket hån mot 3DS men det verkar som att det är omåttligt populärt. jag har själv inte haft tillfälle att testa det men jag är sugen

Medlem

Jag har beställt en men den är slutsåld överallt. Den har ju tagit DS och förbättrat vilket i mina ögon ses som ett vinnande drag. Spelen i sig ser inte bättre ut än PSP2 kommer göra, men jag har aldrig varit en grafik-dyrkare. Hade gärna sett en konsoll med PSP2 prestandan i 3D och i samma utformning som DS'et men skulle gissa på att den skulle vara galet dyr att framställa. Nåja jag sitter fortfarande och spelar zelda på n64 och är nöjd med hur det ser ut så jag kommer nog inte klaga på 3DS-grafiken heller antar jag

Medlem

Förstår inte hur man kan köpa en spelmaskin innan dom bra spelen kommer. Jag menar, vilket av spelen som släppts nu är så bra så man måste betala runt 3000 (3DS + spel) för att kunna spela det?

Det tog DS flera år att få ett tillräckligt bra spelutbud så jag tyckte den var värd att köpa, tror det kommer ta lika lång tid nu också.

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Jag har beställt en men den är slutsåld överallt.

det finns 50+ på webhallen

Medlem

Köpte min för nån dag sen på onoff. Tycker att det är väldigt kul, gillar Augmented Reality
Längtar till VC släpps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Jag har beställt en men den är slutsåld överallt.

Snarare tvärt om. 3DS verkar ha sålt under förväntan i Sverige och finns i lager precis överallt. Såvida du inte har förbokat för ett hutlöst överpris på din lokala Ica Maxi så borde du fått den nu..

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Tror att det sålt så bra som de sagt. Nintendo har alltid haft en förmåga att sälja bra trots underlägsen kapacitet jämnfört med likvärdiga konsoller.

Njaeee, stämmer väl snarare in på nuvarande generation endast, både N64an och Gamecuben sålde ju sämre än sina motståndare trots liknande hårdvara.

Medlem

Enda anledningen att ps1 slog n64 var pågrund av bränningsmöjligheterna. Dock har de dominerat marknaden de senaste 5-6 åren på både stationära och handhållna i överlägsna proportioner. Det trots att "prestandan" är sämre i både Wii och DS. Det var det jag syftade på

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av brinkstar:

Jag har beställt en men den är slutsåld överallt.

Snarare tvärt om. 3DS verkar ha sålt under förväntan i Sverige och finns i lager precis överallt. Såvida du inte har förbokat för ett hutlöst överpris på din lokala Ica Maxi så borde du fått den nu..

Konstigt. I karlskrona/kalmar trakten är den slutsåld. Dock har jag inte checkat internet, för jag fick ett så bra pris där jag köpte mitt.

Inaktiv

Här runt om i trakterna där jag bor har den också sålt som smör. Fick köra halva skåne för och få tag på en.
Riktigt bra konsoll kan jag säga. Riktigt kul med 3D funktionen.
Ska PSP2 ta igen detta så får deras spelbibliotek bli 1000gr bättre än föregångaren

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Tror att det sålt så bra som de sagt. Nintendo har alltid haft en förmåga att sälja bra trots underlägsen kapacitet jämnfört med likvärdiga konsoller. Skillnaden mellan nintendo och sony/microsoft är att de riktar sig mot en mer casual publik samtidigt som de släpper lite råare hardcore lir (om inte annat så syns det till 3DS) vilket gör att de får en mycket bredare publik. Folk vill inte längre ha samma gamla konsol med handkontroll från stenåldern utan vill ha förnyelse vilket varken sony eller microsoft bidragit med. Tyvärr.

Den där beskrivningen passar in perfekt på mig och jag älskar nintendo =D

1
Skriv svar