Prova Darkspore - öppen beta nu!

Robot
Prova Darkspore - öppen beta nu!

Natten till idag drog EA igång en öppen beta av hacka'och'mörsa-titeln Darkspore. Kanske kan det här stilla din Diablo 3-abstinens?

#darkspore, #maxis, #ea


Moderator | Testpilot
Prova Darkspore - öppen beta nu!

Får hoppas detta är bra, återkommer när man spelat klart!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det var väl helt okej. Inte så man känner ett köpsug på releasedagen, men kanske om några månader när priset gått ner.

Inaktiv

Testade runt 20 minuter...gav upp rätt fort. Känns som ett klassiskt mjölka-spel från EA helt utan någon entusiasm i spelets inlevelse.

Medlem

Efter ett otroligt segt intro som inte verkade gå att klicka sig bort ifrån så fick man köra en enkel tutorial som visade på spelets enkla gränssnitt. Sen fick man leka lite i Spore-editorn om man ville innan man valde sina hjältar för att ge sig ut på första riktiga banan. I detta läge så kraschade spelet för mig vilket fick mig att ge upp omgående och fortsätta leka med Battlefield Play4Free-betan som var bra mycket mer intressant. Tror inte Darkspore kommer att erbjuda så mycket vad det gäller singelplayer men som coop-spel så kan det mycket väl finnas ett sug efter det fram tills Diablo 3 släpps någon gång mellan nu och evigheten.

/ LordDaimos

Moderator | Testpilot

Inget att hänga i granen imo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Efter ett otroligt segt intro som inte verkade gå att klicka sig bort ifrån så fick man köra en enkel tutorial som visade på spelets enkla gränssnitt. Sen fick man leka lite i Spore-editorn om man ville innan man valde sina hjältar för att ge sig ut på första riktiga banan. I detta läge så kraschade spelet för mig vilket fick mig att ge upp omgående och fortsätta leka med Battlefield Play4Free-betan som var bra mycket mer intressant. Tror inte Darkspore kommer att erbjuda så mycket vad det gäller singelplayer men som coop-spel så kan det mycket väl finnas ett sug efter det fram tills Diablo 3 släpps någon gång mellan nu och evigheten.

/ LordDaimos

Inte testat denna beta, men spelat Battlefield Play4Free. Tycker du ärligt att den betan är bra? Spelat det i någon timme men blir bara mer o mer besviken på spelet. Tycker dom kan lägga ner det direkt om dom inte fixar om en hel del grejer.


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem

Darkspore är ett ganska "nytt" spel jämfört med andra och det har ett fungerande (Med mindre brister) match-making system där man kan hitta folk att spela med.
Det är dock segt och repetivt men det finns väldigt många olika "Heroes" som man själv kan ändra hur man vill

Medlem

skulle inte tro det, tappade allt förtroende för maxis och EA games efter spore


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Gick inte att klicka bort intro-videon, såg inga gubbar under första? tutorial delen, där man lärde sig slåss. Kunde döda osynliga gubbar dock, sen kraschade spelet när jag klickade på stolen eller vad det skulle föreställa.

Medlem

Det är väl online-baserat och ingen singleplayer??
I sådana fall skiljer det sig från Diablo där.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Slappyjam:
Skrivet av LordDaimos:

Efter ett otroligt segt intro som inte verkade gå att klicka sig bort ifrån så fick man köra en enkel tutorial som visade på spelets enkla gränssnitt. Sen fick man leka lite i Spore-editorn om man ville innan man valde sina hjältar för att ge sig ut på första riktiga banan. I detta läge så kraschade spelet för mig vilket fick mig att ge upp omgående och fortsätta leka med Battlefield Play4Free-betan som var bra mycket mer intressant. Tror inte Darkspore kommer att erbjuda så mycket vad det gäller singelplayer men som coop-spel så kan det mycket väl finnas ett sug efter det fram tills Diablo 3 släpps någon gång mellan nu och evigheten.

/ LordDaimos

Inte testat denna beta, men spelat Battlefield Play4Free. Tycker du ärligt att den betan är bra? Spelat det i någon timme men blir bara mer o mer besviken på spelet. Tycker dom kan lägga ner det direkt om dom inte fixar om en hel del grejer.

Folk verkar ha lite svårt att förstå det här.
Grejen med en beta är att folk testspelar och meddelar tillverkarna om saker som bör fixas till

Medlem
Skrivet av Ikkay:
Skrivet av Slappyjam:
Skrivet av LordDaimos:

Efter ett otroligt segt intro som inte verkade gå att klicka sig bort ifrån så fick man köra en enkel tutorial som visade på spelets enkla gränssnitt. Sen fick man leka lite i Spore-editorn om man ville innan man valde sina hjältar för att ge sig ut på första riktiga banan. I detta läge så kraschade spelet för mig vilket fick mig att ge upp omgående och fortsätta leka med Battlefield Play4Free-betan som var bra mycket mer intressant. Tror inte Darkspore kommer att erbjuda så mycket vad det gäller singelplayer men som coop-spel så kan det mycket väl finnas ett sug efter det fram tills Diablo 3 släpps någon gång mellan nu och evigheten.

/ LordDaimos

Inte testat denna beta, men spelat Battlefield Play4Free. Tycker du ärligt att den betan är bra? Spelat det i någon timme men blir bara mer o mer besviken på spelet. Tycker dom kan lägga ner det direkt om dom inte fixar om en hel del grejer.

Folk verkar ha lite svårt att förstå det här.
Grejen med en beta är att folk testspelar och meddelar tillverkarna om saker som bör fixas till

Ja verkligen. Klart man förstår det, MEN, med tanke på hur det är i dagsläget så är det väldigt mycket som skall ändras för att det skall falla mig i smak


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Det är väl online-baserat och ingen singleplayer??
I sådana fall skiljer det sig från Diablo där.

Man kan spela själv men spelet är bättre & roligare när man är fler spelare

Doch är det alldeles för få spelare och långt ifrån utmanande då man bara behöver slakta, byta monster om ens eget får lågt hp och sen fortsätta slakta...

1
Skriv svar