Battlefield 3 – se gameplay-film nummer 3

Medlem

Gillar hur han i ventilationstrumman rätt som det är kan ta sig ner med fötterna först, ur en vinkel där bara en dykning med huvudet först skulle vara möjligt att utföra! Han skulle ju aldrig få plats med den rörelse han gör xD

Sen diggar jag slutet. "Jag vet! Vi ställer oss på en bro så att alla ser oss, och där det inte finns något som helst skydd, och det skyl som finns är inte mycket att hurra för. Så vinner vi, grabbar!"

Medlem

Jag vet inte jag. Grafiken samt ljudet såg riktigt bra ut, men resten? Ligga eller stå mitt ute på en öppen plats som dessutom är upphöjd utan skydd med fiender som har en IQ på 5 springandes rakt emot en bara för att bli nedskjutna...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag vet inte jag. Grafiken samt ljudet såg riktigt bra ut, men resten? Ligga eller stå mitt ute på en öppen plats som dessutom är upphöjd utan skydd med fiender som har en IQ på 5 springandes rakt emot en bara för att bli nedskjutna...

Därför man spelar MP

Medlem

Snyggt? Ja.
Men finns det något bakom? Hoppas verkligen det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sidenote IRL hade han inte överlevt en sekund med 50 fiender som strömmar emot han skjutandes på en liten bro med typ RPGS som träffar en meter ifrån han etc etc...

Joho! 2 sekunder minst! Nej men, finns folk som överlevt värre

Skrivet av Sulukai:

[

Skrivet av Lerner:

Hoppas vapnena gör mer skada i BF3 än vad dom gjorde i BF2 Annars gillar jag vad jag ser!

Sidenote:
IRL hade inte hans position i slutet varit så ultimat Skållheta hylsor som regnar ner över han

Du tyckte att hylsorna var det som var mest fel IRL när han stod upp på bron där i slutet....
om hylsorna inte bränt han levande IRL hade nog någon prickat han brinnande om det var IRL..eller vad vet jag,, har aldrig varit i strid precis..

Konstiga saker folk tar upp hela tiden, det är ett spel, visst vissa försöker göra realistiska simulatorer, men det tror jag inte BF3 ska vara. Tror nog de försöker leverera ett sjyst fps med skön uplevelse. Ush blev trött på mig själv av att skriva detta, låter som jag försvarar DICe, men det gör jag ej, trött på trötta inlägg bara, trött på gnäll om varma hylsor och spårljusammunition... spelet ser ju lysande ut. Hoppas det blir kul att spela.

Haha , ser mer ut som att du är gnällig än att jag har gnällt

Medlem

Snyggt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Hmm, ett spel som handlar om att man dödar andra medmänniskor, och så hoppar folk av lycka och bara väntar att få spränga bort en annans huvud...var gick det fel?

Medlem
Skrivet av Lusen:

Hmm, ett spel som handlar om att man dödar andra medmänniskor, och så hoppar folk av lycka och bara väntar att få spränga bort en annans huvud...var gick det fel?

Ja det är ju tur att vi fördrar att göra det i ett spel istället för vissa som gör det på riktigt.

Medlem

ja tror det gick för mig i byxan.

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av aspunk:

Besviken Spårljusammunition från alla vapen, mängder av fiender som öser in, bara för att agera kanonmat och jag har aldrig gillat rekylen från BF2, som de verkar ha återanvänt här.

Varför är du besviken på spårljusammunition? för att det inte är realistiskt? Det känns som DICE har valt att göra det för effekternas skull, det "känns" att folk skjuter på en gissar jag. Konstigt sak att vara besviken på tycker jag,

Jag kan erkänna att jag tycker att det är tråkigt för att det är orealistiskt men främst för att det förstör MP-gameplay. Bakhåll och smygtaktiker blir omöjliga. En stor del av tjusningen i BF2 och dess moddar är att bli beskjuten och inte veta varifrån skotten kommer ifrån. Spårljus från alla vapen tar bort en hel dimension från spelet, istället får man bara sikta och skjuta. Noll taktik, den som siktar snabbast vinner. Hurra...

Håller med! Det kommer att bli omöjligt att vara sneaky i detta spel när alla ser vart med skjuter ifrån direkt.

Medlem

Kul med ep: 3 men allt det här har man typ redan sett fast i en kortare version

Skulle döda någon för att se lite hur multiplayer delen ser ut och hur det är med jets och choppers(tv missil tillbaks?) !!

Medlem

Kan någon förklara för mig hur han hoppar ner med benen först när han kryper i ventilationen? Jag menar, det verkar ganska trångt.

Medlem
Skrivet av Xrick:

Kan någon förklara för mig hur han hoppar ner med benen först när han kryper i ventilationen? Jag menar, det verkar ganska trångt.

Det är ett spel.

Medlem

En overpass är kanske inte bästa stället, hrhr.

Lite väl flashigt när man skjuter, det sak vara korta bestämda ljuseffekter inte så att det ser ut som att det rinner/väller ut eld från vapnet.

Medlem

Ni som orar er över att era system inte ska orka med kan nog vara lugna. Det endap ositiva med den här generationens konsol-crossplatform är att spelen byggs för attk unna köras på nästan 6-7 år gammal hårdvara.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Bara jag som tycker att folk klagar för mycket? Asså en del klagar att det är orealistisk, men va fan jämför med andra spel istället för verkligheten det är ju ett spel, inte en jävla simulator och dom har ett halvår kvar att fixa allt dom inte gillar, typ så lång tid det tar att tillverka BO. Det är ju tillochmed SP, vem vet han kanske körde på easy, och? tror ni allvarligt multiplayer också kommer vara så? Dom som tror detta spel kommer suga, så kolla på deras tidagare spel, BC2 tex, det blev rätt så lyckat och kul imo, visst det hade sina dåliga sidor men tror ni inte dom fixar allt sånt nu? Asså för fan, detta är ett spel INTE VERKLIGHETEN och dom har hålt på med detta spel ett långt tag, håll tummarna och testa spelet istället för att hacka på en gameplay som visar lite halft av Pre-Aplha verisionen av spelet

kthxbye

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av TaktiskT:
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av NexusSolo:

Vad är det som händer i slutet? Det ser ju riktigt, riktigt nice ut.

Ser lite ut som en jordbävning va? Eller det var vad jag tänkte på först iallafall! Fast kanske kan vara någon form av tryckvåg också? Dock en lite väl kraftig och annorlunda sådan kanske...

Med tanke på att filmserien heter "Fault zone", löst översatt till förkastningsområde skulle jag gissa på jordbävning, det har ju hintats om skalv i alla episoder hittils

Tror mer att det är för de spränger i källaren på höghuset en bit bort så hela skiten rasar!

Det är en jordbävning, hela jävla huset ramlar ned sen och tar med sig en heli i fallet, ni får la se den 17e

Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Bara jag som tycker att folk klagar för mycket? Asså en del klagar att det är orealistisk, men va fan jämför med andra spel istället för verkligheten det är ju ett spel, inte en jävla simulator och dom har ett halvår kvar att fixa allt dom inte gillar, typ så lång tid det tar att tillverka BO. Det är ju tillochmed SP, vem vet han kanske körde på easy, och? tror ni allvarligt multiplayer också kommer vara så? Dom som tror detta spel kommer suga, så kolla på deras tidagare spel, BC2 tex, det blev rätt så lyckat och kul imo, visst det hade sina dåliga sidor men tror ni inte dom fixar allt sånt nu? Asså för fan, detta är ett spel INTE VERKLIGHETEN och dom har hålt på med detta spel ett långt tag, håll tummarna och testa spelet istället för att hacka på en gameplay som visar lite halft av Pre-Aplha verisionen av spelet

kthxbye

+1

Medlem

Åhhh jag får gåshud! Dags att spara till ny burk med...

Medlem
Inaktiv
Skrivet av PingviN:
Skrivet av clumsyandshy:

Gillar att det flyter så otroligt mjukt även när det är som mest action! Märks att de faktiskt utvecklar för PC i första hand.

Eller så har de filmat med låg framerate, men spelar upp det i 60.

Hur blir det då med ljudet, är det pålagt i efterhand då eller? Tycker du verkar lite väl skeptisk

Medlem

Holy crap, GE MIG!!!!! Ett multiplayer-demo/beta under sommaren vore inte helt fel. Då får man både en chans att känna lite på spelet och samtidigt släcka törsten lite

Medlem

Jag tänker vänta tills jag fått känna på spelet eller läst tester om det. HYPEN har många gånger gjort att jag förbokat skitspel. Några tusen kronor -> gone...

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Lusen:

Hmm, ett spel som handlar om att man dödar andra medmänniskor, och så hoppar folk av lycka och bara väntar att få spränga bort en annans huvud...var gick det fel?

Ja det är ju tur att vi fördrar att göra det i ett spel istället för vissa som gör det på riktigt.

Hehe, absolut, men spelet handlar fortfarande att den som dödar mest människor vinner.

Medlem

Ser ju helt jävla sjukt bra ut. Bara grafiken och ljudet räcker långa vägar för ett köp av detta. Känns som dataspel/tv-spel 2.0 om man jämför med konkurrenternas nivå.

Ni som inte ser det speciella med detta spelet måste vara dålig insatta i hur man gör spel. Den här nivån av grafik (animationer, ljussättning, detaljnivå m.m.) ligger på en helt ny nivå än man någonsin tidigare sett i spel. Får man med gameplayet också så är det årets spel utan tvekan.

Ett tips är att kolla HD-klippet på Youtube istället: http://www.youtube.com/watch?v=DsHIHxYXeLs

Medlem

*Glädjetår* :')

Medlem
Skrivet av Remus:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

OJ OJ OJ! Jag hoppar omkring i min lägenhet av lycka och vet inte vart jag skall ta vägen! LJUDET ÄR TOPPKLASS! Jag som inte har ett extern ljuddkort till och med!

Flyter detta inte på i höst så blir jag väääääääldigt ledsen!

Mmm, jag sitter ibland på jobbet och tänker på BF2-BC2 ljuden
Skönt å få höra att dom fortfarande satsar hårt på det

Medlem

Ser helt sjukt nice ut!

Inaktiv

jag tycker oxå det såg lite väl fantasifullt ut. men så länge man kan flanka fiender o de tar skydd o sen att man dör av headshots samt riktig kulbana på vapnen så är jag nöjd...

Inaktiv

sen ska man fan halta oxå om man blir skjuten i benet, svårt att sikta om man blir skjuten i armen, död om man får en kula mitt i pannan....

Skriv svar