Battlefield 3 – se gameplay-film nummer 3

Medlem

Är visserligen inte helt hundra på detta men jag kan tänka mig att de nästan uteslutande alltid använder fusk när de visar upp ett spel för en publik i så här tidigt stadie. Det som många är intresserade av är just grafiken och fysiken. Vänta tills någon testat den färdiga produkten för då vet vi säkert om spelet siktar mot realism eller går samma väg som CoD har gjort på senare tid.

Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Hur blir det då med ljudet, är det pålagt i efterhand då eller? Tycker du verkar lite väl skeptisk

Om det är ett specifikt run kan det mycket väl vara det.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Blir till att köpa ny dator då, för det här ser riktigt trevligt ut!

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av clumsyandshy:

Hur blir det då med ljudet, är det pålagt i efterhand då eller? Tycker du verkar lite väl skeptisk

Om det är ett specifikt run kan det mycket väl vara det.

I SIB (strid i bebyggelse) scenerna så har de klippt ihop separata sessioner när de spelat.
Den blågröna? bilen som han spränger med sin kulspruta blir helt magiskt nog hel igen några sekunder senare när fiendebilarna kommer och istället så har den gula bussen lite längre upp på gatan blivit sprängd (jämför taket).

HUD'en ser ut att vara något slags layer de lagt på i efterhand om man titta på all extra ammo som han magiskt har eller inte har trots han reloader i slutet (första episoden har liknande "problem").
Fast det kan ju vara någon form av fusk som de använder så klart och det där är den HUD man kommer ha. Fult att den skakar när man skjuter dock.

I den läckta filmen får man se mer exakt vad som händer i slutet av EP3.

Medlem
Skrivet av Johan:

Ser ju helt jävla sjukt bra ut. Bara grafiken och ljudet räcker långa vägar för ett köp av detta. Känns som dataspel/tv-spel 2.0 om man jämför med konkurrenternas nivå.

Ni som inte ser det speciella med detta spelet måste vara dålig insatta i hur man gör spel. Den här nivån av grafik (animationer, ljussättning, detaljnivå m.m.) ligger på en helt ny nivå än man någonsin tidigare sett i spel. Får man med gameplayet också så är det årets spel utan tvekan.

Ett tips är att kolla HD-klippet på Youtube istället: http://www.youtube.com/watch?v=DsHIHxYXeLs

Knappast, tar det gamla exemplet Crysis och animationer kan vi väl sätta på Euphoria Detaljnivå?
Men javisst, skiten ser helt klart bra ut!
Årets spel, självklart! Alla recensenter och fans kommer ju i byxan bara de hör ordet Battlefield trots att DICE inte släppt något revolutionerande eller nytt på 8 år eller så.

Men jag börjar tro mer och mer på det här spelet, kommer ju säkert få stå ut med connection lost och den skiten än men..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Episkt! Kan knappt vänta tills releasen!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har avgudat alla teasers å trailers hitills .. men denna EPISODE 3 får mig att tro att jag ser något klipp från en Bad Company 2 bana helt plötsligt .. inget illa egentligen med det då jag gillar Bad Company 2 .. men.. jag tyckte BF3 såg snyggare ut i EPISODE 1 och 2 .. hmm .. jag börjar tveka lite nu på BF 3 .. men hoppas hoppas!

Skriv svar