Blizzard-chefen: Bobby Kotick är snäll

Inaktiv
Medlem

Är det bara jag som ser den skrämmnade likheten mellan Kotick och:

?

Medlem

Leave Bobby Kotick ALONE!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Asså! Den där jävla bilden!!! GAaah

Medlem
Skrivet av Phobo:

Bobby rules

Bobby's rules menar du kanske?

Blizzard verkar vara heligt för vissa....

Jag hade liknande förhoppningar om Nintendo en gång i tiden..... Sen kom N64 med ca 8 bra spel varav dom jag spelade och tyckte var bäst var multiplayer.

Nä, sjunker blizzard i kvalite så ska man klaga.

Starcraft 2 btw är ganska kort, men blir förståss långt om man inte är van vid strategispel.
Jag köpte det när det kom och det gick inte ens att klara alla uppdrag om man inte starta om hela spelet och visste hur man fick fram ett så kallat special uppdrag.
Jag klara spelet på Hard och orka inte spela om det så jag som hardcore spelare fick inte ens spela banan.
Det fick bli youtube istället.....
Grafiken(inställningar) var inte dynamiska och att spelet skulle kräva mer för att man skulle få en knapp för on/off, för visst ögongodis tycker jag är lite larvigt.

Hur svårt är det att lägga på t.ex aa?
Var det inte till och med så att man kunde haxxa fram vissa grafikinställningar som inte skulle fungera på amd kort?

Jag tycker i alla fall att det är lite crysis(DX10)/farcry(AMD64) fasoner....

Medlem

Men herr Morheim, folk brukar ju alltid snacka skit om sina chefer. Jag har hört att det är ett bra sätt att behålla jobbet på.

Medlem

Ja inte fan visar han sin goda sida mot spelutvecklarnas fans åtminstone...

Medlem

Jag vill gärna kunna spara bilden på min dator )=
Annars nice att se den

Medlem

Bobby Kotick: Du vet om ni gör ännu mera recycled content i World of Wacraft med så lite folk inblandat som möjligt så drar ni in ännu mera pengar!

Medlem

@Fearfox

För det första var det aldrig tänkt att SC2 skulle bli ögongodis. Utan ett spel som kunde spelas med bra grafik även fast man inte har den senaste hårdvaran.
De ville alltså inte räkna bort någon bara för de hade lite sämre grejer eller tvinga folk att köpa nya datorer bara för att kunna uppleva SC2.
Precis som de kommer/har gjort med Diablo 3, alla ska kunna spela spelet utan att behöva ha det senaste inom hårdvara.

Sen om de kunde lagt in AA och andra grafikinställningar för den som vill ha det så snyggt som möjligt hör ju inte riktigt dit. Då har man ju tappat hela iden.
Till exempel FC2 som jag se som en grafisk upplevelse utan varken känsla eller en story som fångar intresse medans SC2 har helt okej grafik samtidigt som det fångar in en.

Hmm vad pratades det om nu igen, tror jag glömt vad tråden handlade om. På jobb och är uttråkad och trött ^^

Medlem
Skrivet av FiSHMONGER:

@Fearfox

För det första var det aldrig tänkt att SC2 skulle bli ögongodis. Utan ett spel som kunde spelas med bra grafik även fast man inte har den senaste hårdvaran.
De ville alltså inte räkna bort någon bara för de hade lite sämre grejer eller tvinga folk att köpa nya datorer bara för att kunna uppleva SC2.
Precis som de kommer/har gjort med Diablo 3, alla ska kunna spela spelet utan att behöva ha det senaste inom hårdvara.

Sen om de kunde lagt in AA och andra grafikinställningar för den som vill ha det så snyggt som möjligt hör ju inte riktigt dit. Då har man ju tappat hela iden.
Till exempel FC2 som jag se som en grafisk upplevelse utan varken känsla eller en story som fångar intresse medans SC2 har helt okej grafik samtidigt som det fångar in en.

Hmm vad pratades det om nu igen, tror jag glömt vad tråden handlade om. På jobb och är uttråkad och trött ^^

Märker det.....

Läs vad jag skrev igen.
Det är så till och med att aa(tror jag det var) var bortlåst från ati användare i början men gick att haxxa fram.
Alltså så fanns det där men var lite i skymundan som med crytek spelen nästan.
Aldrig tänkt som ögongodis?
Jag tycker i alla fall om man bortser från vissa effekter att det innehåller en hel del ögongodis...
Spel drar grymt lite på low och ganska högt på max.

Läs ordentligt innan du skriver men tycker du att jag har fel kommentera gärna på det men med lite mer info i ryggen.
Jag säger inte att SC2 var ett direkt dåligt spel för spelmekaniskt är det bra men annars så är det lite fattigt.
Med tanke på utvecklingstid och hur mycket pengar dom antagligen har laggt ner så tycker jag inte att det verkar som dom gjort så väldigt mycket med tiden.

Hoppas alla får en god natt, nu ska jag i alla fall krypa till kojs

Medlem

Alltså, jag tror mycket väl att Kotick kan vara en trevlig person i sig, han är säkert jättetrevlig familjeman etc etc. Det är hans affärsmetoder som är ondskefulla och gör att han konstant kommer tillbaka i spotlight. Och angående "– Jag kan berätta att Bobby stött Blizzard väldigt mycket och att vi har ett jättebra förhållande till honom." Jag undrar varför, kan det vara att Blizzard har ett MMO med 11 miljoner betalande användare, släpper spel som köps av miljoner människor för det är enligt de religiösare fansen "THE BEST GAMES EVAAAAAAR!!!11!!".

Ähum, som sagt, han är säkert trevlig, men jag gillar inte han och hans företags metoder mera för det. De har redan dödat musikspelbranschen med översaturering och siktar nu på FPS.
http://i16.photobucket.com/albums/b24/kilevvri1/emperor-kotick-kilevvri1.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

De har redan dödat musikspelbranschen med översaturering och siktar nu på FPS.

Precis, antingen det eller så är folk mer än villiga att köpa samma sak om och om igen, jag har svårt att tro att man kan fortsätta sälja samma sak på det viset i evighet men tiden lär visa om jag har rätt eller fel. Dock tror jag inte de kommer orsaka fps spelens undergång, snarare kommer de se till så att folk aldrig mer vill höra talas om CoD.

Medlem

Skönt att slippa skitsnacket om att Kotick och Morhaime båda kommer från Israel. Som Jack Tramiel. Kotick är en shysst snubbe och det går bra för Activision så något måste han göra rätt??? Sluta gnälla!

Medlem
Skrivet av saviorjuly:

Skönt att slippa skitsnacket om att Kotick och Morhaime båda kommer från Israel. Som Jack Tramiel. Kotick är en shysst snubbe och det går bra för Activision så något måste han göra rätt??? Sluta gnälla!

Går bra för Activision på samma sätt som hur Sovjet gick bra ett tag, egen fötjänst och frammåtutveckling på andras uppoffringar. Activision har förstört bra spel genom att exploatera dem och konstant släppa uppföljare, Activision tog död på musikspelen genom att konstant släppa nya Guitar Hero och få folk att tröttna på platinstrument. Det här är spelindustrins version av extrem strip-mining. Jag tycker inte om det, jag ser det som extrem girighet och skiter fullständigt i hur mycket pengar dem tjänar när det är kvalitet jag vill ha, inte kvantitet.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Vet inte om det kanske har sagts tidigare, men Blizzard har ju varit en av deras störtsa inkomstkällor i flera år. Varför skulle han då inte låta Activision ge dem fullständig kreativ frihet? där är ju inte som att ett blizzard spel skulle sälja dåligt direkt. Man kan helt enkelt säga att dem lever i symbios.

12
Skriv svar