Klarar din dator av Fable III?

Robot
Klarar din dator av Fable III?

Nu är det mindre än två månader innan Fable III släpps till PC. Ta reda på om din dator klarar av Peter Molyneux tredje saga.

#fable-iii


Medlem
Klarar din dator av Fable III?

lätt att den klarar av att maxa

Medlem

inte mer gfwl nu, ffs!

Min dator klarar det, men jag står inte ut med Fable...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är ju bara fable 1 som är bra.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Fable 3 lol. Att ens folk har köpt det skräpspelet, inte ens värt att spela genom om det så vore gratis.

Medlem

Jag tyckte Fable 3 var ett ganska hyffsat spel.
Visst var 1an bättre och sen gick det bara neråt men det är fortfarande ett ganska hyffsat spel.

Skrivet av Cane:

Fable 3 lol. Att ens folk har köpt det skräpspelet, inte ens värt att spela genom om det så vore gratis.

Du förstår väll att folk har olika smaker när det gäller spel?
Bara för att du ogillar ett betyder det inte alla alla ska hata det och aldrig vela spela det..

Medlem

Lätt som en plätt


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Du förstår väll att folk har olika smaker när det gäller spel?
Bara för att du ogillar ett betyder det inte alla alla ska hata det och aldrig vela spela det..

Självklart är det så, men jag tycker också att han (och andra) är befogade i att varna folk för spel de själva tycker är dåliga. Jag håller med hans kritik även om jag inte skulle gå så långt som att kalla det för ett skräpspel. Det är absolut inte värt fullpris dock, bättre att vänta tills det kostar 99 spänn på Gamestop eller nåt.

Medlem

Äh lägg av, klarar en konsol från 2005 det så kan man maxa med vilken pc som helst.

Medlem

Det borde den väl, det är ett PC-spel, jag har en PC........ ;P


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Äh lägg av, klarar en konsol från 2005 det så kan man maxa med vilken pc som helst.

Med alla dåliga konsolportningar så blir man inte förvånad längre om spelen laggar lite extra på PC och med en framerate drop som heter duga ;).


signatur

Life is short , play more

Medlem

Var ju ändå förvånansvärt höga rekomenderade... Inga problem dock men ändå

Medlem
Skrivet av SajCo:
Skrivet av Hannu87:

Äh lägg av, klarar en konsol från 2005 det så kan man maxa med vilken pc som helst.

Med alla dåliga konsolportningar så blir man inte förvånad längre om spelen laggar lite extra på PC och med en framerate drop som heter duga ;).

Haha, sant.

Medlem

alla som vill skaffa det till datorn, jag rekommenderar det inte.
inte ett bra spel.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Skrivet av SajCo:
Skrivet av Hannu87:

Äh lägg av, klarar en konsol från 2005 det så kan man maxa med vilken pc som helst.

Med alla dåliga konsolportningar så blir man inte förvånad längre om spelen laggar lite extra på PC och med en framerate drop som heter duga ;).

Och ibland körs de mycket snabbare! Testat Saints Row 2 på en quad core?

Medlem

Min dator klarar verkligen inte av det! Motorcross Madness laggar här!

Medlem

Är på håret min gamla burk klarar det, måste vara väldigt dåligt optimerat.

Medlem

Nu Talar jag (eller skriver) till alla som funderar på att köpa detta spel och som gillade ettan, möjligtvis tvåan också. KÖP DET INTE NU!! Vänta tills det har sänkt i pris rejält. Allt som var bra med Fable är helt borttaget. Dålig story, tråkiga expression, snålt med inventory som kläder, tråkiga spells och hellt fantasilöst, enkelt och fördummat. Grejen med att bli kung är fett överskattad. Du varken känner dig som en kung eller får några konsekvenser av de valen du gör. Allt blir exakt likadant om du är tyrann eller god. Skitspel i mina ögon och ångra mig grovt att jag köpte det. Men man blir lurad för att lionhead har gjort det och förväntar sig ett bra spel. Önskar att dem tar vara på kritiken och går tillbaka till rötterna som gjorde Fable bra. Gå tillbaka i tiden till mer riddartid än till industritid. INTE Fable i mina ögon! Peace out!


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

GÄÄÄÄSP som man säger xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

skräp. skräp och åter skräp

Medlem

..........Jag tror jag aldrig sett en sån skillnad mellan minimum och rekommenderat.

Medlem
Skrivet av S467:

Nu Talar jag (eller skriver) till alla som funderar på att köpa detta spel och som gillade ettan, möjligtvis tvåan också. KÖP DET INTE NU!! Vänta tills det har sänkt i pris rejält. Allt som var bra med Fable är helt borttaget. Dålig story, tråkiga expression, snålt med inventory som kläder, tråkiga spells och hellt fantasilöst, enkelt och fördummat. Grejen med att bli kung är fett överskattad. Du varken känner dig som en kung eller får några konsekvenser av de valen du gör. Allt blir exakt likadant om du är tyrann eller god. Skitspel i mina ögon och ångra mig grovt att jag köpte det. Men man blir lurad för att lionhead har gjort det och förväntar sig ett bra spel. Önskar att dem tar vara på kritiken och går tillbaka till rötterna som gjorde Fable bra. Gå tillbaka i tiden till mer riddartid än till industritid. INTE Fable i mina ögon! Peace out!

Jo, spelet saknade en hel del saker som t.ex. "Expression" systemet där i 3an man står och håller män i händerna även om man själv är kille och straight i spelet (Man kan dock inte välja läggning direkt, det är mer något spelet skiter i....) och sen så är urvalet av vapen och kläder lite tort men det är fortfarande välgjort då vapnen verkligen utvecklas genom hur man använder dem men begränsas av att de bara kan utvecklas på specifika sätt.

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av S467:

Nu Talar jag (eller skriver) till alla som funderar på att köpa detta spel och som gillade ettan, möjligtvis tvåan också. KÖP DET INTE NU!! Vänta tills det har sänkt i pris rejält. Allt som var bra med Fable är helt borttaget. Dålig story, tråkiga expression, snålt med inventory som kläder, tråkiga spells och hellt fantasilöst, enkelt och fördummat. Grejen med att bli kung är fett överskattad. Du varken känner dig som en kung eller får några konsekvenser av de valen du gör. Allt blir exakt likadant om du är tyrann eller god. Skitspel i mina ögon och ångra mig grovt att jag köpte det. Men man blir lurad för att lionhead har gjort det och förväntar sig ett bra spel. Önskar att dem tar vara på kritiken och går tillbaka till rötterna som gjorde Fable bra. Gå tillbaka i tiden till mer riddartid än till industritid. INTE Fable i mina ögon! Peace out!

Jo, spelet saknade en hel del saker som t.ex. "Expression" systemet där i 3an man står och håller män i händerna även om man själv är kille och straight i spelet (Man kan dock inte välja läggning direkt, det är mer något spelet skiter i....) och sen så är urvalet av vapen och kläder lite tort men det är fortfarande välgjort då vapnen verkligen utvecklas genom hur man använder dem men begränsas av att de bara kan utvecklas på specifika sätt.

Sant förstår dig helt. Atmosfär och grafik är också på topp.. men det räcker inte tyvärr. Att vapnen utvecklas är lite tufft men man märker snabbt att den blir ungefär desamma varje gång. (större skillnaden är om man är god eller ond ) Känns ändå lite tunt. Bra spel annars men absolut inte värt pengarna just nu...


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

tråkigt med fable, de har sådan enorm potential men idéerna fullföljs inte. Sen att Molle driver hypen till vansinniga höjder gör det ännu svårare att acceptera. största besvikelsen var väl egentligen B & W som skulle besitta en a.i. som aldrig tidigare skådats, maken till hopplösa djur får man fan leta efter.

Medlem

fable 3 är väll ok iaf. ser hellre ett nytt fable än ett ny cod.. börjar bli less på alla fps.. släpps i drivor å alla är lika (nästan)

Medlem

nu får de väll ta och lugna ned sig lite, jag har inte kommit igenom fable the lost chapters ännu


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Vadå bara ettan som är bra? O_o
Det var ju fan ettan som fick halvbra kritik, och för att vara ett sönderhypat spel var det grymt illa. Varken Fable II eller Fable III är dåliga och de är troligen bättre än ettan. Inte minst för att statistiken säger det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tyckte 1an var bättre än 2an, 3an har jag skitit i helt och hållet. 1an höll sig inom sina ramar. De övriga försöker vara så mycket mer och så är de ändå så pass låsta? (inga direkta öppna ytor att utforska osv).

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av mrpeters:

Du förstår väll att folk har olika smaker när det gäller spel?
Bara för att du ogillar ett betyder det inte alla alla ska hata det och aldrig vela spela det..

Självklart är det så, men jag tycker också att han (och andra) är befogade i att varna folk för spel de själva tycker är dåliga. Jag håller med hans kritik även om jag inte skulle gå så långt som att kalla det för ett skräpspel. Det är absolut inte värt fullpris dock, bättre att vänta tills det kostar 99 spänn på Gamestop eller nåt.

Är ju inte direkt en varning/kritik mer än ett påstående, "Skräpspel, inte ens värt att spela genom om det så vore gratis". Visst, ska man kritisera kan man åtminstone framföra vad man tycker är/gör det dåligt och inte bara häva ut sig kommentarer som "skit", "värdelöst", "kasst" osv.
Hjälper ju inte direkt de andra som kanske sitter i funderingar om att kanske köpa det om de inte vet vad som gör att det inte skulle vara värt pengarna.

Själv kan jag inte ge några upplysningar då jag varken provat 1,2 eller 3.

12
Skriv svar