#8 - Dragon Age II & Hjälp mig välja nästa spel

Medlem
#8 - Dragon Age II & Hjälp mig välja nästa spel

Det tog ett tag innan nästa spel avklarades... Dels för att jag haft mycket annat att göra, som man alltid har och dels har jag mestadels spelat #NHL 11 om jag ska vara helt ärlig. "Hockey Ultimate Team" må vara sjukt dåligt utfört, men det är gravt beroendeframkallande. Nåja.

#Dragon Age II var det. Lite av en besvikelse måste jag tyvärr konstatera. Som många andra påpekat känns spelet lite hafsigt. En del designmissar gör att spelet inte känns lika episkt som sin föregångare. Mycket är egentligen gjort för att göra det enklare för spelaren att ta sig fram och slippa långa transportsträckor och liknande, men det är lite själva charmen med rollspel anser jag. Det ger världen så mycket mer liv än att man bara teleporteras mellan olika quests som jag tycker man mestadels gör i uppföljaren. Storyn känns även lite onödigt invecklad stundtals och man glömmer lätt bort saker som de refererar tillbaka till ibland. På pluskontot får dock röstskådespelarna en eloge, mästerliga dialoger och mellansekvenser. Grafiken är även superb och animationerna känns mestadels trovärdiga. Att sen storyn tydligen kan grena sig på flera olika sätt (antar jag) är även riktigt intressant, jag är redan sugen på en till genomgång av spelet fast jag klarade det tidigare idag.

Nu till valet och kvalet om vad nästa spel ska bli. Därför tänkte jag låta er välja, kasta era röster på nåt av följande alternativ i kommentarsfältet är ni bussiga!

1) #Legend of Zelda: Ocarina of Time (Wii/GC)
2) #Halo 2 (XBOX/XBOX360)
3) #Metal Gear Solid: Twin Snakes (GC)
4) #Neverwinter Nights (PC)

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
#8 - Dragon Age II & Hjälp mig välja nästa spel

Lyssna på en medöstgöte och börja med Zelda och sedan spela igenom Mgs. Båda dessa är mästerverk som måste spelas igenom!

Medlem

Det har jag, men alltid trevligt med en "trip down memory lane" så att säga Däremot är Ocarina of Time det enda Zeldaspel jag spelat igenom helt och hållet... Så bra läge och beta sig igenom serien antar jag


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Jag röstar på Zelda helt klart. Blev sugen själv att lira om det.

1
Skriv svar