Rykte: Modern Warfare 3-tillkännagivande i april

Medlem
Skrivet av MacNille:

In the other news: Water is wet.

FIFA-modellen verkar fungera i.a.f. Istället för att utveckla ett spel som håller i 3-4 år med uppdateringar, expansioner och patchar utvecklar man ett slit-och-släng-spel som man glömmer så fort nästa spel i serien lanseras.

Om fler utvecklare tänkte i banor kring TF2 och Battlefield 2 skulle jag bli sååååå glad.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

@Håkan
Det kan ju vara för att Battlefield 2142 är det senaste spelet i den serien... om inte du tycker att det inte är någon skillnad på det och Bad Company delen? o___________________o


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag är seriös, tycker folk BC2 är snyggt? Nu spelade jag det på Xbox 360, så det kan vara därför. Men spelet var ju inte mö att hänga i granen. Då spelet huvudsakligen gick ut på att spränga hus, så kan man ju tänka sig att husen är snyggt gjorda? Nej. Alla hus var more or less byggda under samma princip, hade nästan utan problem kunnat ge planbeskrivning på husen då dom är så lika. Alla hus var dessutom tomma, kanske stod det ett bord i ett utav rummen, wow, bara skriker design när dom lyckats klämma in ett bord, känns som nån verkligen bodde i huset.
Sen att alla fiender ser identiska ut är ju också en klassiker, eller vänta, emellanåt hade dom ju olika kläder. Annars var det fortfarande "röd luvor" o vanligt folk med skidmask för ansiktet. Var det för mycket arbete att göra ett par skins till?

Nä, tack för COD som faktiskt erbjuder ett riktigt bra SP. Sen förstår jag inte varför alla flamear BO, spelet hade ju en grym kampanj, medans MP var rätt bra. Lite annorlunda MP jämfört med MW2 som hade ett snabbare med mer campande MP.

Medlem
Skrivet av Proximately:

@Håkan
Det kan ju vara för att Battlefield 2142 är det senaste spelet i den serien... om inte du tycker att det inte är någon skillnad på det och Bad Company delen? o___________________o

Kom inte Battlefield 2142 ut typ 2006? BC2 kom ju ut förra året.

Medlem

Gör ett Call of Duty: Stone Age, där du istället för att springa med intelligence snor rivaliserande klanenens eld och kallar in Untamed Mammoth Strikes!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Mööööö, För TIDIGT


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av rewoX:

"Längtar du efter Modern Warfare 3?" .. svar: Njaa, ser mer fram emot detta eftersom det inte är Treyarch som gör det, Black ops fixade alla MW2 problem, la till lite problem men gjorde ändå ett skrot spel. EN BETA TILL MW3 annars blire ingen fundering på att INTE köpa
Lägger nog hellre 600kr på BF3!

600 spänn? DET ÄR ÖVERPRIS SOM FAN!
eller så kör du konsol som inte är värt att köpa spel till.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Alusion:

Tro med på Battlefield 3 en MW3

tro osso myket mer på de.

Medlem

Snälla låt den här JÄVLA sörjan dö. Den har bara förstört marknaden och gett gaming ett dåligt rykte. Jag har absolut ingenting emot mainstream gaming, men man kan väl för fan försöka göra en BRA produkt. Alla CoD spelen är typ patchar till de som kom innan. Man får mer xp för att döda fiender och det finns 5 extra vapen. Och ändå köper fem miljoner 11-åringar spelen för 600kr. Ack, mänskligheten går utför.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag är seriös, tycker folk BC2 är snyggt? Nu spelade jag det på Xbox 360, så det kan vara därför. Men spelet var ju inte mö att hänga i granen. Då spelet huvudsakligen gick ut på att spränga hus, så kan man ju tänka sig att husen är snyggt gjorda? Nej. Alla hus var more or less byggda under samma princip, hade nästan utan problem kunnat ge planbeskrivning på husen då dom är så lika. Alla hus var dessutom tomma, kanske stod det ett bord i ett utav rummen, wow, bara skriker design när dom lyckats klämma in ett bord, känns som nån verkligen bodde i huset.
Sen att alla fiender ser identiska ut är ju också en klassiker, eller vänta, emellanåt hade dom ju olika kläder. Annars var det fortfarande "röd luvor" o vanligt folk med skidmask för ansiktet. Var det för mycket arbete att göra ett par skins till?

Nä, tack för COD som faktiskt erbjuder ett riktigt bra SP. Sen förstår jag inte varför alla flamear BO, spelet hade ju en grym kampanj, medans MP var rätt bra. Lite annorlunda MP jämfört med MW2 som hade ett snabbare med mer campande MP.

CoD har inte varit bra sen United Offensive. Efter det har det bara gått utför till en sörja. Black Ops använder samma motor dom använt sen MW1, och till och med den är bara en genomarbetad Quake-motor.

Var god kolla dina ögon, för black ops är verkligen inte snyggt. Det är gigantisk skillnad mellan BC2 och BO. Kampanjen i båda är inga höjdare, men BO är fan sämst, mest förutsägbara händelserna sen MW2.

Medlem

Ja, de har som sagt mycket att bevisa efter Black Ops. MW2 var ju faktiskt ett underhållande spel.


signatur

"It's okey, he's just admiring the shape of your skull"
"Det skulle bara få mig att tro att jag är tillbaka i Kairo"

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag är seriös, tycker folk BC2 är snyggt? Nu spelade jag det på Xbox 360, så det kan vara därför. Men spelet var ju inte mö att hänga i granen. Då spelet huvudsakligen gick ut på att spränga hus, så kan man ju tänka sig att husen är snyggt gjorda? Nej. Alla hus var more or less byggda under samma princip, hade nästan utan problem kunnat ge planbeskrivning på husen då dom är så lika. Alla hus var dessutom tomma, kanske stod det ett bord i ett utav rummen, wow, bara skriker design när dom lyckats klämma in ett bord, känns som nån verkligen bodde i huset.

Finns en god anledning till att man inte proppar hus fullt med möbler - det tillför inget. Husens funktion är att erbjuda skydd och blockera LoS. Att proppa dem fulla med rekvisita skulle enbart göra spelet mer tungkört. Och om husens interiör är det som avgör huruvida ett spel är snyggt för dig så skulle jag säga att dina prioriteringar är en bra bit söder om nyktra.

Skrivet av Håkan:

Sen att alla fiender ser identiska ut är ju också en klassiker, eller vänta, emellanåt hade dom ju olika kläder. Annars var det fortfarande "röd luvor" o vanligt folk med skidmask för ansiktet. Var det för mycket arbete att göra ett par skins till?

Att man återanvänder texturer och modeller är inte något nytt - det gör man i alla spel av goda anledningar. Finns det 5-6 olika "skins" per miljö så tycker jag att det är fullt godkänt.

Att jämföra Black Ops med BC2 grafikmässigt är som att jämföra äpplen och päron. BC2 spelar i en helt annan liga än Black Ops. Detaljrikedom, ljussättning, skuggor och skärpa är bättre trots betydligt mer öppna miljöer än korridorskjutaren CoD.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Ett nytt COD!

And in other news... hens lay eggs and water is wet.

Medlem

En av dem bästa spelnyheterna hittills! Älskar MW- jag lovar att det kommer säljas mer än Battlefield 3

Medlem

Hoppas de lär sig utav sina misstag och gör något storslaget. PC-spelen blir mindre och mindre modvänliga och mer begränsade, it sucks.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Aldrig varit så förtjust i MW's Multiplayer, varken ettan eller tvåan. och inte heller Black ops Multiplayer. Skall dock erkänna att jag aldrig köpt något av spelen utan lirat hos vänner eller tankat hem och lirat single playern. största anledningen är att det är sinnesjukt dyrt, kolla bara på vad black ops kostar på steam, och att jag skulle köpa det retrail kommer inte på fråga. jag köper mina spel digitalt, mest genom steam eller via download på webhallen,cdon eller spelbutiken beroende på vem som vinner priskriget.

Jag tror personligen mer på Battlefield 3, dels för att jag är mycket mer förtjust i spelserien än vad jag är i Call of duty serien, och sen för att det är så sjukt mycket billigare och mycket mycket bättre grafik och spelkännsla i Battlefield serien.

för att avsluta: Modern warfare är meatgrind och räcker att en lagkamrat når 25 kills eller vad det är genom boost eller annan väg och spelet är över....spawn -> kill -> död -> spawn -> död -> spawn -> kill -> död -> spawn... and so on...


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av spel_15:

En av dem bästa spelnyheterna hittills! Älskar MW- jag lovar att det kommer säljas mer än Battlefield 3

Det lär nog sälja bättre än Battlefield 3, (PC,360 och PS3 tillsammans) vem bryr sig?
Det handlar inte om antal sålda kopior, Det är innehållet som är viktigt, som COD saknar,
DICE tänker på communityn iallafall, MW3 kommer sälja bättre (fast inte på PC), men BF3 BLIR 1
MILJARD GÅNGER BÄTTRE!

Medlem

receptet för att göra MW3 lyckat är enkelt. Skit i singleplayer. Ha 15-20 MP banor redan vid release i stället.
Mkt mera vapen och Mkt mera valmögligheter, sikten, tejpade magasin, m.m.
Men tror att slaget mot BF3 kommer att bli hårt. Frågan är om MW3 kommer kunna leverera eller enbart leva på sitt namn.

Medlem
Skrivet av look43:

Jag saknar ww2! Lite mycket nu tids shooters samt vietnam nu förtiden.

Red Orchestra 2. Heroes of Stalingrad.

Bästa WW2 spelet sen CoD 2 imo.

Medlem
Skrivet av genma:

Dem har mycket att bevisa efter Black ops fail.

Håller med till fullo. Black Ops var ren skit. För mig blir det Battlefield 3 istället.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av spel_15:

En av dem bästa spelnyheterna hittills! Älskar MW- jag lovar att det kommer säljas mer än Battlefield 3

Det lär nog sälja bättre än Battlefield 3, (PC,360 och PS3 tillsammans) vem bryr sig?
Det handlar inte om antal sålda kopior, Det är innehållet som är viktigt, som COD saknar,
DICE tänker på communityn iallafall, MW3 kommer sälja bättre (fast inte på PC), men BF3 BLIR 1
MILJARD GÅNGER BÄTTRE!

HELT RÄTT.

Medlem

MW3 kommer sälja mer än alla andra spel.. vem bryr sig? Battlefield 3 kommer vara mycket snyggare, roligare, bättre på pc, osv.

Medlem

FAIL! Dom borde göra nåt helt nytt! WW1 !!


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Fan heller, MW2 håller fortfarande stilen, fortfarande massor utav folk som lirar online däribland jag och det nya kommer säkerligen bli grymt med tanke på att Treyarch inte skall vara inolverat ..

Medlem

Jag kommer absolut köpa Battlefield 3 men jag släpper inte hoppet om Call of Duty

Medlem

De kommer bli intressant med Ghost story men ändå så kan dom inte fixa samma grej som i 1an som jag anser vara det bästa. Battlefield 3 kommer förhoppningsvis att bli episkt.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av yoyisy:

De kommer bli intressant med Ghost story men ändå så kan dom inte fixa samma grej som i 1an som jag anser vara det bästa. Battlefield 3 kommer förhoppningsvis att bli episkt.

Medlem
Skrivet av lidaas:
Skrivet av yoyisy:

De kommer bli intressant med Ghost story men ändå så kan dom inte fixa samma grej som i 1an som jag anser vara det bästa. Battlefield 3 kommer förhoppningsvis att bli episkt.

Nä precis dom kommer säkerligen göra ett bra spel men det slår ju troligtvis inte de första, men battlefield-serien kan ju bara bli bättre, hoppas på en fantastisk shooter

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av LoA.:

Jaha, så vad kommer vara nytt?

En story som är kort som fan, ryssar mot amerikaner. old.

Samma gamla äckliga multiplayer, spawn kill die, spawn kill die. Kul? Nej!

1 år får dom på sig att göra ett spel, och det bådar inte gott. Som vanligt, Activision med deras bob moneydick som bara försöker suga ur pengar från Xbox 12-åringarnas föräldrar. Snyft.

1. Ge mig ett spel där amerikanerna är onda och ryssarna goda?
2. Bli lite bättre i multiplayer, så lär du inte dö så ofta. Även här kan du ge exempel på FPS där "spawn kill die" inte används.
3. Dom tillverkar spelet under 2år, därav att varannat år är det en tillverkare, varannat år en annan.

Och jag hoppas du inte ha Battlefield som referens. Då det spelet stått stilla sen Battlefield 1942, fortfarande samma gameplay, knappt nån skillnad på grafiken, allt är det samma.

2. Bli bättre i multiplayer? Det tråkiga med just CoD är att 90 % av alla spelare kan knappt spela, som t.ex. i mw2, man fick för fan chopper gunner vartannat game. Det är SAME OLD SHIT, inse.

3. Innan gjorde dom det, ja. Men nu har IW sparkat och röjt runt, så dom började jobba på det för bara några månader sen - epic fail.

Och ang. battlefield.... Ja tänker inte ens svara. *facepalm*

Medlem

Jag tycker CoD har stått stilla sen CoD 2 då det fortfarande va WW2 det va ett skit bra spel, och bra single play!

Sen Battlefield, tycker ni är dum när ni skriver att det stått still sen 1942 spelet! BF2 då?

123
Skriv svar