Medlem
Animetråd!

Jag kan tänka mig att det finns många anime tittare här bland FZ.s bloggare. Så jag tycker att FZ borde starta en egen animetråd där man kan gå in och bara snacka anime serier.

Vad säger ni?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Ja, eller så tar man det i off-topic delen, som du precis gjorde.

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Ja, eller så tar man det i off-topic delen, som du precis gjorde.

På tanke på hur många anime serier det finns där ute så skulle inte en tråd räcka för allt det.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tycker en bra start på den här animetråden skulle vara att bump:a EliasN's blogg om särskrivning:
http://www.fz.se/bloggar/intresserad/20100121/hur-svart-kan-d...

För övrigt finns det ju "filmtrådar" och likande, funkar hur bra som helst utan en helt egen del på forumet. Ska man se till intresset på off-topic så skulle det vara mer befogat att införa kategorierna "politk", "religion", "tv-licensen", "x-konspiration", osv.

Jag börjar. Cowboy bebop är och förbli den enda anime som verkligen är någonting att ha.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

mm Cowboy Bebop är bra, men jag skulle vilja säga att One Piece måste vara nog den anime som hamnar högst på min lista.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Mina favoriter är Naruto och Death Note.

Jag har precis handlat värsta coola Naruto-pannbandet till min lilla brorson på 3 år, från

www.fantasybutiken.com

Jag köpte en frog-wallet för bara 59 kr, eller nåt. Jag mailade och de skulle köpa in massa nya varor till mars, ska köpa grejjer igen då!

Medlem

Det finns endast en anime serie som är bra och det är såklart Silver fang.

Sen har vi såklart alla Miyazakis mästerverk. Sprited away , Min granne totoro etc...


signatur

- Nån vaken? Dygnet runt? Naew

Jee
Medlem

Har inte sett några speciella animefilmer som jag kommer ihåg men finns några jag skulle vilja se.
Mina favoritserier är Ginga Nagareboshi Gin och Death Note.


signatur

Eller inte?

Medlem

Hellsing, Naruto, Bleach , Love Hina är nog mina favoriter.
Har inte sett så mycket anime tbh

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Hellsing, Naruto, Bleach , Love Hina är nog mina favoriter.
Har inte sett så mycket anime tbh

Sådana serier som man mår illa av pga. av att de är så fantastiskt dåliga/löjliga/fåniga?
/slit wrist


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Sleazarn:

Hellsing, Naruto, Bleach , Love Hina är nog mina favoriter.
Har inte sett så mycket anime tbh

Sådana serier som man mår illa av pga. av att de är så fantastiskt dåliga/löjliga/fåniga?
/slit wrist

Smaken är som baken:P

Har du nå bra tips på serier då?
Hade tänk kolla igenom Death Note och Elfen Lied snart.

Medlem

Saken är ju den att evighetsserier så som Dragonball, Naruto etc.. är så förbannat enformiga och tråkiga.


signatur

- Nån vaken? Dygnet runt? Naew

Inaktiv

Min lista:
http://www.anime-planet.com/users/Sipmo/lists/427

Serier som Bleach, Dragonball och Naruto har sina stunder men anime versionerna av dem är oftast väldigt utspädda med skit.

Jag såg igår första avsnittet av Sora no Woto.
Vad jag förstått en söt "slice of life" serie
om musikaliska flickor i militären.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Min lista:
http://www.anime-planet.com/users/Sipmo/lists/427

Serier som Bleach, Dragonball och Naruto har sina stunder men anime versionerna av dem är oftast väldigt utspädda med skit.

mm håller med de har för tok mycket fillers.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Sleazarn:
Cowboy Bebop, absolut den bästa. Bra karraktärsutveckling genom hela serien, fantastisk musik, och riktigt helt enkelt.

Annars kan jag tipsa om (Serial Experiments) Lain.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

glöm inte samurai champloo nu då!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Jo, glöm den.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

den är väl smått överdriven men jag gillar den ändå.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Mina favoriter: Black Lagoon, Full Metal Panic, Porco Rosso, Spirited Away, Laputa - slottet i himlen, Cowboy Bebop, Eureka 7(ett måste) och Kino no Tabi.

Sen kan jag slänga in den första serien jag såg också, Wolfs Rain. Den är dock ganska sorglig så kanske inte faller alla i smaken.

Medlem

Last Exile, Twelve kingdoms, Trinity Blood.

I den ordningen.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Sora no Otoshimono

Lätt en av dom bästa Anime serierna jag sett på ett bra tag.
Ett måste för er som gillar typ ecchi och reverse harem / fantasy


signatur

dizzid1a. Say What?

Inaktiv

Någon som sett någon ny ninja serie?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tänkte man kunde återuppliva denna tråden. Det finns så mycket bra anime, och endast en bråkdel har nämnts.

Håller just nu på att se Urusei Yatsura för andra gången.
En riktig klassiker som har gett inspiration till oerhört många serier.

Andra serier att rekommendera är:
Eureka Seven
Crest/Banner of the Stars
Code Geass
Slayers

Inaktiv

Ergo Proxy och Ghost in the shell. Bra skit helt enkelt.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Ergo Proxy och Ghost in the shell. Bra skit helt enkelt.

Det där påminner mig om att jag måste se på GITS:SAC. Har haft den på min att se lista ett ganska bra tag nu.

Medlem

Slayers är bra, jajamen.

Read Or Die är bra, men R.O.D TV (Spin off serien till Read Or Die) är bättre. Visst den startar lite långsamt, men den har mer djup än de flesta animeserier jag har sett.

På filmfronten kan jag rekommendera "Vampire Hunter D". Bästa animefilmen någonsin.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har inte kikat på särskilt mycket anime men har nyligen hittat Death Note och kikat igenom några av de första episoderna. Underbart smart serie.

Efter Death Note är det Cowboy Bebop som gäller.


signatur

Have a good time!

Jag har tröttnat på Anime.
Brukade älska smarta Anime serier och några från guldåldern 80-talet, Tycker att Naruto, Bleach och One piece etc som är stöpt enligt samma tråkiga mallar egentligen inte är värda att nämna.
Death Note hatar jag då Light är den mest avskyvärda personlighet jag någonsin stöt på i en serie.

De Enda serier jag ståt ut med på senare tid är: Ergo Proxy, Helt underbart filosofiskt serie, kort och bra.
och den andra serien är Mushi-shi, skönt mystiskt med anspelning på japansk folklore.

Death to: Rosario Vampire och Machademie Washoi och alla andra serier som enbart lever på up-skirts och jiggly boobies on 13 year olds. OCH Våga inte skicka Japanska tonåringar ut i rymden, skicka vuxna som faktiskt får något gjort. End Rant.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

De Enda serier jag ståt ut med på senare tid är: Ergo Proxy, Helt underbart filosofiskt serie, kort och bra.

Tack! För flera år sen (när den kom?) så tänkte jag att "den måste jag se!", för det är väl samma skapare som Cowboy Bebop om jag inte minns fel. Ska ta och leta upp den med en gång.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Slår själv ett slag för manga i stället. Oftast mycket bättre tecknat och storyn flyter på precis så som författaren vill. Många animes hetsas ju fram medans storyn / mangan fortfarande håller på att skrivs så som Hellsing, Akira, Saikano, Berserk osv osv.

Hellsing som anime är ren smörja jämfört med mangan och de fick till slut ge mangan upprättelse och skapade OVAn som är helt klart sebar.

Akira består av sex stycken enorma böcker som de tryckte ihop till en film. Halva storyn i mangan utspelar sig då Tokyo är i ruiner vilket inte sker förens i slutet av filmen. F.ö är de detaljerade serierutorna något av det bästa tecknade jag vilat mina ögon på.

Berserk lider av samma sak och jag tycker animen är hemskt uselt animerad.

Måste även nämna Ghost in the shell då animen är endast småplock ifrån även den, en stor bok.

Favoritmangor är utan tvekan Akira, Berserk, Battle angel, Hellsing, Saikano och sisst men inte minst, Blade of the immortal. Allihopa är klart värda att kika igenom.

Håller f.ö med Bjosarn och CO om att Cowboy Bebop är en fantastisk anime. Inte min favorit men likväl ruskigt bra.


signatur

Just an honest man in a leather mask

12
Skriv svar