Sveriges radio snackar spel i dag

Medlem

2 timmar? Podcasten jag fick tag på kan inte ha varit mkt mer än en timme, var den nedkortad menar ni?

Medlem

Vill ni inte höra musiken de spelar så lyssna på podcasten istället, där är all musik borttaget pågrund av lagliga skäl.
Å ni som klagar på att P3 e kommersiellt, kommer inte ihåg de exakta siffrorna men P3 spelar ungefär var låt i snitt 3 gånger medans reklamkanalerna vi har i vårt avlånga land ala NRJ å sånt skit spelar var låt i snitt ungefär 150 gånger. (sen kommer jag inte ihåg om det är under ett års tid eller exakt hur långt tid det är, men P3s musik är jävligt mycket mer varierad än de andra skitet).
Förövrigt tycker jag P3 är den enda vettiga radiokanal vi har på vårt analoga nät om man vill lyssna på något givande, dvs intressant eller roligt.
Dock så har jag inte hört detta programmet så har ingen åsikt om det, faktiskt det enda "spelprogram" jag kan komma ihåg att jag verkligen gillat är Troldspejlen på dansk tv som gick för ett antal år sen

Medlem

Redstar, podcasten är förkortat för att musiken är borttagen. Så är det med alla podcasts på p3.

Mm.. trolspejlen, det kommer jag ihåg. Brukade sitta bänkad framför det varje gång. Håller med dig UOme angående P3. Många kul och bra program, och vill man lyssna på nåt program där de bara kör rock+(menar då hårdrock, metal.. allt som är tyngre än mesig mainstream rock), ja då får man väl ratta in P3 rock eller P3 Live(när det är nåt bra band). Sen har man hittat en del musikpärlor som inte alltid nödvändigtvis är rock+, som tur är har jag inte en "trångsynt" musiksmak även om hårdrock/metal är mitt förstahandsval.

Ser fram emot nästa söndag. Skönt att höra att det var personer som var genuint intresserade av spel som var med i programmet, Sajber kändes väldigt krystat.

Sen det där med att sluta lyssna så fort de nämnde "hur vet man när man spelar för mycket".. hade ni fortsatt lyssna efter det så hade ni fattat att det långt ifrån bara handlade om det. Faktiskt ganska balanserat.. det var lite mer funderingar på hur man får tid till att spela om man har barn osv också.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Redstar, podcasten är förkortat för att musiken är borttagen. Så är det med alla podcasts på p3.

Aah, nice, alltså en timme kass musik i det 2 timmar långa programmet som man slapp då,.

I övrigt tyckte jag att programmet var ganska bra, men blev lite förvånad att ingen av dem nämnde BF3 överhuvudtaget, det var mest snack om cosplay och livspussel. Men, kul ändå.

Medlem

Radio... u know, those things are so old that I've forgotten how they work!

Medlem

Så vilka dagar är detta då?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Så vilka dagar är detta då?

Det är söndagar :).

12
Skriv svar