Quake Live med Cooller... impressive

Flakmonkey
Quake Live med Cooller... impressive

Utan att på något sätt höja mig själv till skyarna så har jag en speciell plats nära hjärtat reserverad för snabba FPS och E-sports tack vare att jag själv varit med och spelat relativt högt upp. Jag kan inte på något vis jämföra mig med de bästa, men jag har varit tillräckligt bra själv och framförallt spelat med och mot tillräckligt många fantastiska personer för att jag ska inse hur mycket arbete det ligger bakom det som de gör i de här spelen. Det går långt utanför det normala man ser när man hoppar in på publik server eller använder serverbrowsern, det är en helt egen värld som man egentligen inte stöter på förrän man letar upp den och inser att man inte är så bra som man trodde när man spelade på öppna servrar och mot polarna, man är rent av rätt kass.

Därför så är det få saker som gör mig så sugen på att spela ett spel som när jag ser fragfilmer från spel som Quake och Unreal Tournament. Det får mig att minnas en svunnen tid då jag själv la ner åtskilliga timmar varje dag på att nöta nöta nöta nöta för att få komma in i den där zonen då allt stämmer med movement, aim och timing. Nu var det väldigt sällan jag var i en sån zon och jag insåg därför rätt tidigt att jag aldrig skulle bli någon stjärna hur mycket jag än tränade. En som däremot blev så pass bra och fortfarande är det är den ryska legenden (jo han är det i dessa sammanhang) Cooller som under några år dominerade Q3-scenen och nu följer upp det med att vara en av de starkaste Quake Live-spelarna. Han har aldrig varit den mest karismatiska personen, men han är precis som hans nick vittnar om ruskigt kall och oftast bäst när det gäller.

Så varför berättar jag om det här nu? Jo för att jag snubblade över en relativt färsk film där man får se lite av vad han kan göra i Quake Live. Den må kanske inte vara så imponerande för ett otränat öga (jag vet att jag inte kunde uppskatta sånt här när jag var nybörjare) men när man vet vilka han möter och hur svårt det är att göra det som han gör, ja då hade i varje fall jag svårt att inte sitta där med ett leende på läpparna och längta efter att få spela Quake Live igen

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Quake Live med Cooller... impressive

Nice!

Själv har jag fastnat för SC2-esport, kollar alldeles för många matcher per dag.


signatur
Flakmonkey

Har aldrig orkat sätta mig in i strategispel tillräckligt mycket för att fastna för att följa det i turneringar och liknande. Kan se en match då och då, men inte alls på samma vis som med Quake och UT... Finns det "fragfilmer" för RTS förresten? Skulle vara lite intressant att se faktiskt

Medlem

En hel del sexiga frags där
Saknar denna tid ibland jag också.
Nu skulle jag vara som vilken nybörjare som helst.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Det blir ju inte samma ögonblickssexighet i en rts-match fast det skulle säkert gå att göra med rätt kunskaper. Micro-lirandet är ju helt vansinnigt ibland.


signatur
Inaktiv

Cooller är ju all times lucky. Man antingen hatar eller älskar den killen.

Lyckades faktiskt ta honom på ztn3tourney1 med ca 10 frags skillnad online men då satt han med 60ms, hade säkert druckit 1L vodka innan, spelade väl säkert bara med en hand och till råga på allt med musik i lurarna. Men det var lite utav en bedrift ändå! Att han sen körde över mig på t4 som jag hatar som map är ju en annan sak


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Säkert postat den innan men mitt stöd ligger hos e*jesus. Enligt mig var han världens bästa UT2k4 spelare för sin tid

http://www.youtube.com/watch?v=_7Um3DNqT_M

Medlem

herregud vilka fina frags, är så otroligt sugen på att installera q3 samt ra3 igen men har hört att det är väldigt tomt på servrarna. Är det quakelive som gäller, kanske? Den fragen vid 1.30 är helt makalös, minns när BubkeZ klippte ihop sina q2filmer, han hade några helt sanslösa frags med också.. Tack för tipset Nosnos, ska kolla upp fler coollerklipp helt klart

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mordocai:

herregud vilka fina frags, är så otroligt sugen på att installera q3 samt ra3 igen men har hört att det är väldigt tomt på servrarna. Är det quakelive som gäller, kanske? Den fragen vid 1.30 är helt makalös, minns när BubkeZ klippte ihop sina q2filmer, han hade några helt sanslösa frags med också.. Tack för tipset Nosnos, ska kolla upp fler coollerklipp helt klart

Det finns Rocket Arena-servrar i QL


signatur
Medlem

Fan vad man saknar quaket :'(

Medlem

Bra awesome .. För upptagen med 400 andra spel som kommer ta hela året att klara av ... Kanske efter det lira QL igen ^^


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Calle, har du någon länk till sc2-esport? Vore kul att kunna titta lite

Medlem

tack spiken. :-]

1
Skriv svar