Bayonetta-skaparna saknar originalitet

Robot
Bayonetta-skaparna saknar originalitet

Platinum Games säger sig vara ledsna över japanska spelbranschens utveckling – vill leda vägen för en återupprättelse.

#platinumgames, #bayonetta, #vanquish, #madworld, #anarchy-reigns


Medlem
Bayonetta-skaparna saknar originalitet

Kvalitén är problemet, inte endast originalitet.

Inaktiv

Originalitet är viktigt, men kvalitet är viktigare.

Medlem

Sen är det ju även en kvalité att vara originell, medan det i vissa fall känns närmast originellt att vara kvalitativ dock...


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Jag tycker rubriken är lite missvissande? Nu låter det som att de själva är utan originalitet

Medlem

Vet inte om originalitet är problemet men jag tror jag förstår vad han menar. Demon's Souls var riktigt bra och jag brukade gilla o spela jrpgs men jo nånting känns som att det saknas dessa dagar.

Själv väntar jag på mass effect 3... elder scrolls 5... och etc just nu.

Medlem

Jag tycker att de flesta spelen från Japan ser likadana ut. Blixtrörelser, löjliga combos och nummer som fyller upp skärmen. Massiva tuttar, porrstön och hud överallt, för att inte tala om alla 712 specialattacker och epilepsi-effekter de blandar in. Kalla mig trångsynt, men jag gillar västerländska spel bättre.

Medlem
Skrivet av Höglund:

Jag tycker att de flesta spelen från Japan ser likadana ut. Blixtrörelser, löjliga combos och nummer som fyller upp skärmen. Massiva tuttar, porrstön och hud överallt, för att inte tala om alla 712 specialattacker och epilepsi-effekter de blandar in. Kalla mig trångsynt, men jag gillar västerländska spel bättre.

instämmer delvis, det känns som att väst har gått om Japan för länge sedan när det gäller spel.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Höglund:

Jag tycker att de flesta spelen från Japan ser likadana ut. Blixtrörelser, löjliga combos och nummer som fyller upp skärmen. Massiva tuttar, porrstön och hud överallt, för att inte tala om alla 712 specialattacker och epilepsi-effekter de blandar in. Kalla mig trångsynt, men jag gillar västerländska spel bättre.

instämmer delvis, det känns som att väst har gått om Japan för länge sedan när det gäller spel.

Visst finns det likheter mellan flera japanska spel sprungna ur den kultur de har. Likadant finns det i västerländska. Men då det är sprunget ur vår egen kultur har vi svårare för att se detta.
Ta på dig dina Tokoyanska glasögon en stund och titta västerut mot Call Of Duty, Battlefield, Medal of Honor, Arma och Operation Flashpoint.

Medlem

Visst har FPS-marknaden blivit väldigt trist och enformig på senare år, men ett spel som Bioshock känns otroligt mycket fräschare än Bayonetta om du frågar mig.

Medlem

syftningsfel i rubriken?

Mitt hopp ligger i indie spel. Billigt och originellt (förhoppningsvist) som det bör vara.

Medlem

Varken Bayonetta eller Vanquish var orginellt men dom var banne mig svinroliga och värda 4+ varv var.

Tvärt emot västerländsk spelutveckling (bortsett ett fåtal utvecklarhus då), där inte ens den galnaste gunnar orkar med ett andra race.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

De kanske har viktiga saker för sig i den närmsta framtiden, som att bygga upp sitt land?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jo sakna mycket från japanska världen som en gammal jrpg fan så inte kommit mycket av värde senaste jRpg jag klara var tales of sympoinia till xbox360 det var riktigt bra annars har spelt varit rent av tråkiga man minns tider som chrono trigger, FF6, Breath of fire, secret of mana, bra kvalla nu känns det som man får buggiga spel med värdelösa röster


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Flakmonkey

Tycker man kan beskylla utvecklare i båda öst och väst för att sakna innovation, men i ärlighetens namn tycker jag inte enbart att det är deras fel. Det släpps en hel del titlar som försöker vara nyskapande och som även gör det bra, men får de någon belöning för mödan? Ja ofta i form av höga betyg i olika tidningar och sajter, men tyvärr innebär ju inte det att spelen säljer bra och det är trots allt det som är viktigt. Det är inte välgörenhet de sysslar med, det är deras jobb att skapa spel och rent krasst så får de ju sluta jobba med att utveckla spel om deras spel inte säljer bra så då är det självklart att man hellre kör på "säkra kort". Så här har ju vi som spelare en hel del makt, eftersom det är vi som betalar deras löner så är det vi som bestämmer om det är värt att satsa på innovation eller ej. Så vill vi ha innovation så är det bara att börja visa att innovation säljer genom att köpa de spelen, det är tror jag den enda möjligheten...

Sen så är det ju alltid kul att se vad folk tycker är innovativt. Många i väst ser ju spel som Bayonetta som ännu ett i raden av hack n slash där man bara matar knappar som en tok och där designen är helt galen, medan många i öst säkert tycker att alla våra FPS är samma sak om och om igen. Sen är ju också den kanske viktigaste frågan om innovation är så himla viktigt. Själv tycker jag inte det och jag bara faktiskt riktigt förbannad ibland när jag ser att spel får sämre betyg för att det inte är innovativt. Det är ju ändå hur kul det är som räknas och även om innovation självkalrt kan göra att ett spel ännu roligare så är det ju knappast ett krav. Tycker ärligt talat att det här kravet på innovation kan kännas otroligt pretentiöst... ungefär som att man inte ska lyssna på mainstreamband eller hollywoodfilmer... men men

Skrivet av Nosnos:

Tycker man kan beskylla utvecklare i båda öst och väst för att sakna innovation, men i ärlighetens namn tycker jag inte enbart att det är deras fel. Det släpps en hel del titlar som försöker vara nyskapande och som även gör det bra, men får de någon belöning för mödan? Ja ofta i form av höga betyg i olika tidningar och sajter, men tyvärr innebär ju inte det att spelen säljer bra och det är trots allt det som är viktigt. Det är inte välgörenhet de sysslar med, det är deras jobb att skapa spel och rent krasst så får de ju sluta jobba med att utveckla spel om deras spel inte säljer bra så då är det självklart att man hellre kör på "säkra kort". Så här har ju vi som spelare en hel del makt, eftersom det är vi som betalar deras löner så är det vi som bestämmer om det är värt att satsa på innovation eller ej. Så vill vi ha innovation så är det bara att börja visa att innovation säljer genom att köpa de spelen, det är tror jag den enda möjligheten...

Sen så är det ju alltid kul att se vad folk tycker är innovativt. Många i väst ser ju spel som Bayonetta som ännu ett i raden av hack n slash där man bara matar knappar som en tok och där designen är helt galen, medan många i öst säkert tycker att alla våra FPS är samma sak om och om igen. Sen är ju också den kanske viktigaste frågan om innovation är så himla viktigt. Själv tycker jag inte det och jag bara faktiskt riktigt förbannad ibland när jag ser att spel får sämre betyg för att det inte är innovativt. Det är ju ändå hur kul det är som räknas och även om innovation självkalrt kan göra att ett spel ännu roligare så är det ju knappast ett krav. Tycker ärligt talat att det här kravet på innovation kan kännas otroligt pretentiöst... ungefär som att man inte ska lyssna på mainstreamband eller hollywoodfilmer... men men

Bra skivet. Kulturrelativism är i allra högsta grad något som gäller spelindustrin och många glömmer bort att spelen som produceras ska funka för människor mellan 15 - 50 år. Innovation behöver inte enbart handla om utseendet på ett spel, motorn - utan även hur bra man är på ett vidareutveckla ett beprövat koncept.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tycker man kan beskylla utvecklare i båda öst och väst för att sakna innovation, men i ärlighetens namn tycker jag inte enbart att det är deras fel. Det släpps en hel del titlar som försöker vara nyskapande och som även gör det bra, men får de någon belöning för mödan? Ja, ofta i form av höga betyg i olika tidningar och sajter, men tyvärr innebär ju inte det att spelen säljer bra och det är trots allt det som är viktigt.
Det är inte välgörenhet de sysslar med, det är deras jobb att skapa spel och rent krasst så får de ju sluta jobba med att utveckla spel om deras spel inte säljer bra så då är det självklart att man hellre kör på "säkra kort". Så här har ju vi som spelare en hel del makt, eftersom det är vi som betalar deras löner så är det vi som bestämmer om det är värt att satsa på innovation eller ej.
Så vill vi ha innovation så är det bara att börja visa att innovation säljer genom att köpa de spelen, det är tror jag den enda möjligheten...

Att rösta med plånkan kommer tyvärr inte funka så länge majoriteten av konsumenterna är idioter.
I egenskap av konstnär så tycker jag personligen att om man håller på med en konstform med pengar som prio nr. 1 så är man helt fel ute.
Man behöver inte heller en 200-manna studio och en miljondollarbudget för att göra bra spel. Största delen av storföretagens monsterbudgetar går ju ändå åt till PR och inte till utvecklarna.


signatur

Where are we runnin'?

Flakmonkey
Skrivet av ThinBoi:

Att rösta med plånkan kommer tyvärr inte funka så länge majoriteten av konsumenterna är idioter.
I egenskap av konstnär så tycker jag personligen att om man håller på med en konstform med pengar som prio nr. 1 så är man helt fel ute.
Man behöver inte heller en 200-manna studio och en miljondollarbudget för att göra bra spel. Största delen av storföretagens monsterbudgetar går ju ändå åt till PR och inte till utvecklarna.

Idioter och idioter... tycker snarare att man är idiot om man köper någonting som man inte gillar bara för att det är mer konstnärligt... sen så skulle jag väl klassa spel som underhållning snarare än konst. Visserligen kan det ofta gå hand i hand och det finns spel som är mer konstnärliga än andra, men är ett spel inte kul så kan det vara hur konstnärligt som helst, jag kommer inte skaffa det ändå. Däremot kan jag köpa ett spel för att det är kul även om det inte är konstnärligt för fem öre...Så jag tycker det är rätt respektlöst att kalla folk för idioter bara för att de råkar gilla CoD, BF, WoW eller något annat mainstream-spel

Men du har ju förstås rätt i att man inte behöver en miljondollarbudget för att göra ett bra spel. Dock så behövs det en miljondollarbudget för att göra Battlefield 3 (antar jag) eller något annat spel i den klassen. Det gör inte att de spelen med större budget blir bättre än Braid, Limbo eller Super Meat Boy utan de är bara bra på ett annat sätt. Själv uppskattar jag båda delarna precis som att jag gillar stora actionrullar från Hollywood och mindre "konstfilmer" från Frankrike eller vad de nu må vara ifrån... Tycker i ärlighetens namn att det skulle vara förbannat tråkigt att bara uppskatta en av de två ytterliggheterna, då hade man ju missat så otroligt många bra spel

Konst och pengar har alltid gått hand i hand vad du än har för uppfattning om det. Jag har "studerat" konst i över tjugo år och jobbat som designer / konstnär lika länge, pengar är i 99% av fallen en förutsättning för att något konstnärligt ska ske.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Nosnos:

tycker snarare att man är idiot om man köper någonting som man inte gillar bara för att det är mer konstnärligt...

Har jag aldrig gjort. Att man värnar om originalitet och kvalitet i spelbranschen mer än gemene man betyder inte att man är en hipster.

Och följ ditt eget råd \/ \/

Citat:

Så jag tycker det är rätt respektlöst att kalla folk för idioter bara för att de råkar ..bla, bla, bla...

Citat:

sen så skulle jag väl klassa spel som underhållning snarare än konst. Visserligen kan det ofta gå hand i hand och det finns spel som är mer konstnärliga än andra, men är ett spel inte kul så kan det vara hur konstnärligt som helst, jag kommer inte skaffa det ändå. Däremot kan jag köpa ett spel för att det är kul även om det inte är konstnärligt för fem öre.

Jag förbjuder ingen att ha kul med sitt Call of Fifa: Madden Warfare 2011. Det jag beklagar mig över är att så många storföretag väljer att gå i upptrampade fotspår för att casha in på en trend, utan att ens bemöda sig att försöka vidareutveckla konceptet.
Istället får vi en massa brunfärgade COD-kloner och horse armor DLC.

Citat:

Men du har ju förstås rätt i att man inte behöver en miljondollarbudget för att göra ett bra spel. Dock så behövs det en miljondollarbudget för att göra Battlefield 3 (antar jag) eller något annat spel i den klassen. Det gör inte att de spelen med större budget blir bättre än Braid, Limbo eller Super Meat Boy utan de är bara bra på ett annat sätt. Själv uppskattar jag båda delarna precis som att jag gillar stora actionrullar från Hollywood och mindre "konstfilmer" från Frankrike eller vad de nu må vara ifrån... Tycker i ärlighetens namn att det skulle vara förbannat tråkigt att bara uppskatta en av de två ytterliggheterna, då hade man ju missat så otroligt många bra spel

Antar att du menat grafik och annat effekt-godis. Föreslår att du tar dig en titt på Hawken:

http://www.youtube.com/watch?v=39kMMpDe6cU

Ett spel utvecklat av c:a 9 pers under 9 månader. Trailern visar upp "work in progress" som grafiskt rivaliserar med AAA-titlar som Killzone 3.
Det är hisnande att ens föreställa sig vad dessa gossar skulle kunna skapa med ens en bråkdel av EAs budgetar.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Konst och pengar har alltid gått hand i hand vad du än har för uppfattning om det. Jag har "studerat" konst i över tjugo år och jobbat som designer / konstnär lika länge, pengar är i 99% av fallen en förutsättning för att något konstnärligt ska ske.

Tur att inte alla tänker som du, annars skulle väl konst inte uppkommit överhuvudtaget. Eller grottmänniskorna kanske kladdade ner sina väggar med bilder på djur för att få råd till en HD-tv?
Man behöver inte löften om 10 Ferraris för att hålla på med konst, om man verkligen brinner för det. Om pengar är prio nr.1 är det väl bättre att bli något annat. Finanshaj t.ex.


signatur

Where are we runnin'?

Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av walter_iego:

Konst och pengar har alltid gått hand i hand vad du än har för uppfattning om det. Jag har "studerat" konst i över tjugo år och jobbat som designer / konstnär lika länge, pengar är i 99% av fallen en förutsättning för att något konstnärligt ska ske.

Tur att inte alla tänker som du, annars skulle väl konst inte uppkommit överhuvudtaget. Eller grottmänniskorna kanske kladdade ner sina väggar med bilder på djur för att få råd till en HD-tv?
Man behöver inte löften om 10 Ferraris för att hålla på med konst, om man verkligen brinner för det. Om pengar är prio nr.1 är det väl bättre att bli något annat. Finanshaj t.ex.

Godmorgon "ThinBoi"... Hoppet mellan grottmänniskorna och HD-TV är lite väl stort.

Även om man har passion för konst behöver man pengar, och för att få pengar behöver konstnärer göra saker som genererar pengar, det vet du.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Godmorgon "ThinBoi"... Hoppet mellan grottmänniskorna och HD-TV är lite väl stort.

Även om man har passion för konst behöver man pengar, och för att få pengar behöver konstnärer göra saker som genererar pengar, det vet du.

I och med den moderna teknikens intåg(internet etc.) så behöver det inte vara lika dyrt att hålla på med konst och exponera den som förr i tiden. Som spelutvecklare (t.ex.) behöver du inte längre vara beroende av en utgivare för att få din vision spridd om ditt verk innehåller tillräckligt med kvalite. Minecraft är ett lysande exempel på detta.
Om intäkterna från ens konst räcker till för att täcka kostnaderna för verksamheten men inte för att betala ens elräkningar är det inget som hindrar en att skaffa ett jobb vid sidan av.
Med detta säger jag inte att piratkopiering etc. är okej. Var och en sätter upp sina egna regler kring det man skapat. Men än en gång: håller man på med "konst" endast för att tjäna storkovan så gör man världen en större tjänst om man övergår till ett annat fält och lämnar konsten åt de verkliga eldsjälarna.
Jag ser helt enkelt inte behovet av en ny sportbil eller Gucci-väska åt älskarinnan som ett giltigt skäl till att fördumma spelbranschen.


signatur

Where are we runnin'?

Flakmonkey
Skrivet av ThinBoi:

Har jag aldrig gjort. Att man värnar om originalitet och kvalitet i spelbranschen mer än gemene man betyder inte att man är en hipster.

Förvisso, men jag tycker att det luktar hipster om man kallar majoriteten av konsumenterna för idioterna bara för att de köper det som de gillar.

Citat:

Så jag tycker det är rätt respektlöst att kalla folk för idioter bara för att de råkar ..bla, bla, bla...

Nu kallade jag inte dig eller någon annan för idiot direkt , men om det uppfattades så så ber jag om ursäkt, var inte min mening...

Citat:

Jag förbjuder ingen att ha kul med sitt Call of Fifa: Madden Warfare 2011. Det jag beklagar mig över är att så många storföretag väljer att gå i upptrampade fotspår för att casha in på en trend, utan att ens bemöda sig att försöka vidareutveckla konceptet.
Istället får vi en massa brunfärgade COD-kloner och horse armor DLC.

Jo visst kan det vara trist, men jag skulle faktiskt tycka det vore värre om det var tvärtom, att det bara var en massa utvecklare som försökte vara nyskapande och inte gjorde spel som bara är gjorda för att vara underhållande. Det är inget fel på nyskapande och "konstnärliga" spel, jag uppskattar många av dem väldigt mycket själv, men skulle verkligen inte vilja vara utan FIFA eller gulbruna COD-kloner heller, det finns trots allt en anledning till att man (som i den stora massan) spelar dem.

Citat:

Antar att du menat grafik och annat effekt-godis. Föreslår att du tar dig en titt på Hawken:

http://www.youtube.com/watch?v=39kMMpDe6cU

Ett spel utvecklat av c:a 9 pers under 9 månader. Trailern visar upp "work in progress" som grafiskt rivaliserar med AAA-titlar som Killzone 3.
Det är hisnande att ens föreställa sig vad dessa gossar skulle kunna skapa med ens en bråkdel av EAs budgetar.

Grafik är en del i det hela, men där är det ju flera mindre utvecklingsteam som visat att de kan styra upp snygg grafik och imponerande motorer. Det brukar ju dock vara svårare att ro det i hela i hamn. Ofta så kommer det aldrig något spel öht utan det slutar med tidiga trailers som alla börjar dreggla över, eller så släpps spelet halvfärdigt för att de inte har råd att buggtesta ordentligt... eller så måste de spara in på röstskådespelare och såna saker. Sen att de skulle kunna göra leverera med större budgetar, men för det behöver ju spel säljas och då behövs mainstreamtitlarna...

Tycker faktiskt att det är en rätt bra blandning numera. Visst är det de stora titlarna som får mest upppmärksamhet, men de måste ju finnas där för spelmarknaden i stort och det finns gott om nyskapande och konstnärliga titlar där ute om man bara håller ögonen öppna.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jo visst kan det vara trist, men jag skulle faktiskt tycka det vore värre om det var tvärtom, att det bara var en massa utvecklare som försökte vara nyskapande och inte gjorde spel som bara är gjorda för att vara underhållande. Det är inget fel på nyskapande och "konstnärliga" spel, jag uppskattar många av dem väldigt mycket själv, men skulle verkligen inte vilja vara utan FIFA eller gulbruna COD-kloner heller, det finns trots allt en anledning till att man (som i den stora massan) spelar dem.

Jag tycker att det mesta som storföretag producerar oftast varken är kul eller nyskapande och det finns massvis med gamers som håller med mig. Än en gång, bara för att man värnar om ORIGINALITET och KVALITET betyder det inte att man älskar tysk experimentell bajsporr för att "det är ju så himla queer och icke-heteronormativt!".
Att vi dränks i spel som består av pretentiöst dravel ingår alltså inte i mina intressen. Dock kräver jag lite mer yta, innehåll och service än vad som kastas till oss. Något som varje konsument med en halv hjärna borde kunna skriva under.

Citat:

Grafik är en del i det hela, men där är det ju flera mindre utvecklingsteam som visat att de kan styra upp snygg grafik och imponerande motorer. Det brukar ju dock vara svårare att ro det i hela i hamn. Ofta så kommer det aldrig något spel öht utan det slutar med tidiga trailers som alla börjar dreggla över, eller så släpps spelet halvfärdigt för att de inte har råd att buggtesta ordentligt... eller så måste de spara in på röstskådespelare och såna saker. Sen att de skulle kunna göra leverera med större budgetar, men för det behöver ju spel säljas och då behövs mainstreamtitlarna...

Lustigt att du nämner dålig buggtestning och ruttet röstskådespeleri som något unikt för indie-utvecklare då flera jättar inom spelindustrin, med sina episka budgetar, flera gånger visat sin inkompetens med sönderbuggade spel som behöver massvis med patchar för att bli spelbara.
De vet att boskapen kommer att svälja deras Call of Fifa utan några större klagomål. Varför då göra bra ifrån sig?

Citat:

Visst är det de stora titlarna som får mest upppmärksamhet, men de måste ju finnas där för spelmarknaden i stort

Ställer mig vääääldigt tveksam till detta uttalande. Vad får dig att tro att vi behöver jättar som Ubisoft, EA, Activision etc?
Jag ser dem endast som lata och feta dinosaurier som lever på villigt boskap och gamla meriter. Om de alla magiskt gick i konken skulle de som verkligen brinner för spelutveckling fortsätta göra spel ändå. Och som det redan är konstaterat: det krävs inte en miljonbudget för att göra bra spel och nå ut till folk.


signatur

Where are we runnin'?

Flakmonkey
Skrivet av ThinBoi:

Jag tycker att det mesta som storföretag producerar oftast varken är kul eller nyskapande och det finns massvis med gamers som håller med mig. Än en gång, bara för att man värnar om ORIGINALITET och KVALITET betyder det inte att man älskar tysk experimentell bajsporr för att "det är ju så himla queer och icke-heteronormativt!".
Att vi dränks i spel som består av pretentiöst dravel ingår alltså inte i mina intressen. Dock kräver jag lite mer yta, innehåll och service än vad som kastas till oss. Något som varje konsument med en halv hjärna borde kunna skriva under.

Självklart, men vad som är bra yta och innehåll är ju helt upp till personen. De flesta tycker uppenbarligen att CoD är roligare än Limbo eller Demon Souls och jag har svårt för att då säga att det som så många tycker om skulle vara sämre. Men som sagt, jag ser ju spel som underhållning snarare än konst. Om underhållningen sedan är konst, och det finns ju många exempel på det, så är ju det mycket bättre såklart.

Citat:

Lustigt att du nämner dålig buggtestning och ruttet röstskådespeleri som något unikt för indie-utvecklare då flera jättar inom spelindustrin, med sina episka budgetar, flera gånger visat sin inkompetens med sönderbuggade spel som behöver massvis med patchar för att bli spelbara.
De vet att boskapen kommer att svälja deras Call of Fifa utan några större klagomål. Varför då göra bra ifrån sig?

Visst drabbar det stortitlar också. Black Ops är ju ett typexempel på en titel som slängts ut på tok för tidigt och sålt bra på sitt namn. Dock har jag svårt att se hur ett litet utvecklingsteam skulle kunna göra ett spel som Fifa med allt vad det innebär i form av licenser, motion capture, etc etc etc. Sen så bedöms ju också stortitlar på helt andra premisser än små indiespel. Om activision släpper ett spel som räcker i en timme så sågas de med fotknölarna medan indiespel kommer undan med det. Det är ju också rätt stor skillnad på antalet potentiella buggar i Black Ops jämfört med ett mindre indiespel. Säger inte att det är rätt att släppa ofärdiga spel bara för att de är stora och komplexa, men det är lite som att jämföra äpplen och päron

Citat:

Ställer mig vääääldigt tveksam till detta uttalande. Vad får dig att tro att vi behöver jättar som Ubisoft, EA, Activision etc?
Jag ser dem endast som lata och feta dinosaurier som lever på villigt boskap och gamla meriter. Om de alla magiskt gick i konken skulle de som verkligen brinner för spelutveckling fortsätta göra spel ändå. Och som det redan är konstaterat: det krävs inte en miljonbudget för att göra bra spel och nå ut till folk.

inget EA skulle innebära inget mer NHL eller FIFA. Bara en sån sak skulle få mig att dra ner på spelandet rejält. Skulle DICE ha sin jättebudget för att utveckla BF3 utan EA? Visst har du inget som helst intresse av den typen av spel så behövs de inte, men jag vill inte att spelandet ska bli något för "spelnördar" som jag är. Jag tycker det är kul att allt fler spelar spel och det tror jag inte skulle ske utan de lata och feta dinosaurierna, fast med det sagt så behövs det fler energiska och smalare dinosaurier också och framförallt ska de få mer uppmärksamhet.

1
Skriv svar