Alan Wake 2 under utveckling?

Robot
Alan Wake 2 under utveckling?

Remedy söker bandesigners som gillar storydriven action.

#alan-wake


Medlem
Alan Wake 2 under utveckling?

De skulle släppt spelet till fler platformer istället så hade försäljningssiffran garanterat varit högre.

Medlem

HOPPAS!

Älskade första spelet så hoppas verkligen på en fortsättning!

Medlem

Släpp på PC ffs


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Spelade precis igenom Alan Wake i helgen. Riktigt bra spel. Har precis fått en Xbox 360 och detta var det absolut första spelet jag spelade. Har bara haft en Playstation 3 tidigare och då tyvärr missat detta exklusiva spelet. Ser fram emot att spela tilläggen och i framtiden Alan Wake 2. Woohooo!

Medlem

Så länge de inte döper det till Alan Wake "2"
Låter bara dumt


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Alan Wake är ett av de absolut bästa spel jag spelat. Hoppas verkligen på en 2a!!!

Medlem

Hoppas! detta var verkligen ett av det mest spännande spelen jag spelat någosin, älskade hela miljön och hela storyn. Perfekt!

Medlem

Hoppas! Fastnade helt för 1an. Grymt bra story och hur den berättades i min mening!


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Hoppas de små rumpnissarna släpper det till PC denna gången annars kan de dra åt skogen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Woffen:

Hoppas de små rumpnissarna släpper det till PC denna gången annars kan de dra åt skogen.

De bor ju redan i Finland?


signatur
Medlem
Skrivet av Palanor:

Hoppas! Fastnade helt för 1an. Grymt bra story och hur den berättades i min mening!

håller med, fantastiskt spel med underbar stämning


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Woffen:

Hoppas de små rumpnissarna släpper det till PC denna gången annars kan de dra åt skogen.

De bor ju redan i Finland?

Haha, så sant så sant. Då får de dra nån annanstans då, sibirien kanske

Medlem

Håller med ovanstående om bra stämning i spelet, men personligen tyckte jag det blev lite enformigt. Samma fiender, vapen och ammunition försvann gång på gång.

Medlem

Vore trevligt med en uppföljare eller ett fristående spel i samma riktning åtminstone. Fick de extra betalt av MS för att vara XBOX exklusiva? Nån som vet?


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Skulle sätta min peng på det
I slutet av DLC:na så skriver Alan en ny berättelse

Medlem

Hoppas i alla fall på multiformat, iaf PC men gärna också Ps3.
Mer skräck, mindre samlande, öppnare värld vore också trevligt

Medlem

Det var väl Microsoft Games som var distributör, självklart bestämmer dom då att det ska vara 360 exklusivt. Det är sen länge fakta att MS pushar mer på 360 än PC som plattform. Vilket i sig är väldigt tragiskt för oss pc spelare. Jag håller med om flesta här, underbart bra spel(hyvät työt pojat). Men som andra också sagt, värdelöst att det inte kom till pc och ps3 också. Det var REmedy som förlorade stora pengar där, däremot tror jag mer på att remedy håller på göra/släppa åtminstone en pc version av spelet sinom tid. Är övertygad starkt om det, dom vill tjäna mer pengar på första spelet också innan tvåan blir aktuell.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Synd att den första delen bara släpptes på Xbox. Köpte det dock för några veckor sen på rea, vilket jag inte ångrar! Riktigt härligt spel som till och med ser ganska bra ut!

Medlem

Om det är ett pluttigt utvecklingsbolag är det väl frestande att gå exklusivt kanske om man får mer betalt.

Generellt trist med exklusivitet.

Låt spelarna avgöra vad som skall sälja, inte konsoll-tillverkarna.

Innnan jag köpte ps3 såg jag statistik att xbox har 6/10 spel exklusivitet, och ps3 ung. 3/10.

- Nej, inte stödja MS blev resultatet.

Medlem

synd att det är exklusivt till xbox360. Tror det finns en större publik för denna sorts spel på ps3.

Ase
Medlem

Äger en xbox360 den duger knappt som extender & barn & sällskapsspel .ska man spela spel blir det på pc hade bokat detta men när det blev exlusivt för x-box så nej tack

Medlem

Får vi hoppas på ett HD upplöst spel denna gång?


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Lite Alan Wake 2 skulle minsann sitta fint.

Inaktiv

till remedy, släpp till fler plattformar era puckon så kanske ni säljer mer oxå. har ni tänkt på det!?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Lite Alan Wake 2 skulle minsann sitta fint.

Det kan jag tro!

On Topic:
Alan Wake 2: Waking Up (soundtrack by OneRepublic)


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Alan Wake 2, ja tack!

Medlem

...Eller varför inte en film med Christian Bale i huvudrollen? Likheten är SLÅENDE


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Får väl hoppas att Alan Wake 2 blir mer av vad Alan Wake 1 skulle ha varit. Så som de pratade om det från första början.
Annars kan de glömma ett köp från mig nästa gång också...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Jag tänkte inviga min nya lägenhet sen med AW, släcka ned, göra cozy och leka med plast och kasta ljus på mörka träd i dunkla skogar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar