Krossa monster med Tors hammare

Robot
Krossa monster med Tors hammare

I actionäventyret Thor: The Video Game spelar du som åskguden i egen hög person.

#sega, #thor-the-video-game-4


Medlem
Krossa monster med Tors hammare

Snacka om att förlöjliga den häftigaste gudomen som har dyrkats. Tack så mycket Marvel, nu kommer varenda liten unge tro att asaguden heter THÅÅR och springer runt i blå spandex...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Snacka om att förlöjliga den häftigaste gudomen som har dyrkats. Tack så mycket Marvel, nu kommer varenda liten unge tro att asaguden heter THÅÅR och springer runt i blå spandex...

Ja vadfan va det för något... ?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hmm, känns som Batman utvecklarna är lite bättre än dessa


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

kratos > thor/thåår/tor.

Medlem

Thor ska vara skäggig åkandes på en vagn dragna av getabockar!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Snacka om att förlöjliga den häftigaste gudomen som har dyrkats. Tack så mycket Marvel, nu kommer varenda liten unge tro att asaguden heter THÅÅR och springer runt i blå spandex...

Visst är det tråkigt, men det blir lite lättare av att Thor är en av de skönaste superhjältarna som finns:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Lite kul att Idris Elba (svart skådis) ska spela Heimdall. Ännu roligare då Heimdall också är känd som den vite guden

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Lite kul att Idris Elba (svart skådis) ska spela Heimdall. Ännu roligare då Heimdall också är känd som den vite guden

HAHAH Sånt som kallas Epic Fail?

Medlem

beigeifierad asatro... usch & fy


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

gör han rödhårig, ge han större axlar och almänt bredare till musklerna.
ta bort latexdräkten och ge han chainmail och leather armor, så kan vi snacka om det.
typ som han här: http://excerptz.com/wp-content/uploads/2011/02/Thor-God-of-Th...


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

CJ
Medlem

Egentligen var han avbildad väldigt likt Marvels variant, långt innan företaget Marvel existerade.

Målning från 1872
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Thor...

http://en.wikipedia.org/wiki/Thor

Tor på runsten, längst ner som jagar midgårdsormen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1a/Runsten1.j...

Själv tycker jag Marvels Thor är riktigt häftig, klart en av de coolaste "superhjältarna". Mer gritty än tex. fåniga Stålmannen med röda kalsonger ovanpå.
http://roflrazzi.files.wordpress.com/2009/03/celebrity-pictur...

Medlem
Skrivet av s3ng:

kratos > thor/thåår/tor.

Zeus och resten av hans väktare är de tuffaste inom alla tiders mytologi.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

såg ju riktigt tråkigt ut >_<

Alla superhjältar som kan flyga är fåniga (ja även stålmannen). Men med hjälpmedel eller indirekta förmågor okej och att sväva lite eller hoppa långt kan vara ok. Men att flyga för att flyga är en förmåga INTE okej (nu såg jag inte riktigt om det är så i denna men va fan).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det skulle ha varit mer som God of War.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Thunder pants!
Wait what?

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av s3ng:

kratos > thor/thåår/tor.

Zeus och resten av hans väktare är de tuffaste inom alla tiders mytologi.

Nej nej nej!

Asatron äger den grekiska mytologin med öppen handflata!!

Medlem
Skrivet av Zibbit:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av s3ng:

kratos > thor/thåår/tor.

Zeus och resten av hans väktare är de tuffaste inom alla tiders mytologi.

Nej nej nej!

Asatron äger den grekiska mytologin med öppen handflata!!

egentligen kan man ju säga att båda två är lika fjantiga med tanke på att båda två
vek sig för hippie snickaren.

men vi kan väl fortsätta i samma anda.

cthulhu > allt.

Medlem

Marvels version av Tor bygger på den romantisering som skedde under slutet av 1800-talet och som även gjorde att asatron fick fäste inom nazismen. Det var då vikingarna fick horn och vingar på sina hjälmar också...
Har inte gillat den bilden av asatron som marvel ritat upp men ser faktiskt fram emot filmen mer och mer. Spelet ser dock ut som vilket marvelspel som helst, byt ut Tor mot Hulk eller Spiderman och man märker ingen skillnad. Men så är jag nog inte heller inom målgruppen för dessa spel...
Nu ska jag pumpa Amon Amarths nya Surturs Rising!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Snacka om att förlöjliga den häftigaste gudomen som har dyrkats. Tack så mycket Marvel, nu kommer varenda liten unge tro att asaguden heter THÅÅR och springer runt i blå spandex...

du vet väl att detta inte är ny hjälte? har funnits sedan 60-talet. Det finns en massa knasiga hjältar i DC/marvel så vad spelar det för roll om de har en Thor också? han är iaf omtyckt och jag tror inte att många tänker så mycket på att han kommer från en gammal religion...det är bara en grund. Det är väl ingen som tycker att spindelmannen förlöjligar spindlar...?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Mjo han är ju inte helt old-school i deras adaption så att säga. Men nyaste on-going serien känns väldigt mycket bättre än föregående iaf, nu har jag inte läst den på över ett år men när den släpptes och många nummer frammåt var den riktigt bra iaf.

Medlem

Ser detta som underhållande då jag mår illa av att se vuxna, svenska män som i regel har tribaltattueringar och tors hammare runt halsen. Det kallas white trash.

Asatron i all ära men Tors hammare runt halsen... can't stand that shit.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Ser detta som underhållande då jag mår illa av att se vuxna, svenska män som i regel har tribaltattueringar och tors hammare runt halsen. Det kallas white trash.

Asatron i all ära men Tors hammare runt halsen... can't stand that shit.

Vänta du bara tills de kommer i blå spandex!

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Lite kul att Idris Elba (svart skådis) ska spela Heimdall. Ännu roligare då Heimdall också är känd som den vite guden

Men suck..."alla måste få va med" så filmen blir inernationell. Lite Steven Segall som Muhammad Ali så ingen blir upprörd. Oseriöst enligt mig...läs på lite producenterna!

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av fanboyen:

Lite kul att Idris Elba (svart skådis) ska spela Heimdall. Ännu roligare då Heimdall också är känd som den vite guden

Men suck..."alla måste få va med" så filmen blir inernationell. Lite Steven Segall som Muhammad Ali så ingen blir upprörd. Oseriöst enligt mig...läs på lite producenterna!

Nu har dock benämningen "den vitaste guden" inget att göra med hans hudfärg.

Medlem

Spelet borde verkligen varit mer som God of War
Dom nämner inte ens att hammaren heter Mjöllnir, för jösse namn!

Medlem

Så klart gör dom ett spel på en film på ett spel på en film på ett spel på en film osv ska inte köpa d här ens om det blir ett ok spel........så ointeserad.

Medlem
Skrivet av Zibbit:
Skrivet av fanboyen:

Lite kul att Idris Elba (svart skådis) ska spela Heimdall. Ännu roligare då Heimdall också är känd som den vite guden

Nu har dock benämningen "den vitaste guden" inget att göra med hans hudfärg.

Tänkte precis påpeka det. Vit i det här sammanhanget står (troligen) för godhet och fridsamhet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar