Utvecklarsnack från Shogun-utmanaren Sengoku

Robot
Utvecklarsnack från Shogun-utmanaren Sengoku

Svenska Paradox förklarar varför du ska bry dig om att förena de japanska klanerna och bli härskare över det feodala Japan.

#paradox, #total-war-shogun-2, #sengoku


Medlem
Utvecklarsnack från Shogun-utmanaren Sengoku

Kartan ser ut som Mount and blade :/

Medlem

Ja om någon kan göra ett bra strategispel är det ju paradox. ser fram emot vad detta blir. Älskar EU-serien samt HoI, så ja, blir det något liknande med mer fokus på just den eran i japansk historia, så kommer jag utan tvekan att ge det en chans!

Inaktiv

Filmen känns lite som någon som ett par gymnasieelever satt ihop.

Medlem

Lite väl orättvist att kalla det en utmanare till Shogun 2: Total War, med tanke på att det rör sig om ett betydligt mer nischat spel här.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Lite väl orättvist att kalla det en utmanare till Shogun 2: Total War, med tanke på att det rör sig om ett betydligt mer nischat spel här.

Håller med. Paradox har själva sagt att Sengoku blir ett spel i samma anda som deras andra titlar, och de skiljer sig ganska avsevärt från Total War serien.

edit: Med deras andra titlar menar jag i det här fallet Crusader Kings och EU: Rome

Den som är intresserad kan också läsa utvecklardagboken på deras forum -> http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?529084-Dev....

Älskar Paradox-spelen. Men jag tycker det känns som dom bara sprutar ut spel utan att buggstäda dom. Jag köpte Victoria 2 förut som var ospelbart, och jag har fortfarande inte börjat spela det än för jag väntar på en riktig patch.

Sen nu läser jag nyhet att dom ska släppa nå nytt spel som utspelar sig i Japan. Jaha...

Medlem

Wow so Excite! (not really...)

Medlem

Är det bara jag i hela gaming-världen som inte tycker att Japan är så speciellt intressant? Okej då (jag ogillar krigsspel och unga nördar också. Och användandet av "internetnamn").

Medlem
Skrivet av soda:

Är det bara jag i hela gaming-världen som inte tycker att Japan är så speciellt intressant? Okej då (jag ogillar krigsspel och unga nördar också. Och användandet av "internetnamn").

Nej verkligen inte, det är skittråkigt ju. Finns minst hundra kulturer och eror genom historien jag skulle välja före den japanska.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jaa, varför inte? kan bli kul, om jag tröttnar på Shogun 2 så kanske jag tar mig an detta.

Medlem
Skrivet av pelson:

Älskar Paradox-spelen. Men jag tycker det känns som dom bara sprutar ut spel utan att buggstäda dom. Jag köpte Victoria 2 förut som var ospelbart, och jag har fortfarande inte börjat spela det än för jag väntar på en riktig patch.

Sen nu läser jag nyhet att dom ska släppa nå nytt spel som utspelar sig i Japan. Jaha...

Samma sak kan tyvärr sägas om en stor del av industrin. Många spel stressas ut till och släpps i ett skick som lämnar en del att önska.

Men Vicky 2 var knappast ospelbart, det gick alldeles utmärkt att spela. Att det inte fungerade lika bra som det var tänkt är en annan sak. Dessutom släpper de ju beta patcher ganska ofta, testat någon av dem?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Ser kul ut och jag tycker själv att Shogun är roligast då man rör sig på strategikartan så detta kanske kan vara något för mig

Ish
Medlem

Hade vart mer av en nyhet om det hade handlat om att släppa en patch haha


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

halft of-topic: Vrf gör aldrig ngn ett Samurai MMO, skulle va guld värt, Uhu :'(


signatur

Rwa?

Medlem

Såå... får man utkämpa striderna själv eller? Ett upphottat Mount & Blade i denna tidsperiod är vad jag vill ha!

Medlem

Härlig engelska dom prata.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av soda:

Är det bara jag i hela gaming-världen som inte tycker att Japan är så speciellt intressant? Okej då (jag ogillar krigsspel och unga nördar också. Och användandet av "internetnamn").

Nej verkligen inte, det är skittråkigt ju. Finns minst hundra kulturer och eror genom historien jag skulle välja före den japanska.

håller med, jag ser hellre ett rome 2. Hade kanske varit kul med ett indian total war (alltså de amerikanska indianerna) nord-amerikanska så väl som sydamerikanska...
Men asien och Japan har aldrig intresserat mig speciellt mycket...visst ninjor och samurajer, men inte mycket mer. Men ett mongol total war hade varit kul...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Orientalismen har fortfarande västvärlden i sitt grepp!
Edit: Jag tycker däremot de kinesiska dynastierna är betydligt mer imponerande än den japanska historien.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Orientalismen har fortfarande västvärlden i sitt grepp!
Edit: Jag tycker däremot de kinesiska dynastierna är betydligt mer imponerande än den japanska historien.

Men bjosarn.. efter 3 Heart of Iron, 3 EU, 2 Victoria, 2 Crusader Kings och 1 Rome så gör de ett spel fokuserat på Japan och då har orientalismen västvärlden i sitt grepp?

1
Skriv svar