Skapa ditt eget Star Trek-äventyr

Robot
Skapa ditt eget Star Trek-äventyr

The Foundry-verktyget till Star Trek Online låter spelarna skriva, regissera och bygga sina helt egna galaxäventyr.

#star-trek-online


Medlem
Skapa ditt eget Star Trek-äventyr

Man kanske ska testa det igen. Det var ganska roligt att göra egna updrag i City of Heroes.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kul men väldigt repetivt spel. höjdpunkten var helt klart serie-uppdragen.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Cryptic fortsätter copy pastea ifrån CoH till Star Trek. Eugh.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Alright! Kul att funktionen är live, hörde dom säga det för någon vecka sen på Subspace Radio. Riktigt roligt spel imo, och det blir bara bättre när man är en galet stor Trekkie


signatur

Game long and prosper

Medlem

Funderar på att testa STO, någon som rekommenderar det?
Spelar atm CoH men det verkar dö ut ganska snabbt om de inte kör server merge ASAP...

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Funderar på att testa STO, någon som rekommenderar det?
Spelar atm CoH men det verkar dö ut ganska snabbt om de inte kör server merge ASAP...

Det är lite väl likt CoH, dom har återvunnit ljuden och systemet osv osv ifrån CoH. Igenkänningsfaktorn är ganska total. Jag skulle föreslå att du provar något annat mer originellt om du redan spelat CoH. För då har du i princip redan spelat STO också.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har spelat STO ganska flitigt senaste tiden.
Spelet har blivit otroligt mycket bättre sen släppet, men sumerar man hela spelet idag så får man fortfarande en "sen beta" känsla på produkten.

Jag har använt Foundry otroligt mycket under betan, det är ett mäktigt redskap, du kan sitta i flera timmar och göra uppdrag och det är väldigt lätt att förstå hur det funkar.

Jag kommer dock inte röra STO igen fören nästa stora uppdatering (Tror det är säsong 5), då ska dom göra om hela Groundcombat systemet och då kanske spelet är värt att spendera pengar på igen.

Medlem

Jag körde en ny månad i februari efter att inte ha rört spelet sen gratishelgen i november och startmånaden vid release. Det är väldigt mycket som har blivit förbättrat. Craftingsystemet är inte en clusterfuck av olika personer du ska prata med längre för att avancera.

Säsongsavsnitten är mycket bättre än i princip alla vanliga leveling-questsen du får från ursprungsutgåvan. Mycket mer diplomati och besök i ditt skepp. De har sagt att de ska förbättra de existerande uppdragen också så det känns mer Star Trek när man tar sig an dem, men det kan ta ett bra tag.

Det jag ser mest fram emot är det ryktade task management systemet de ska implementera så du kan bestämma mer över din besättning. Ingen aning om hur det ska funka men det känns lite som att du använder besättning som talangpoäng istället för skräpet i det nuvarande talangsystemet. Fler dedikerade medlemmar till engineering och ditt skepp får starkare armor osv. De har sagt att de ska slänga det nuvarande talang-systemet så det låter lite som ett bra steg. Fokusera talangpoäng på din egen gubbe och sen använda besättning för att förbättra ditt skepp.

Medlem

Nice kanske värt att börja lira igen. hade hoppats de ska höja max lvl istället Men jag får väl nöja mig med att skapa mig ett eget litet äventyr

Medlem

Lite off-topic men bara så att ni vet, City of Heroes uppdaterar "as we speak" till i20 vilket inkluderar nya StrikeForce uppdrag och något dungeon finder liknande system (Om jag uppfattat rätt).

1
Skriv svar