Dungeon Siege III

Robot
Dungeon Siege III

”Allt är bättre i co-op” är en gammal sanning. Vi testar hur väl den stämmer genom att lira ett demokratiskt Dungeon Siege III med andra.

#dungeon-siege-iii, #obsidian-entertainment


Medlem
Dungeon Siege III

Hej!
Tycker faktiskt detta verkar intressant!
Några frågor:
1. Får man fråga vilken plattform du spelat på?
2. Låt säga att du spelar CO-OP offline (splitscreen eller hur fungerar det) Kan då båda spelare spara sina karaktärer på samma konsol eller är det bara "huvudspelaren" som får sin karaktär sparad?

Vore schysst om du kunde svara på detta, främst fråga nr 2 :). Tack!
Läste även den förra förhandstitten men är såklart ute efter co-op eftersom det blir, precis som du säger, betydligt roligare!

Moderator | Testpilot

Gött.

(Ägd Hannu!)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör

Liath: vi lirade på Xbox 360. Fråga två ber jag Mats svara på, men han är ute och reser i dag så det kan kanske dröja.


signatur
Medlem

Hur kommer det sig att Battlefield Free4Play-recensionen togs bort?

Medlem

Tack Tompa för svaret!
Följdfråga: Hur tyckte du att allt fungerade med handkontroll? Äger Champions of Norrath till PS2 och det fungerade bättre än jag trodde!

Redaktör
Skrivet av Håkan:

Hur kommer det sig att Battlefield Free4Play-recensionen togs bort?

Kommunikationsmiss mellan oss och EA, den publiceras klockan 15 i dag.


signatur
Redaktör
Skrivet av liath:

Tack Tompa för svaret!
Följdfråga: Hur tyckte du att allt fungerade med handkontroll? Äger Champions of Norrath till PS2 och det fungerade bättre än jag trodde!

Det var Mats som lirade, han dyker in och svarar när han kommer hem igen.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gött.

(Ägd Hannu!)

Haha din jävel

Medlem

Men herregud mats Fan vad jag stör mig på din bild, måste den vara så sne


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Nice att ni skriver om hur coop fungerar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gött.

(Ägd Hannu!)

Haha din jävel

Sorry!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

för mig brukar nästan alltid co-op bli dåligt fast det beror på om spelet har en intresant storry eller bara roligt gameplay.
spel med story skall spelas ensam
spel med endast roligt gameplay kan spelas i co-op men funkar lika bra ensam.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

för mig brukar nästan alltid co-op bli dåligt fast det beror på om spelet har en intresant storry eller bara roligt gameplay.
spel med story skall spelas ensam
spel med endast roligt gameplay kan spelas i co-op men funkar lika bra ensam.

För mig är det tvärt om, jag tycker det är tråkigt att sitta och spela ett spel själv. Känns mycket nördigare att sitta själv och spela dessutom. Det är ju mycket roligare att ha någon att dela äventyret med.

Medlem

Undra om det lokala spelande går på dator oxo .. DVS en kabel mellan 2 datorer : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Ingen chans att det funkar cross-plattform?
Typ en på pc och en på ps3?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Jag spelade på Xbox 360. Båda spelarna måste vara inloggade, men spelet sparas förstås av spelare 1, så jag antar att allting sparas där denne har sin profil. Så oftast på hårddisken på den xbox man spelar på, men det är ju valfritt.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Men herregud mats Fan vad jag stör mig på din bild, måste den vara så sne

Bilden är rak, det är jag som är sned :).

Medlem
Skrivet av liath:

Tack Tompa för svaret!
Följdfråga: Hur tyckte du att allt fungerade med handkontroll? Äger Champions of Norrath till PS2 och det fungerade bättre än jag trodde!

Det funkar skitbra med handkontroll. I co-op kan det kännas lite konstigt att vara spelare 2 ibland, eftersom BARA spelare 1 styr kameran, men man vänjer sig. Jag tycker fantasy hack'n'slash överlag funkar rätt bra på konsol.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Undra om det lokala spelande går på dator oxo .. DVS en kabel mellan 2 datorer : )

Nollmodem? Skönt att se att jag inte är äldst här :).

Har ingen aning faktiskt, men via LAN borde det ju gå bra...

Medlem
Skrivet av Json_81:

Ingen chans att det funkar cross-plattform?
Typ en på pc och en på ps3?

Nej, det finns ingen chans tyvärr. Det är väl ungefär två spel i historien som faktiskt har lyckats med den bedriften...

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Json_81:

Ingen chans att det funkar cross-plattform?
Typ en på pc och en på ps3?

Nej, det finns ingen chans tyvärr. Det är väl ungefär två spel i historien som faktiskt har lyckats med den bedriften...

Vilka då? Vet att Portal 2 ska ha det.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Nu kommer jag ju inte ihåg, bara för det... Någon shooter som Johan Henriksson gillade, baserad på ett gammalt rollspel... Darknånting? Och åtskilliga MMORPG har ju hävdat att de ska göra samma sak, men alla har ljugit hittills.

Medlem

Quake 3 hadde väll det ett tag när det släpptes på Dreamcast har jag för mig? var väll nån turnering dom höll för att dreambox spelarna hävdade att dom kunde smiska alla pc-spelare... *det gick sådär har jag för mig :P*

Medlem

Mats: Tack för dina svar. Ok trevligt att det sparas. Hur är det med online CO-OP då? Sparas både din och min gubbe då trots att låt säga jag är host och du joinar mitt game? Din utveckling sparas på din hårddisk och min på min hårddisk. Sedan kan du fortsätta lira med någon annan?

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Ladestam:

Men herregud mats Fan vad jag stör mig på din bild, måste den vara så sne

Bilden är rak, det är jag som är sned :).

Hahah Okej Känner igen mig.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av liath:

Mats: Tack för dina svar. Ok trevligt att det sparas. Hur är det med online CO-OP då? Sparas både din och min gubbe då trots att låt säga jag är host och du joinar mitt game? Din utveckling sparas på din hårddisk och min på min hårddisk. Sedan kan du fortsätta lira med någon annan?

Jag undrar samma sak. Mats, har du något svar på detta?


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar