Fienden är mitt ibland oss!

Medlem
Fienden är mitt ibland oss!

[ia=400077; large]

OK, det är inte bara Alfred. Johan Martinsson och Alfred Holmgren, två av Super PLAYs klarast lysande stjärnor har (givetvis) startat den speltidning några av oss spekulerade lite löst om på mötena om hur vi skulle vända SP:s störtdykning ned mot de röda siffrorna. Ni vet hur det gick med de idéerna - d v s inte alls - men vad Affe och Johan gör verkar vara en renodlad, extremt version av några av de förslag vi bollade med: en tidning om spelkultur.

Ja, jag vet, ALLA speltidningar säger att de skriver om spelkultur. Och de flesta gör det väl i viss mån också. Skillnaden är att Fienden verkar bli en tidning som inte ansluter sig till den vanliga mediakarusellen (som är identisk vare sig det handlar om spel, bilar eller Big Brother-"stjärnor"). De tänker inte åka och titta på spel och bjudas på gratisöl. De tänker inte skriva om pressreleaser för att fylla en överflödig nyhetssektion. De tänker helt enkelt skriva från hjärtat, med hjärnan, om spel. Ett slags Filter med spelfokus. Det tror jag är något som behövts i svensk spelpress så länge den existerat som begrepp. Och med två av sveriges roligaste (om än i diametralt motsatta ändar av humorspektrat, Affe är sardoniskt mörk och Johan bubbelentusiastiskt fnittrig) spelskribenter lär det bli jävligt underhållande dessutom.

Kommer JAG att medverka i Fienden? Ingen aning. För andra gången i min 15-åriga spelskribentkarriär känner jag att jag hittat en publikation som jag kanske helt enkelt inte är värdig att skriva i. Men vi får se. Jag skaffar en stödprenumeration så länge. Gör det du också.

#blogg

Medlem
Fienden är mitt ibland oss!

Och varför funkar inte bilder i bloggen nu då? Blir bara en thumbnail ovan, och använder jag HTML som jag brukar skrivs bara HTML-taggen ut i text... Nåt är trasigt!

Skägg.
10 Chambers

vad använder du för kod?

[ia=25909; large]


signatur
Medlem

Den du ser nu :). Fattar inte varför den visar taggen istället för bilden!

Medlem

Testa eos-code (ta bort stjärnan):

Länkade bilder:
[*img=bild-url]

Uppladdade:
[*ia=bild-id; small]
[*ia=bild-id; medium]
[*ia=bild-id; large]

Medlem

Låter bra detta, ska nog ta en årsprenumeration.

Medlem

Med EOS-code får jag bara en thumbnail, även fast bilden är 480 bred...

Efter att jag skrev detta tog jag en års-stödprenumeration. Bra texter ska premieras!

Medlem

Japp, thumbnail... fan.

Själv skriver (och läser) jag om speljournalistik i första hand som konsumentjournalistik. Verkar inte vara något för mig med andra ord. Men om jag kommer ihåg får man väl i alla fall ta sig en titt i tidningen när den väl finns ute i butik.

Hoppas det ska gå vägen för killarna, hur som helst. Men den smått stöddiga, arroganta stilen känns löjlig och påklistrad. Hoppas inte tanken är att tidningens stuk ska vara lika "tuff" som i första intervjun.

Inaktiv

Låter intressant, får köpa första numret och se om det är nåt att ha.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Haha, sköna Björn Ranelid-vibbar jag får från intervjun och sajten. Är Alfred och Jonas kanske spelkulturella alter egon till denne giganternas gigant? Jag längtar tills jag får se dem i Lets Dance. Blir spännande. Synd bara att de kommer förlora mot någon brottare.

Nämen, skämt åsido. Kanske inte min kopp te (Jag kör på Orange Jai'Pur i skrivande stund, väldigt gott), men får väl småbläddra i någon butik om jag skulle råka få syn på spelvärldens "Proletären". Det är för lätt att skämta om

Lycka till på riktigt!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ja, Fienden förefaller ju vara precis den tidning som ungefär alla som skriver om spel säger att de skulle vilja läsa. Och göra.

Hur många "civilister" som kommer köpa den är en annan femma, men från mig har de en stödprenumeration i alla fall.

Medlem

Låter onekligen som något för mig den där tidningen, men jag köper nog ett lösnummer innan det är dags för prenumeration.

1
Skriv svar