Djupgenomgång av nästa Unreal Engine

Robot
Djupgenomgång av nästa Unreal Engine

Vackert så det förslår när Epic Games visar upp kommande funktionalitet i Unreal Engine.

#epic-games


Medlem
Djupgenomgång av nästa Unreal Engine

Det ser ju gött ut. Men jag är alldeles för dåligt uppdaterad på de här delarna av den tekniska utvecklingen att jag inte har en aning om hur den står sig emot de andra spelmotorerna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nice!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

UE är bara för grym. Hoppas Epic gör en PC exclusive titel snart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

jag håller på frostbite. förstörbara miljöer o snygg grafik. sen om den är bäst det vette tusan

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

UE är bara för grym. Hoppas Epic gör en PC exclusive titel snart.

En komplett Unreal remake hade inte varit fel, få gå igenom det första spelet igen och bara njuta av grafiken!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Av någon anledning är jag inte särskilt imponerad av visningarna från varken EPIC eller Crytek. Givet att det ser bra ut men av någon anledning känns det som om det går att göra ännu mer idag. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Musiken gör mig nostalgisk.

Inaktiv

Musiken! Övernostalgi

Shit alltså måste tanka det soundtracket.

Medlem

Så länge de inte fixar muskontrollerna kan motorn dra (ja, alla UE3 spel har kass muskontroll, ofta med acceleration och smoothing på default utan möjlighet att stänga av i meny).

Inaktiv
Skrivet av MortAlbin:

Så länge de inte fixar muskontrollerna kan motorn dra (ja, alla UE3 spel har kass muskontroll, ofta med acceleration och smoothing på default utan möjlighet att stänga av i meny).

Detta är spelutvecklarnas fel, inte ett fel i motorn.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Av någon anledning är jag inte särskilt imponerad av visningarna från varken EPIC eller Crytek. Givet att det ser bra ut men av någon anledning känns det som om det går att göra ännu mer idag. :-/

Det beror väl på att de satsar på mindre synliga saker, men som kräver mycket prestanda och ger ett större djup. Istället för att skapa en motor som ritar en fotorealistisk buske utan fysik eller skuggor, skapar de istället en snygg buske med realistiska skuggor och ljuseffekter som får en att bli imponerad.
Inget man tänker på i första hand, men när någon påpekat det och du jämför med vad du lirar just nu, kommer du aldrig att sluta se hur fult det är nu. Mängden polygoner betyder inte mycket om resten av ljus, fysik etc. är underlägset

Medlem

Plastic is fantastic. Nej fan, tror mer på frostbite 2.

Medlem

frostbite 2 kommer att ta över världen ;P

kommer sluta som en domedags maskin!

Medlem

Låt grabbarna på Bitsquid få lite mer tid på sig så kommer det dyka upp en riktigt nice motor.

Skrivet av Hannu87:

Plastic is fantastic. Nej fan, tror mer på frostbite 2.

Äh, frostbite 2 kan ju bara göra kontemporära mijlöer och soldater, ue3 gör ju värsta blade-runner-grejen och djungeltempel och sånt.

Medlem

Tycker det alltid är roligt att se såna här tech demon, men tycker inte det skiljer sig så mycket ifrån förra generationens unreal motor när man såg den tech demon. Allt ser så mycket bättre ut nu, men senare ingame blir man alltid besviken, konstigt?


signatur

AYY LMAO

1
Skriv svar