Djupgenomgång av nästa Unreal Engine
Vackert så det förslår när Epic Games visar upp kommande funktionalitet i Unreal Engine.
Det ser ju gött ut. Men jag är alldeles för dåligt uppdaterad på de här delarna av den tekniska utvecklingen att jag inte har en aning om hur den står sig emot de andra spelmotorerna.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
UE är bara för grym. Hoppas Epic gör en PC exclusive titel snart.
En komplett Unreal remake hade inte varit fel, få gå igenom det första spelet igen och bara njuta av grafiken!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Av någon anledning är jag inte särskilt imponerad av visningarna från varken EPIC eller Crytek. Givet att det ser bra ut men av någon anledning känns det som om det går att göra ännu mer idag. :-/
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Av någon anledning är jag inte särskilt imponerad av visningarna från varken EPIC eller Crytek. Givet att det ser bra ut men av någon anledning känns det som om det går att göra ännu mer idag. :-/
Det beror väl på att de satsar på mindre synliga saker, men som kräver mycket prestanda och ger ett större djup. Istället för att skapa en motor som ritar en fotorealistisk buske utan fysik eller skuggor, skapar de istället en snygg buske med realistiska skuggor och ljuseffekter som får en att bli imponerad.
Inget man tänker på i första hand, men när någon påpekat det och du jämför med vad du lirar just nu, kommer du aldrig att sluta se hur fult det är nu. Mängden polygoner betyder inte mycket om resten av ljus, fysik etc. är underlägset