Final Fantasy V till PSN

Robot
Medlem
Final Fantasy V till PSN

Hurra! Precis när jag är inne i ett FF-stimm, fan va nice! Då bör väl inte VI ligga alldeles för långt i framtiden!


signatur

Final fantasy V är inte den svagaste i trilogin enligt min mening. Jag skulle ordna 5, 4, 6 men jag är ju lite konstig i huvudet som de brukar säga.

dock undrar jag varför SANNINGEN står med stora bokstäver och varför det sista stycket är så nedlåtande. Om det är ett skämt eller så är jag för trött för att fatta...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Och det här är den enda anlednigen till varför jag vill ha en PS3.

Vincent:
Hurrrrrr! Rankar du sexan sist!? Du är en märklig herre, men jag tycker om dig ändå. <3

Själv skulle jag ranka dem 6,4,5. Sexan är kanske det bästa j-rpg-spelet som gjorts enligt mig. Fyran tycker jag har en vansinnigt bra story (för sin tid) och musik och jag gillar alla karaktärer som försvinner/kommer tillbaka och dör lite hipp som happ. Medan jag upplever fyran och sexan som mer fokus på storyn tycker jag att främsta fokuset i femman ligger på jobbsystemet... lite utav en förlängning av FF3, om man så vill.

Själv tycker jag FF-seriens första delar är rätt tydliga i att 1,3,5 har mycket fokus på striderna och stridssystemet medan 2,4,6 har mer story-fokus. Personligen har jag alltid föredragit "story-spelen".

Medlem

SANNINGEN är att det inte finns någon "sanning" om vilka spel som är bäst, endast olika åsikter.

1
Skriv svar