Njuter av Crysis 2 men har kört fast

Medlem
Njuter av Crysis 2 men har kört fast

Måste säga att efter en rätt tråkig start i kampanjen blir spelet bara bättre och bättre. Klart det roligaste SP jag spelat i år. Och ändå är jag ingen stor vän av korridorskjutande FPS. Underbar grafik för att vara Diectx 9.

Jag har nu fastnat helt i spelet och försökt komma vidare i timmar men fattar ingenting. Jag har masakerat fienden på väg upp i en skyskrapa. Ställt mig på en avsats utanför och med dräktens hjälp lokaliserat ett skepp jag märkt ut för marktrupperna som då skjutit ner det. Men vad göra härnäst?

Jag kan inte ta mig ner på marken. Går jag mot en gul markering och ställer mig där för att göra samma sak händer ingenting. En gul pil visar 1,3 meter neråt men följer jag den faller jag och dör. Hur ska man göra? Avsluta spelet och spela monopol istället?


signatur

Det var detta...

Medlem

Förstår inte riktigt vart du ligger. Ta en printscreen så blir det genast mycket lättare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Sitter på arbetet (och lär en ung tonåring skriva på FZ forum) och får ta print screen från Fraps när jag kommer hem i eftermiddag.

Jag tror att jag är i slutet av spelet och har åkt pansarvagn med tjejen och vetenskapsmannen och innan undvikit bussen som gör att man dör. Är efter detta.


signatur

Det var detta...

Medlem

Låter som det stället som jag kommer till härnest efter att du har varit på tågstationen?
Om det är långt ner till marken så tänk på att aktivera armormode som dämpar skadan av fallet.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Tror jag vet. Från där du har markerat för flyget så ska du gå till vänster. Det är meningen att du ska ta sats och hoppa över till en annan byggnad.

Hoppas du förstår min otroligt dåliga förklaring

Medlem

Ja du går vänster från markeringsstället. Där ska vara en mounted turret o lite ammo upp vid ett fönster som blickar ut över stora hallen du kom från. Sen om du fortsätter bakom där, e där en trasig trappa. Kommer en savepoint precis när man fattar man kommit rätt
Där kan du hoppa ut till nästa byggnad, inte alls högt. Tog mig evigheter att hitta.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

`Tack!

Varför hittade jag inte det hålet i väggen. Har ju sprungit där och kollar mer än en gång. Även bra beskrivet av DaStalker i ren skrift.

Tackar, nu kan man fortsätta njuta!

PS - fanns det inte en akuthjälp-tråd i forumet för länge sedan. Inte alltid man vet vad man ska söka efter på YouTube.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar