Trevligt litet restaurangbesök

Flakmonkey
Trevligt litet restaurangbesök

Små saker förgyller livet och en sån liten sak som jag verkligen uppskattar är att gå ut och äta med goda vänner. Tyvärr är det något som jag gör på tok för sällan, men det ska det bli en ändring på är det tänkt och det kan ju ha börjat redan ikväll. Efter jobbet så var nämligen jag och tre kompisar och besökte restaurang Dell'Attore på Skeppargatan i Stockholm vilket var en mycket angenäm upplevelse. Ingen av oss hade varit på stället förut så det var ju en liten chansning att gå dit även om jag hade hört och läst mycket gott om det. Som tur var så blev i varje fall inte jag besviken (kan ju inte tala för någon annan) utan det levde verkligen upp till sitt goda rykte.

Det ser verkligen inte särskilt mycket ut för världen när du kommer dit. Lokalen ser oansenlig ut från utsidan och när du kommer in så är det i en liten lokal som knappast är den optimala för att ta in så många gäster som möjligt. Vad den dock har är karaktär och det är något som jag föredrar. Stolarna vi fick sitta på var gamla stolar från en biograf och väggarna är täckta med allt från gamla filmaffischer, ett signerat foto på Paolo Roberto till en stor Milan-flagga. Kanske inte något för alla, men jag gillar det verkligen och den stämningen som lokalen sätter tycks också gå igenom i personalen som kanske inte är den mest korrekta en som är trevlig på alla sätt och vis.

Allt detta är dock rätt meningslöst om maten inte är god. Tur för Dell'Attore att det är en av deras bästa sidor då. På förhand visste jag att de var kända för sina pizzor som sägs vara bland de bästa i stan så självklart tog jag inte en sådan. Istället fick det bli en grymt god Bruscetta Coppa till förrätt följt av en nästan lika god Lasagne al forno di Valerio. De andra tog dock pizza och vad jag kunde förstå så var de nöjda de också, inte minst för att det dessutom var väldigt prisvärt. Nu är det ju aldrig riktigt billigt att äta ute, men maten gick på under 200 kr för för- och varmrätt vilket jag anser vara relativt billigt ändå.

Så ja... är du i Stockholm och vill käka någonstans som kanske inte är sådär jättekänt men som ändå har god mat (pizza och past) och trevlig stämning så kan jag verkligen rekommendera Dell'Attore. Jag kommer definitivt gå dit fler gånger i varje fall.

#blogg

Medlem
Trevligt litet restaurangbesök

Tack för tipset! Kan vara bra med någon annan pastarestaurang än Vapiano någon gång

Skall provas mums, jag menar bums.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Vapiano är ju trevligt, men det är en aning trist och opersonligt tycker jag... går ju inte heller sådär jättefort att få maten heller... men men, har bara kanske varit där för många gånger och tröttnat

1
Skriv svar