Gratis Starcraft II-moddar släppta

Robot
Gratis Starcraft II-moddar släppta

Blizzard piggar upp sci-fi-kriget med tre av fyra utlovade modifikationer.

#blizzard, #starcraft-ii-wings-of-liberty


Moderator | Testpilot
Gratis Starcraft II-moddar släppta

Vettefan om jag ens skulle vilja spela Dota i Starcraft. Känns som att det Dota som man vill spela finns redan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Finns ca 4 st Dota (WC3 inkluderad)... Räcker det inte med dem då de flesta är gratis?
Sen så gillar jag inte riktigt UIn för SC2 :/
Lite för dryg att kolla på länge och inte så "klar" tbh =D
Men sen så är ju det mer av en vanesak men aja Smaken är som baken

Inaktiv

Gratis moddar. well thats news, not.

Medlem

Orka, öppnade ju bara denna sidan för trodde DOTA skulle släppas

Medlem

enda riktigt stora födelen med deras "gratismoddar" är att dom utvecklad verktygen (särskilt UI) så andra mods kan bli bättre också, samt lägger dom till nya modeller (en mapp får bara vara 5mb, så mera standardmodeller är verkligen possitivt)


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Vad i h*lvete (!) rent ut sagt. Varför kallar alla detta ett mod? Det är ENDAST en bana skapad av deras mapeditor verktyg. Ett mod är något som ändrar källkoden och det gör verkligen inte detta.

Medlem

Trodde dessa MAPSEN var släppta för länge sen ?

Medlem

Hur kan ni kalla detta för moddar, FZ? Det är ju bara några nya kartor.

D.K
Medlem
Skrivet av zelloxy:

Vad i h*lvete (!) rent ut sagt. Varför kallar alla detta ett mod? Det är ENDAST en bana skapad av deras mapeditor verktyg. Ett mod är något som ändrar källkoden och det gör verkligen inte detta.

Ändrar källkoden? rly?

Medlem
Skrivet av zelloxy:

Vad i h*lvete (!) rent ut sagt. Varför kallar alla detta ett mod? Det är ENDAST en bana skapad av deras mapeditor verktyg. Ett mod är något som ändrar källkoden och det gör verkligen inte detta.

En mod behöver inte ändra källkoden, var har du fått det ifrån? Moddar har genom tiderna har varit allting från att ändra texturer och spritar till att skriva om och lägga till stora delar av spel. Finns ingen regel som säger att det måste ändra källkoden, tvärt om... då kan man ju i princip börja snacka om att det är ett helt nytt spel.

De här SC2 kartorna ändrar allt från grafik, ljud, 3D modeller till AIn och gameplay:et. Blir ju nästan lite löjligt när man kallar det "endast en bana".

Medlem

Infon ni bjuder på om moddarna är ju bara en lista på achievements man kan göra...

Medlem

Finns juh redan iallafall en dota karta till SC2, kommer inte ihåg vad den heter, men dra igenom custommaps listan så finns den där iallafall. Tror description är "Dota"ish

Medlem

Jag säger "en mod", inte "ett mod".
Ska vi skapa en poll om det?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ser fram mot Blizzard Dota, alltid kul att se vad dom hittar på. Kanske inte blir nånting som varar precis, men dom brukar alltid smyga in så mycket humor. Sen så är ju Warcraft 3 ursprunget till DOTA...

D.K
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag säger "en mod", inte "ett mod".
Ska vi skapa en poll om det?

"Ett mod" är grammatiskt tokfel med tanke på vad "mod" betyder.

Medlem

Det var ju tur att dom var gratis modar, brukar ju kosta skit mycket annars.

Medlem
Skrivet av zelloxy:

Vad i h*lvete (!) rent ut sagt. Varför kallar alla detta ett mod? Det är ENDAST en bana skapad av deras mapeditor verktyg. Ett mod är något som ändrar källkoden och det gör verkligen inte detta.

Det är stunder som denna man önskar man satt på någon länk till en cool facepalm, men tyvärr. Det gör inte ditt påstående mindre dumt dock. Du borde kanske pilla lite på din egen källkod däremot

Moderator | Testpilot
Skrivet av D.K:
Skrivet av bjosarn:

Jag säger "en mod", inte "ett mod".
Ska vi skapa en poll om det?

"Ett mod" är grammatiskt tokfel med tanke på vad "mod" betyder.

Nu spelar det ju ingen roll utan vad man föredrar att säga.

Säger själv också "en mod" pågrund av att man också säger "en modifikation"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av D.K:
Skrivet av zelloxy:

Vad i h*lvete (!) rent ut sagt. Varför kallar alla detta ett mod? Det är ENDAST en bana skapad av deras mapeditor verktyg. Ett mod är något som ändrar källkoden och det gör verkligen inte detta.

Ändrar källkoden? rly?

Ya rly, satt och drog om det 15min föra blizzcon, hur det har hjälpt dom att utveckla blizzeditor ännu mera. var ju i 1.2patchen dom släppte ui-ändring för att chefmappen samt dotamappen behövde det :P. sen att dom fuskar och inte håller sig till 5mb regeln utan addar modeller i editorn också kan man ju se som fel, borde lyfta taket till iallfall 15mb.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

D.K
Medlem
Skrivet av Ludolf:
Skrivet av D.K:
Skrivet av zelloxy:

Vad i h*lvete (!) rent ut sagt. Varför kallar alla detta ett mod? Det är ENDAST en bana skapad av deras mapeditor verktyg. Ett mod är något som ändrar källkoden och det gör verkligen inte detta.

Ändrar källkoden? rly?

Ya rly, satt och drog om det 15min föra blizzcon, hur det har hjälpt dom att utveckla blizzeditor ännu mera. var ju i 1.2patchen dom släppte ui-ändring för att chefmappen samt dotamappen behövde det :P. sen att dom fuskar och inte håller sig till 5mb regeln utan addar modeller i editorn också kan man ju se som fel, borde lyfta taket till iallfall 15mb.

Du blandar med största säkerhet ihop källkod med något helt annat. En mod ändrar inte i källkoden, men det där förklarade Fletchett mycket bättre än vad jag orkar ta mig till just nu.

Medlem
Skrivet av D.K:
Skrivet av Ludolf:
Skrivet av D.K:
Skrivet av zelloxy:

Vad i h*lvete (!) rent ut sagt. Varför kallar alla detta ett mod? Det är ENDAST en bana skapad av deras mapeditor verktyg. Ett mod är något som ändrar källkoden och det gör verkligen inte detta.

Ändrar källkoden? rly?

Ya rly, satt och drog om det 15min föra blizzcon, hur det har hjälpt dom att utveckla blizzeditor ännu mera. var ju i 1.2patchen dom släppte ui-ändring för att chefmappen samt dotamappen behövde det :P. sen att dom fuskar och inte håller sig till 5mb regeln utan addar modeller i editorn också kan man ju se som fel, borde lyfta taket till iallfall 15mb.

alltså menar inte att moddar ändra källkoden, menar att blizzard ändrade källkoden för att deras moddar skulle bli bättre, dom uppdaterar ju verktygen i varje patch. går att läsa om på www.sc2mapster.com

Du blandar med största säkerhet ihop källkod med något helt annat. En mod ändrar inte i källkoden, men det där förklarade Fletchett mycket bättre än vad jag orkar ta mig till just nu.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

1
Skriv svar