Bioshock-skaparen: Sex i spel är löjligt

Robot
Bioshock-skaparen: Sex i spel är löjligt

Ken Levine är inte imponerad av hur dagens spel framställer sexuella möten.

#dragon-age-origins, #the-witcher, #bioshock


Medlem
Bioshock-skaparen: Sex i spel är löjligt

Jag håller med helt. Har nog inte sett en enda sexscen som jag tyckt passat in. Det där med Team America var faktiskt en riktigt bra jämförelse.


signatur

Have a good time!

Medlem
Medlem

De borde göra ännu bättre animationer så det skulle se mer trovärdigt ut.

Medlem

Jag vill ha spelet MeMySelfRapingSomeUglyBiatches.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Håller lite med där...Men kan man ens klassa dragon age och the witcher som ett ''sex'' spel om man liksom inte ser själva ''sexet''? x3

Medlem

Sexscenen i Heavy Rain var riktigt emotionell och bra. Men utöver det så håller jag med honom.

Medlem

fattar inte vad han tycker felet är, att dom ser ut som dockor? inte så mycket att göra åt ...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Sexscenen i Heavy Rain var riktigt emotionell och bra. Men utöver det så håller jag med honom.

haha, den här?!
http://www.youtube.com/watch?v=wZcMzqf4Gek

Kunde inte hålla mig för skratt iaf, var nog mest för att man faktiskt spelar sig igenom den!
Vad händer om man inte får upp BH:n, mission failed?

Tror inte det spelar någon roll hur bra de gör en sexscen i spel, inte ens om det är i form av en skitsnygg cvg film, så kommer jag iaf bara tycka att det är löjligt, tanken på en jävla massa 1:or och 0:or som flamsar runt :s inte på riktigt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är väl lika löjligt att man springer runt och leker krig i spel om man ska tänka så.

Inaktiv

Är det en sexscen i Black Swan? Fin spoiler, Levine.

Medlem

Enda spelsexet som är vettigt är buttonmashern i god of war.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Buio:

Är det en sexscen i Black Swan? Fin spoiler, Levine.

Missat det? Det skrivs ju om ballerinasexet överallt...

Inaktiv

Slutsatsen man bör dra är väl snarast att tekniken inte är tillräckligt avancerad för att avbilda sex på ett trovärdigt sätt ännu.
Sen hjälper det väl inte direkt att ingen spelutvecklare vågar visa blottade könsorgan heller, speciellt inte erigerade manliga sådana.

Medlem

dom är ju lika mycket dockor när som skjuter varann

Medlem

Oh reeeallyyyy.....

Medlem

Håller med. För övrigt så har jag svårt att förstå syftet med att visa sex i ett spel. Det bidrar inte direkt något till storyn. Visst kan "hinta" att nu kommer han och hon ha sex, och sedan kan scenen fade:a ut. Varför man ska visa en stel sexscen har jag dock svårt att förstå.
Det känns som man bara slänger in det för att verka kontroversiell och skapa rubriker. När det i praktiken hade kvittat om den sexscenen fanns med eller ej.

Medlem

Det är ju inte något att runka åt om det är det alla menar, men sexscenen i Mafia 1 fyller på historian tycker jag.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Det är ju inte något att runka åt om det är det alla menar, men sexscenen i Mafia 1 fyller på historian tycker jag.

Tyckte den var sjukt usel när jag såg den första gången. Den kändes så framtvingat och patetiskt.

Medlem

Custer's Revenge är det enda spelet som har grymt bra sexscen!

Sex ska man ha i sängen, i spel ska man ha action.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Motioncapture!

Medlem

Rule 34 tells me, att folk tänder på långt färre pixlar än "3D dockor". Om folk får ut något av att skjuta på saker i spel, som i största allmänhet inte är det minsta trovärdigt avbildat, så är det väll inte så konstigt om det då även kan få ut något av sex, och kanske långt vanligare sexuella anspelningar så som vanligen lättklädda damer. Eller försöker folk seriöst förneka att sex säljer?

När är ett spel någonsin meningsfullt? Det är bara nöje, och kanske i bästa/sämsta fall lite moral kaka.

Det handlar inte om att göra någon verklighet rättvisa, hela poängen med spel är ju fantasi! Eller för hardcore PvP folk så är det säkerligen för att säkra sitt självförtroende.

Jag säger inte att han har fel, jag tycker bara inte han har någon poäng alls!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Sex ska man ha i sängen, i spel ska man ha action.

W0rd. Jag är egentligen inget fan av sex-scener i filmer heller. Vill jag se sex kan jag väl dra på en film som enbart har detta.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Sex ska man ha i sängen, i spel ska man ha action.

Så det går inte att ha action i sängen om det finns sex i spelen?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Sex ska man ha i sängen, i spel ska man ha action.

Kan det inte vara action i sängen också då? Haha va bara tvungen...

Edit: Bladefinor hann före

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Buio:

Är det en sexscen i Black Swan? Fin spoiler, Levine.

Missat det? Det skrivs ju om ballerinasexet överallt...

De e därför man kolla på filmfan ;P

leb scen 4 the win !

Skrivet av bladefinor:
Skrivet av walter_iego:

Sex ska man ha i sängen, i spel ska man ha action.

Så det går inte att ha action i sängen om det finns sex i spelen?

Läs din egen fråga igen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tramsprat!

Spelmakare idag vill brancha ut och få sina verk att framstå som finkultur. Precis samma debatt föregick runt filmmakeriet förr. Är sexscenerna i Mass Effect löjliga? Jag skulle snarare påstå att det bidrar till historien. Att döma av recensionerna spelet har fått så är det säkerligen många som håller med mig. Det är inte direkt någon hårdporr vi pratar om i de flesta fall.

Ytterligare en aspekt av det hela är att man inte behöver spela spel som innehåller sexscener, precis som man inte behöver titta på filmer med ultravåld.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Han är bara avundsjuk för att Duke Nukem Forever erbjuder bra sex-inslag.
Inget spel har ju hitintills erbjudeit "bra" sexscener, bistande inlevelse, animation etc. har ju förstör dem, och sex som i Mass Effect är ju bara löjligt imo.
Visa sex eller skit i det, är ändå 18+ och kan surfa så jag blir inte direkt rätt

12
Skriv svar