Nästa Minecraft-patch innehåller snö, regn och åska

Robot
Nästa Minecraft-patch innehåller snö, regn och åska

Patch 1.5 till Markus Perssons digitala legolåda kommer att bli en särskilt gråmulen uppdatering.

#minecraft


Medlem
Nästa Minecraft-patch innehåller snö, regn och åska

Det kommer definitivt att göra mycket för atmosfären!

Medlem

Hmm, varför känns det som Mojang prioriterar fel?
Spelet är fortfarande jätte dåligt optimerat o det blir bara värre o värre för varje patch och var är en fungerande hellgate i SMP som skulle släppas "snart"? =P
Spelet isig är ju jätte underhållande inte det, tkr bara att de borde fixa lite viktigare prylar först.

Medlem

Håller lite med dig Marhed men ändå så kan man ju inte tacka nej till såna här saker

Vill dock ha Achievements först så att man får lite mer uppdrag liknande delar i spelet

Undrar däremot hur de kommer implantera det då de kan finnas väldigt få olika Achievements i Minecraft >.>
Finns ju inte direkt någonting som känner av om man har byggt Death Star eller en gigantisk borg

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Håller lite med dig Marhed men ändå så kan man ju inte tacka nej till såna här saker

Vill dock ha Achievements först så att man får lite mer uppdrag liknande delar i spelet

Undrar däremot hur de kommer implantera det då de kan finnas väldigt få olika Achievements i Minecraft >.>
Finns ju inte direkt någonting som känner av om man har byggt Death Star eller en gigantisk borg

Det är väl ändå fantasin som sätter gränsen för hur många olika achievements de kan trycka in?

Medlem

Så länge det är beta har jag inget problem med att de inte direkt optimerar... För mig fungerar det tillräckligt bra, jag vill mest ha mer grejer! Väder låter riktigt bra.. Lite ljud och sånt typ vind och lövsus etc. hade lagt till så mycket atmosfär..

Medlem

Åååh vill bara sitta i mitt hus och höra åskan dundra och regnet smattra <3

Medlem
Medlem

Det fanns ju snö i alfa ett tag. Varför tog Mackan P bort det?


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Inaktiv
Skrivet av Mudd:

Åååh vill bara sitta i mitt hus och höra åskan dundra och regnet smattra <3

+1


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Minecraft blir bättre och bättre tycker jag

EDIT: Alla ska lägga till "Tycker jag" efter sina tankar och åsikter, då slipper man allt jävla jidder.

Medlem

Jag vill ha nya rälsdelar som kan aktiveras så att de knuffar iväg vagnarna så att man slipper bygga boosters. Sen ser jag gärna att det kommer många fler dekorationer... Nu finns det i princip bara tavlor och bokhyllor att ha i sina rum.
Möjlighet att bygga snetak genom att klyva block hade varit kul också.
Om man kunde bygga fler delar som man sedan kan bygga ihop med andra delar man har gjort. Som när man bygger en låda och en vagn och sätter ihop dem. Fler saker helt enkelt.

AW8
Medlem

Ja!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag skulle nöja mig om de släppte mod API. Och jag tycker inte att väder ligger så högt upp på prioriteringslistan, samma sak för vargar. För om API:n blir klar så kan communityn nästan göra färdigt spelet.

Skrivet av seven8nine:

Jag vill ha nya rälsdelar som kan aktiveras så att de knuffar iväg vagnarna så att man slipper bygga boosters. Sen ser jag gärna att det kommer många fler dekorationer... Nu finns det i princip bara tavlor och bokhyllor att ha i sina rum.
Möjlighet att bygga snetak genom att klyva block hade varit kul också.
Om man kunde bygga fler delar som man sedan kan bygga ihop med andra delar man har gjort. Som när man bygger en låda och en vagn och sätter ihop dem. Fler saker helt enkelt.

Här är ett bra exempel, det finns redan moddar för andra rälsar och snetak av olika slag. Så om Mojang skulle fixa API:n och ge bättre mod stöd så skulle allt vara perfekt.

Ish
Medlem
Skrivet av marhed:

Hmm, varför känns det som Mojang prioriterar fel?
Spelet är fortfarande jätte dåligt optimerat o det blir bara värre o värre för varje patch och var är en fungerande hellgate i SMP som skulle släppas "snart"? =P
Spelet isig är ju jätte underhållande inte det, tkr bara att de borde fixa lite viktigare prylar först.

Spelutecklare vet aaltid vad konsumenterna behöver.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Medlem

Härligt! Alltid lika roligt med nya saker

Medlem
Skrivet av seven8nine:

Jag vill ha nya rälsdelar som kan aktiveras så att de knuffar iväg vagnarna så att man slipper bygga boosters. Sen ser jag gärna att det kommer många fler dekorationer... Nu finns det i princip bara tavlor och bokhyllor att ha i sina rum.
Möjlighet att bygga snetak genom att klyva block hade varit kul också.
Om man kunde bygga fler delar som man sedan kan bygga ihop med andra delar man har gjort. Som när man bygger en låda och en vagn och sätter ihop dem. Fler saker helt enkelt.

Du kan använda trappor som tak också, det ser hyfsat snyggt ut.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Han skrev att de "troligtvis någon gång nästa vecka", att 1.5 släps då mao, på sin blogg.

Medlem

Järnvägskorsningar. Hissars/vindspel så man kan gräva stora hål och transportera upp saker via lift. Vindbryggor till borgar!!!!! Någon hade nog gjort nåt speciellt och lyckats bygga nåt, men för oss vanliga dödliga som inte smattrar ihop redstone-funktioner till förbannelse?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

PC death incoming...
detta gäller nog en del datorer


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Geez, detta kommer öka spelkvalitén en del!

Tråkigt dock att vi inte fick några nya items, eller något annat som man kan använda.


signatur

Life is short , play more

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ish:
Skrivet av marhed:

Hmm, varför känns det som Mojang prioriterar fel?
Spelet är fortfarande jätte dåligt optimerat o det blir bara värre o värre för varje patch och var är en fungerande hellgate i SMP som skulle släppas "snart"? =P
Spelet isig är ju jätte underhållande inte det, tkr bara att de borde fixa lite viktigare prylar först.

Spelutecklare vet aaltid vad konsumenterna behöver.

+1


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar